Zwanger maar ik voel me niet zwanger

Meestal heb je niet vanaf het begin volle bak kwaaltjes en als je mazzel hebt blijven ze, als ze later toch komen, bescheiden. In het begin is het echt onwerkelijk ja, heel herkenbaar. En wel of geen kwaaltjes zegt niks over of het goed gaat of niet... 
Gefeliciteerd en fijne zwangerschap toegewenst. 
Oh ja de huisarts hoef je niet in te lichten. De verloskundige stelt ze op de hoogte. Je kan de verloskundige wel al bellen voor een intake maar hou er idd rekening mee dat je nog een aantal weken moet wachten. 

De verloskundige mag je huisarts zonder toestemming helemaal niet op de hoogte brengen. Avg enzo. Gewoon zelf even de huisarts op de hoogte brengen. En de apotheek. En daarna lekker de vk bellen en een afspraak maken voor een 7/8 weken echo. 

Klinkt als mijn verhaal.. Behalve zere borsten heb ik tot nu toe nergens last van gehad. Soms bedenk ik me ineens "ohja ik ben zwanger".. Tot 8 weken heb ik last gehad van rood of bruinig bloedverlies waardoor ik vanaf week 6 tot week 9 een echo heb gehad en alles is goed! Ook bij de 12 weken echo zag alles er goed uit :)
Mijn testen gingen ook het zelfde, totaal 5 verspild haha! De eerste 3 begonnen erg licht en de laatste binnen 1 minuten een hele duidelijk streep.. Iedere zwangerschap is anders en iedere vrouw reageert anders.. wees maar blij dat je weinig kwaaltjes hebt, alhoewel die natuurlijk nog kunnen komen dus geniet van iedere dag dat je ze niet hebt :)
Ik kom er echt niet meer van slapen en omdat ik op wintersport zou gaan heb ik aangedrongen op een echo met 6 weken en gelukkig vond de verloskundige dat geen probleem.. 

Ik ben momenteel 9 weken zwanger en heb nog steeds niet het idee echt zwanger te zijn, ook al heb ik een kloppend hartje gezien.
bij mij kwamen er pas wat symptomen toen ik 6 weken was, maar vanaf eind week 7 werd dit ook alweer een heel stuk minder, wat mij erg onzeker maakt. Donderdag gelukkig termijnecho dus hopelijk is dan alles goed en ben ik weer gerustgesteld. 
Je hoeft dus zeker met zo’n prille zwangerschap je echt nog niet heel zwanger te voelen, ook al wil je dat erg graag (ik tenminste wel haha).

overigens heeft ook mijn verloskundige gevraagd of ze mijn huisarts mochten inlichten. Als je toestemming geeft hoef je dat zelf lekker niet te regelen :)

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om dit toch te kunnen delen aangezien we het vrijdag pas echt aan ons naaste familie vertellen. Het is ons eerste kindje dus vandaar ook die erge onzekerheid. 
Hopelijk gaat bij jullie ook alles goed en genieten jullie van de zwangerschap! 

Terug
Bovenaan