Zwanger maar (ex)vriend eist abortus

<p>hoi allemaal,</p><p>ik ben ten einde raad...</p><p>ik ben maandag erachter gekomen dat ik 6 wk zwanger ben.</p><p>meteen blij mijn vriend gebeld maar eenmaal thuisgekomen begon mijn nachtmerrie.... hij eiste een abortus met doodsbedreigingen toe als ik dat niet zou doen.</p><p>ik heb hem de deur gewezen en onmiddellijk politie ingeschakeld.</p><p>ik denk dat ik het wil houden maar zonder verdere familie en goede vrienden heb ik zoveeeeel vragen ... ik weet niet waar en bij wie ik moet beginnen.</p><p>ik heb een baan met helaas geen vast contract en die ga ik ook niet krijgen als ze achter mijn zwangerschap komen...</p><p>hoe ga ik dit allemaal alleen kunnen doen, heb ik recht op financiële hulp en zo ja waar en hoe ?</p><p>ik hoop zo dat iemand me kan helpen want ik heb nog 1 week bedenktijd en zit met mijn handen in het haar.</p><p>liefs laurentia</p>

Mocht je abortus serieus willen overwegen heb je hier nog langer de tijd voor.
Mocht je je baan kwijt raken heb je zeker recht op financiële hulp..  Uitkering, bijstand, eventuele toeslagen..
Maar zover hoeft t niet te komen... Er zijn ook werkgevers die hun werknemers tijdens zwangerschap gewoon een contract aanbieden. Zolang jij je werk goed blijft doen hoeft er op dat vlak nog niks aan de hand te zijn.
Wel heel erg dat de vader van de baby zo heeft gereageerd zeg! 
Hoop dat je de rust kan vinden om hier goed over na te denken en een keus te kunnen maken waar JIJ achter staat... Geloof me, elk kindje komt groot! Ongeacht de financiële situatie..  Liefde, aandacht en de juiste verzorging is t allerbelangrijkste!

Sterkte...

Mocht je abortus serieus willen overwegen heb je hier nog langer de tijd voor.
Mocht je je baan kwijt raken heb je zeker recht op financiële hulp..  Uitkering, bijstand, eventuele toeslagen..
Maar zover hoeft t niet te komen... Er zijn ook werkgevers die hun werknemers tijdens zwangerschap gewoon een contract aanbieden. Zolang jij je werk goed blijft doen hoeft er op dat vlak nog niks aan de hand te zijn.
Wel heel erg dat de vader van de baby zo heeft gereageerd zeg! 
Hoop dat je de rust kan vinden om hier goed over na te denken en een keus te kunnen maken waar JIJ achter staat... Geloof me, elk kindje komt groot! Ongeacht de financiële situatie..  Liefde, aandacht en de juiste verzorging is t allerbelangrijkste!

Sterkte...

Dankjewel voor je wijze raad...
mijn hart zegt houden maar door alle dreigingen en onzekere situaties in de toekomst twijfel ik....
is er toevallig een instantie of wat dan ook die me kan helpen met de praktische zaken op een rijtje te krijgen?
ik ga ervan uit dat ze mij niet verlengen aangezien een eerdere zwangere dame dit ook is overkomen in het verleden op mijn werk helaas... alleen had zij wel een man en financiële zekerheid.
Lieve groet

@nikki nikki
dat is wat de dokter tegen me zei maandag... dat ik even 2 weken moest nemen om rustig na te denken ... maar inmiddels is er bijna een week voorbij en ik krijg alleen maar meer vragen in mijn hoofd

Terug
Bovenaan