Zwanger. Maar moeder is vreselijk negatief

<p>Hoi hoi</p><p>Moet even mijn verhaal kwijt.</p><p>Ben net 40 geworden en op mijn verjaardag een test gedaan. Zwanger.</p><p>Heb 4 juli een einde gemaakt aan mijn relatie omdat hij dronken aan mijn stuur van de auto greep en we aan het slingeren kwamen. Dat was de druppel.</p><p>Ik heb al 5 kinderen. Jongste is overleden en mijn andere kids zijn tussen de 12 en 18.</p><p>Ze wonen helaas niet thuis maar in woongroepen doordat mijn ex man ze alle 4 seksueel misbruikt heeft.</p><p>Ik woon dus alleen. Heb afgelopen woensdag een echo gehad en die was duidelijk. MET kloppend hartje. Dan kan ik dus zeker niet meer het weg laten halen. Mijn moeder het verteld en die was zo negatief. Gelijk weg laten halen, je verknalt je leven etc Zo reageerde ze bij al mijn kinderen. Dit doet zeer. Zelfs geen steun van mijn moeder. Ben onzeker door dit alles. Ik weet dat ik de uk behouden wil.</p><p>Wat zouden jullie doen? </p>

Wat een heftig en verdrietig verhaal ?
Ik denk niet dat wij dit voor jou kunne beslissen of wat wij er van vinden er toe doet.
Ik zou gewoon goed alles op een rijtje zetten .
Alle positieve en negatieve dingen en dan een beslissing maken . En niet luisteren naar wat andere er van vinden.  Ook je moeder niet dus .
Hoe moeilijk dat  natuurlijk ook is want je wilt gesteund worden door je moeder natuurlijk
Het is jouw leven jouw  kindje .

Hopelijk kom Je er aan uit en maak Je een juiste beslissing waar jij gelukkig van word .
Succes ??

Wow.. heel heftig!
Hoe is jouw eigen situatie? Is deze stabiel? Kun je je kindje een goede basis bieden? Krijgt het liefde, geborgenheid, veiligheid en te eten en te drinken? Warme kleding en wordt het goed verzorgt? Zal het een (voor zover mogelijk) gelukkig leventje tegemoed gaan? Eigenlijk; kun je er onvoorwaardelijk voor je kindje zijn?
Ik denk dat dat vragen zijn, waar alleen jij het antwoord op weet. Jij bent de mama en jij kan en moet bepalen wat het beste voor jouw kindje is.
Ik ben van mening dat een ander deze keuze niet voor jou kan en mag maken.
Heel veel sterkte en wijsheid met het maken van je keuze?.

Nee niet dezelfde persoon[quote quote=10343346]Wauw, ik ben er stil van. Jouw ex-man en je relatie die 4 juli is beeindigd, heb je het over dezelfde persoon?[/quote]
Nee niet dezelfde. Ben al meer dan 4 jaar gescheiden 

[quote quote=10343349]Wow.. heel heftig! Hoe is jouw eigen situatie? Is deze stabiel? Kun je je kindje een goede basis bieden? Krijgt het liefde, geborgenheid, veiligheid en te eten en te drinken? Warme kleding en wordt het goed verzorgt? Zal het een (voor zover mogelijk) gelukkig leventje tegemoed gaan? Eigenlijk; kun je er onvoorwaardelijk voor je kindje zijn? Ik denk dat dat vragen zijn, waar alleen jij het antwoord op weet. Jij bent de mama en jij kan en moet bepalen wat het beste voor jouw kindje is. Ik ben van mening dat een ander deze keuze niet voor jou kan en mag maken. Heel veel sterkte en wijsheid met het maken van je keuze?.[/quote]

Dank je. Moest het gewoon ook kwijt. Ja die kleine kan ik alles bieden en ben ook overtuigd dat ik het alleen kan.
Maar ja van je moeder geen steun is zwaar

Erg heftig verhaal een hedtige situatie. Zoals ik het lees heb je je keus al gemaakt maar aangezien je dit toch op dit forum plaatst is er misschien toch nog twijfel?
Als je je kindje echt wilt houden kan niemand daar natuurlijk iets aan doen. Wel lijkt het me altijd, bij iedereen, goed om de "keuze" voor een kind bewust af te wegen. En misschien in deze lastige situatie nog meer.
Inderdaad in de eerste plaats de vraag of de ex-man die je overige kinderen heeft misbruikt tevens de vader van het vruchtje in je buik is? En hoe je dit voor je ziet, iemand die dronken aan je stuur trekt tijdens het rijden.
En de vraag of je woon en financiele situatie stabiel zijn? Wanneer een relatie stukloopt zijn dat vaak zaken die ook (even) uit balans raken. 

En ook wel erg belangrijk in deze situatie.. je kinderen wonen op woongroepen. Heb je nog wel de voogdij of zijn het gedwongen plaatsingen? Want de vraag is dan helaas ook of je kindje na zijn/ haar geboorte bij je mag blijven wonen, dit is niet altijd vanzelfsprekend wanneer je kinderen niet meer thuiswonen. 

En de reactie van je moeder is uiteraard niet leuk. Maar misschien kun je eens met haar praten, waarom ze zo negatief is over je zwangerschap. Misschien zijn er zaken die zij ziet omdat ze de zaken wat objectiever bekijkt? Of waar ze je mee kan helpen als ze dat zou willen. 

[quote quote=10343338]Wat een heftig en verdrietig verhaal ? Ik denk niet dat wij dit voor jou kunne beslissen of wat wij er van vinden er toe doet. Ik zou gewoon goed alles op een rijtje zetten . Alle positieve en negatieve dingen en dan een beslissing maken . En niet luisteren naar wat andere er van vinden. Ook je moeder niet dus . Hoe moeilijk dat natuurlijk ook is want je wilt gesteund worden door je moeder natuurlijk Het is jouw leven jouw kindje . Hopelijk kom Je er aan uit en maak Je een juiste beslissing waar jij gelukkig van word . Succes ??[/quote]
Dank je. Ik behoud de kleine sowieso. Ik red het ook wel.

Terug
Bovenaan