Zwanger en werken

<p>Goedemiddag,</p><p>Ik werk op kantoor als administratief medewerker.</p><p>In augustus was ik zwanger voor het eerst maar helaas eindigde deze in oktober in een Missed Abortion. Mijn leidinggevende heb ik toen met 6 weken ingelicht omdat de misselijkheid mij teveel werd. Toen ik dit vertelde kreeg ik als eerste reactie: ''Nou dat is lullig voor de afdeling.'' Hier was ik erg van geschrokken. </p><p>Nu ben ik 7 weken zwanger en merk ik toch wel dat ik heel moe ben en moeilijk mijn concentratie erbij kan houden. Daarnaast ben ik ook erg misselijk. </p><p>Mijn leidinggevende heeft argwaan en vraagt me of alles wel goed gaat (ik schijn wat stilletjes te zijn), ik schuif het dan op  werkdruk en de processen die er zijn maar niemand nakomt dat dat mij erg irriteert.</p><p>Ik durf het nog niet te melden omdat ik nog geen vast contract hebt. Deze loopt tot oktober. Toen mijn contract verlengd werd kreeg ik wel te horen dat ze deze wellicht tussentijds (rond mei) zou gaan omzetten in contract voor onbepaalde tijd.</p><p>Hebben jullie voor mij advies? Wat ik het beste kan doen? Ik ben bang dat ik straks zonder inkomen kom te zitten als mijn contract niet verlengd wordt.</p>

Ja en tot mei / mocht je een vast contract krijgen gaat je denk ik ook niet lukken.

Als ze je echt graag willen houden dan waarom niet? Vertel t gewoon. Dat zul je als een opluchting ervaren en wie weet valt t allemaal best mee.

Ik heb t voor me gehouden tot week 14, tot mei geheimhouden zou lastig kunnen zijn maar ja je zal de 1e niet zijn bij wie t contract niet wordt verlengd (en die dan na t verlof terug mag komen oid). Volg je gevoel. Ik zou t iig niet voor de 12 weken vertellenwegens de kans op n miskraam.

Lastige situatie en erg lullig van haar/hem om dat te zeggen.
Zelf geen kinderen zeker?

De vraag aan jou; wil jij voor een bedrijf werken wat jouw contract niet zou verlengen bij een zwangerschap?
Ik zou het na een goede echo vertellen en dan kijken wat ze zeggen.