Zwanger geplande keizersnede

Bedankt voor jullie reacties... Vind heel spannend en eng maar als jullie verhalen lees komt allemaal goed en zijn de mensen van ok aardig ..

Mochten jullie ook foto's maken of je man /vriend .....

Bij ons in het ziekenhuis was er speciaal iemand op de OK die echt ALLES gefotografeerd heeft!

Van het katheteriseren tot de baby die in de couveuse wordt meegenomen om naar onze kamer te gaan. Heftige foto’s die je niet met iedereen wilt delen, maar ik vond het persoonlijk HEEL fijn om terug te zien wat er nou allemaal gebeurt is op die OK. Uiteindelijk gebeurt er ZOveel om je heen.
Ik heb ze zelf op een rustig moment met mijn kleine meisje in mijn armen nog is terug gekeken in mijn eentje. Heel fijn en mooi om die foto’s te hebben.

Heb je nog een soort intake met de kraamafdeling van het ziekenhuis? Die hadden wij wel en daarbij werd gezegd dat er foto’s gemaakt werden. Dus als je die intake nog hebt in het ziekenhuis is dit misschien een goede vraag om te stellen.

Bij een geplande keizersnede is er een verpleegkundige die met je meegaat en foto’s maakt als je dat wilt. Ik heb echt heel veel foto’s en ook inderdaad foto’s die wel heftig kunnen zijn om te zien. Mijn mijn zat gewoon naast me en praatte lief tegen me. Ik denk dat hij door alle indrukken echt geen idee had wat te fotograferen.

Ik ben het best wel eens met alles wat hier boven staat. Nog een toevoeging: ik vond het bij mijn geplande keizersnee ook wel bijzonder dat mijn man en ik de geboorte best gelijkwaardig hebben ervaren! Ik had dan natuurlijk wel het herstel, maar op het moment van de geboorte van onze zoon waren we heel gelijkwaardig en dat vond ik heel fijn.
Ik had alleen na een paar maanden wel wat last van "verdriet" omdat ik geen weeën heb ervaren en daarom niet vond dat ik was bevallen. Slaat nergens op, maar aan dat gevoel kan ik niet heel veel aan doen. Mijn omgeving is het trouwens niet met me eens hoor haha! Ik hoop bij een tweede kindje toch vaginaal te bevallen, puur omdat ik die oerkracht wil ervaren. Maar ik kijk zeker positief terug op mijn geplande keizersnee en denk dat het toen in mijn situatie ook de beste keuze was!

Terug
Bovenaan