Zwanger maar blijf onzeker door verleden

Hallo allemaal!<br /><br />Dit is mijn eerste bericht op een forum ooit! Spannend maar ik heb echt even behoefte aan ervaringen van anderen.<br />Ik ben inmiddels 16 weken zwanger, de zwangerschap gaat goed (13 weken echo gehad, goede nipt, 20 weken staat gepland).Ik kan alleen maar niet ontspannen. En echt “blij zijn”.<br />Wij hebben hiervoor 3 miskramen gehad. Allemaal rond de 7 weken, en uiteindelijk extra progesteron genomen wat bleek te werken ?<br />Elke nieuwe echo of afspraak zeg ik mezelf, “hierna kun je gaan genieten”. Dat doe ik dan, een dag. En dan weer onzeker tot de volgende afspraak… ik geloof het eigenlijk nog steeds niet ? Durf ook nog niets te kopen. Voor mij of de baby.<br />Herkent iemand dit? En hoe hebben jullie jezelf hier langzaam steeds meer aan laten wennen?<br />Groetjes!<br /><br />
 
Hallo,

Heel herkenbaar hoor! Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad, die ergens tussen de 6 en 8 weken zijn geweest. Maar nu gelukkig gezond zwanger met 20+2 weken. Ik vond het ook lastig om het te geloven. In het begin durfde ik niet eens de vk te bellen, ik dacht het zal toch wel weer niet goed zitten.
Na een goede 13 weken echo durfde ik het ietsje meer te gaan geloven, maar hebben in die tijd ook nog niks gekocht. Tussentijds (was toen tussen kerst en oud&nieuw) nog een controle gehad met alleen luisteren naar het hartje, pfoeh het zat nog steeds goed! In het nieuwe jaar ga je toch langzaam oriënteren wat je allemaal moet aanschaffen, lijstjes maken, op internet kijken (ik zat ook nog eens thuis vanwege de lockdown), etc. Maar toch stiekem weer zenuwachtig voor de 20 weken echo en nog steeds niet echt iets voor de kleine gekocht. Afgelopen week dan eindelijk de echo gehad, en het zit nog steeds allemaal goed! Nu durf ik toch meer erin te geloven en hebben we al de meubels voor de babykamer aangeschaft. De kans dat het nu nog een miskraam wordt is zooo veel afgenomen, plus dat ik het nu af en toe zachtjes kan voelen schoppen, wat ook geruststelling geeft!
Geeft ook helemaal niks als je nog niets gekocht hebt, na de 20 weken echo nog genoeg tijd! Succes en probeer langzaam aan steeds meer te genieten
 
Allereerst gefeliciteerd met het goede nieuws. Wat fijn voor jullie!
Je verhaal is heel herkenbaar in verschillende opzichten.
Het stelt gerust dat die angst uiteindelijk langzaam weg ebt, en voorzichtig plaatsmaakt voor blijdschap. Het voelt alsof je op een roze wolk hoort te zitten. Moet zitten bijna. En dan is het zo balen dat je hem niet kunt vinden.
Met “baby steps” dan maar in mijn geval :)
Over 3 weken hebben wij de 20 weken echo. Ik kijk er naar uit!
 
Roze wolk is echt niet verplicht! Ook niet na de bevalling trouwens.
Ik denk dat je wanneer je de kleine gaat voelen schoppen dat je wat geruster zal zijn want dan heb je dagelijks een 'check' dat hij beweegt, leeft en alles goed gaat!
 
Heel herkenbaar en helemaal niet raar!
Wij hebben na elke goede echo een taartje gegeten om klein te vieren, na de 13 weken voorzichtig iets gaan kopen, maar pas na de 20 weken echo durfden we écht te geloven dat er een klein ventje bij gaat komen!
En als het je geruststelt, vraag dan of je even langs mag komen voor hartje luisteren, bij ons kan dat vrijwel dagelijks. 


 
 
Heel herkenbaar!
Ik ben nu 26 weken zwanger van ons eerste kindje en heb geen miskramen gehad. Maar was wel voor elke echo/controle super zenuwachtig en kon er daardoor ook echt niet van genieten.
Pas vanaf 20 weken kreeg ik iets meer rust en ben ik dingen gaan kopen.
Nou heb ik volgende week weer een echo en hier kijk ik wel naar uit;)(voor het eerst)
Verder vind ik het alsnog heel lastig om te genieten van mijn zwangerschap omdat ik hele erge bekken klachten heb. Tis dus niet echt mijn ding dat zwanger zijn?
 
Ja eens dat denk ik ook.
Tot 12 weken heb je nog “kwaaltjes” die een stukje bevestiging geven. En nu is het ineens “stil”.
Ik kijk uit naar de eerste bewegingen :)
 
Heel fijn om te horen dat dit herkenbaar is voor anderen. Met al die super blije zwangere dames om me heen voel ik me soms net een alien ;-)
Vandaag heb ik toch maar mijn eerste aankoop gedaan. Nieuwe bh’s, kon er echt niet meer omheen haha.
 
Terug
Bovenaan