Zwanger geworden na 1 jaar

De eerste tweede en derde met 12 weken 
En de vierde met 8 weken al omdat ik aan de pil was en zo was geschrokken en iedereen merkte dat er iets was.
Ik had toen al tieners.

Ik zou een aantal mensen snel in vertrouwen nemen, inderdaad die mensen die je ook over een miskraam zou vertellen. Ik heb bij een aantal zwangerschappen 'te lang' gewacht met vertellen (het was al misgegaan voor ook maar iemand behalve mijn partner het wist, ik heb na 6 zwangerschappen nu 2 kinderen), en het is echt niet makkelijker om te praten over een miskraam als nog niemand van je zwangerschap af wist, terwijl je daar wel heel erg veel behoefte aan kan hebben. Natuurlijk hoeft niet iedereen het nu al te weten, maar iemand in vertrouwen nemen is echt heel fijn. 

Verder zou ik het gewoon aankijken wat voor jullie goed voelt qua delen, en of dat nou door kwaaltjes, door gevaarlijke werkomstandigheden en de noodzaak voor aanpassingen, angst voor aandoeningen en de uitslagen van echos/NIPT, de voorbereidingen voor een leuke aankondiging of gewoon omdat jullie daar wel of geen zin in hebben is maakt eigenlijk niet uit. Doe gewoon wat bij jullie past.

Van harte gefeliciteerd! Ik heb het directe familie en schoonouders en manager op het werk met 6 weken al verteld. Mocht het misgaan, leek het me fijn daar met hen over te kunnen praten en begrip te krijgen van werk.
Andere vrienden en familie weten het vanaf een goede NIPT en 13 weken uitslag. Sommige vrienden en kenissen die we niet zo vaak zien weten het nog steeds niet, vind het ook wel leuk om het net zoals bij onze 1e een verrassing te laten zijn :)

Wij hebben het onze directe familie met 8,5 week verteld (na 3 goede echo’s ivm vruchtbaarheidsbehandelingen) en het werk en de vriendengroepen met 10,5 week. En toen hadden we al 4 echo’s gehad.
Doe waar jij je goed bij voelt. Wil je het vroeg vertellen, zorg dan dat je het deelt met mensen bij wie je het slechte nieuws ook kwijt kan.

Hallo dames

Helaas ben ik vandaag aan het bloeden en zou dit een miskraam kunnen zijn.
Ik kan alleen maar huilen. Ik weet het pas zeker op 2 aug want dan maakt de verloskundige een echo maar ik verlies best veel bloed dus ga er vanuit dat het een miskraam is ?

Terug
Bovenaan