Zwanger geplande keizersnede

Hoi allemaal
Ik ben inmiddels 29 weken zwanger
Maar valt me erg zwaar ben erg moe enz
Ik heb gehoord dat ik een geplande keidersnee krijg vind dit erg spannend allemaal hoe is dat bij jullie verlopen ??

Ik heb al dochter van 8 maar die is met 33 weken gehaald spoedkeizersnee dus daar dacht je niet echt nog over na....

Nu ben dus best wel bang voor want ik heb echt nare dromen als wel een x slaap heb ook slapen loze nachten .... En jullie

Bij mij hadden ze met 38+3 weken op vrijdag besloten om op woensdag een keizersnede te doen met 39+1 weken. Ik vond het allemaal erg rustig en aangenaam eerlijk gezegd. Je hebt de dagen ervoor rustig de tijd om de laatste dingen voor te bereiden en in te pakken. Op de dag zelf kan je rustig naar het ziekenhuis gaan. Alle voorbereidingen verliepen daar ook erg rustig, net als de keizersnede zelf. Ik vond het al bij al echt wel een aangename manier om te bevallen ?. Nadien heb je wel last van de wonde natuurlijk en kan je niet meteen uit je bed. Ik heb wel het geluk gehad dat ik heel snel en gemakkelijk revalideerde dus ook daar, van deze kant geen klachten. Ik besef wel dat dit niet voor iedereen even evident is. Uiteraard was ik ook wel bloednerveus de dagen ervoor en de dag zelf maar doordat alles zo rustig kon verlopen, kreeg ik er ook wel vertrouwen in dat het allemaal ook wel goed zou gaan tijdens de keizersnede zelf. 

Hier een geplande keizersnede gehad met 38.4 ivm stuitligging. Ik vond het super fijn! Heerlijk om de datum te weten, de dag ervoor m'n hele huis gepoetst en alles voorbereidt haha.

De keizersnede was zoooo relaxed. Het was gezellig op de OK, dokters waren blij. Geen stress, geen weeën, niks. Gewoon top!! Wel was ik heeeeel misselijk tijdens de keizersnede en daarvoor spoten ze medicijnen in waardoor ik best van de wereld was en dus was ik zo beroerd dat ik niet echt heb meegekregen dat m'n dochter werd geboren. Ze werd even bij me gelegd maar ik voelde me zo rot dat ik stamelde: haal haar weg... Dat was dus het eerste wat ik tegen haar zei en daar voel ik me nog steeds wel eens rot over, 2.5 jaar later. Van tevoren wist ik ook niet dat je zo misselijk kon zijn tijdens de keizersnede, dat viel me dus erg tegen.

Verder vond ik het herstel erg zwaar in vergelijking tot een gewone bevalling, zeker met nog een dreumes in huis.. maar ja.. ook dat hebben we overleefd.

Hoe dan ook, het is voor mij 2.5 jaar terug en ik kijk er zeer positief op terug, vond het een Fantastische ervaring en was vooral blij verrast met de gezelligheid op de OK.

Ik ben nu zwanger van de 3e en dat wordt hopelijk gewoon een vaginale bevalling (vond ik qua herstel 1000x fijner) maar als het weer zo'n keizersnede wordt als 2.5 jaar terug heb ik er ook vrede mee. Er zit een groot verschil in een spoed keizersnede of een geplande keizersnede!

Ik heb nooit een gewone bevalling gehad dus ik heb geen vergelijgings materiaal alleen spoed keizersnee maar daar was ik ondergegele narcose

Goh, hoeft niets te betekenen. Dat is dan een reactie op de ruggenprik. Ik ben ook gemakkelijk misselijk maar heb er toen geen last van gehad. Ik zou proberen je er niet te druk in te maken. Een geplande keizersnede is zoals RomyVM ook zei best een relaxed bevalling omdat je inderdaad niet met weeën enzo zit en je gewoon rustig je kan voorbereiden op je bevalling. Ik vond het heel speciaal om mee te maken

Hallo girlsmoms,

Hier een mama die op 19 november is bevallen via een geplande keizersnee.
Zoals hierboven al meerdere mama’s vertellen is een geplande keizersnee heel relaxt bevallen. De dagen ervoor was ik wel behoorlijk zenuwachtig, maar je weet wanneer je kindje gaat komen. De sfeer op de kraamafdeling was bij ons heel relaxt. Ook op de OK was de sfeer heel prettig en fijn. Daarnaast hebben mijn man en ik “het bevallen” ook als zeer relaxt ervaren samen. Geen weeën, geen scheldkanonnades of wat dan ook!

Ik werd inderdaad ook heel misselijk, maar mij werd vertelt dat dit bijna elke vrouw gebeurt en ze hier dus op voorbereid zijn. Ik kreeg snel medicatie toegediend die ook heel snel hielp.

Het herstel daarna schijnt langer te duren dan bij een vaginale bevalling, maar uiteindelijk is dat voor iedereen anders natuurlijk! Ik herstelde heel goed en snel van mijn keizersnee. Als het haalbaar is, is mijn tip kruip de eerste 5 dagen lekker veel je bed in of de bank op en laat je kindje bij je brengen. Wat misschien niet haalbaar is voor iedereen, maar voor mij heeft dat het best gewerkt om goed te kunnen herstellen.

Ondertussen 8,5 week verder. Met een wolk van een baby en een wond die mooi genezen is.
Hoop dat mijn verhaal je een beetje gerust kan stellen.

Ik heb twee keer een geplande keizersnede gehad. Ik vond het ook vrij relaxed. Iedereen was heel gezellig op de OK. Ik werd ook misselijk en benauwd van de ruggenprik. Maar als je dat zegt geven ze je medicijnen om het tegen te gaan. Wel een keer of 4 gehad. Ik vond het trekken en duwen aan mijn buik wel gek, maar het hoort geen pijn te doen . Het gaat heel snel! Als je baby uit de buik gehaald wordt kun je hem gelijk zien. Na controle wordt hij op je borst gelegd. Dat is een heel fijn moment. Hou dat beeld maar steeds voor je!

Terug
Bovenaan