Zwanger in België

Hi Mickje!

Ik kom niet uit Belgie, maar uit Nederland, maar misschien ben ik dan leuk vergelijkingsmateriaal :p
Ik reageer, omdat wij exact even ver zijn in de zwangerschap hihi! Eergister was ik ook 4 weken en 3 dagen, dus vandaag zijn we allebei ook 4 weken en 5 dagen hihi... Leuk he!
Weet jij al wanneer je voor het eerst naar verloskundige moet ofzo?
Het is voor mijn eerste kindje, we zijn 7 rondes bezig geweest en ik heb 14 augustus mn eerste afspraak bij de vk en ongeveer 2 weken later de eerste echo!

Groetjes,
Mitsj

Hoi Mitsj,

we kunnen idd leuk met elkaar vergelijken, maar toch ben je ietsje verder dan ik.

Ik ben vandaag pas 4 weken en 3 dagen.

Hoe voel jij je??

Ik ben helemaal niet echt misselijk (héél soms, met vlagen) en ook niet
echt uitegsproken moe (maar heb nu wel vakantie, dus dat scheelt, kan
je alles lekker op je gemakje doen).

Ook mijn borsten doen niet echt pijn.

Wel moet ik vaker plassennaar mijn idee, en ik heb de hele dag zo'n honger gevoel.

Dus ik eet de hele dag maar kleine beetjes, en probeer goed te letten dat ik iets gezonds eet.

Ik heb van mezelf al aanleg om dikker te worden, dus heb echt met mezelf afgesproken dat ik echt goed ga letten op wat ik eet!!

Wij zijn 5 rondes bezig geweest, dus nog best snel eigenlijk
Ook ons eerste kindje!

Ik ga morgen de huisarts bellen.... Ik vind het nog steeds zo onwerkelijk, dat ik het al 2 dagen voor me uit heb geschoven.....

Een fijne zwangerschap!

Groetjes, Mickje

Hoi Mitsj en mickje,

ff voorstellen. Ik ben 24, kom van België en ben tussen de 7 en 8 weken zwanger van mijn tweede.
Ik ben zowel de vorige zwangerschap als nu niet misselijk geweest voor de 6 weken. Maar vanaf dan begon het .... tot 12 weken, ongelooflijk misselijk. Op het moment zelf verschrikkellijk, maar je weet waarvan het is en je bent het dan ook zo weer vergeten.

Ik zou zo zegge GENIET ERVAN!!! Want is het zoooo mooi!!

Liefs,
van ons

Hoi Febeke

Waar kom je ongeveer uit België?
Ik kom eigenlijk uit Nederland, maar ben vorig jaar bij mijn vriend ingetrokken.
We wonen nu onder Eindhoven.
Ik ben nu als het goed is 4 weken en 4 dagen en nog steeds niet misselijk. Wel heb ik maagpijn als ik gegeten heb. En vooral 's avonds hele koude voeten! Dus ik lig met sokken aan in bed.
Maar die msiselijkheid kan dus nog komen....we wachten het maar af!
Ik ben vanmorgen bij de HA geweest en ze heeft bloeddruk gemeten en wat bleod geprikt.
Maandag moet ik terug voor de uitslag vanhet bloed en om urine in te leveren.
Verder heb ik net een afspraak gemaakt bij de gyn in het ziekenhuis, daar moet ik op 11 september zijn voor de 1e echo.
Dat duurt nog wel erg lang......!!

Wanneer heb jij een echo?

groetjes, Mickje

P.S. Wil ook zeker genieten, maar het is eigenlijk nog steeds niet echt goed tot me door gedrongen!!!

Hoi hoi!

Wat leuk Mickje, dat je nu al bij de dokter geweest bent!
Toen ik (in NL dus) de huisarts belde, zeiden ze dat ik het beste contact op kon nemen met de verloskundigenpraktijk hier bij mij in de woonplaats.
Dat heb ik gedaan, en die zeiden dat ik 14 augustus langs komen komen! Dus eerder dan 14 augustus zie ik geen arts helaas!!

Groetjes,
Mitsj

Hoi Mitsj

In België zijn volgens mij geen verloskundigen, ik moet die echo ook laten maken in het ziekenhuis bij de gyn.
Wat moeten we toch veel wachten he?
Eerst wachten op zwanger worden, nu wachten op de 1e echo....

Groetjes, Mickje

Terug
Bovenaan