Zwanger. Maar moeder is vreselijk negatief

Pff jeetje zeg!
Denk dat jij het beste je vraag kan beantwoorden. Kan je het kindje een warme veilige basis bieden? Is je leven (financieel) stabiel? 
Misschien kan je nog eens met je moeder praten? Waar maakt ze zich zorgen over? Misschien kan je die zorgen wegnemen of hulp krijgen in sommige dingen waardoor de omgeving (en jij misschiej ook) meer vertrouwen krijgt met je zwangerschap.
succes!

Misschien las ik de vraag verkeerd, want zie in een eerder topic dan je wel bewust bezig was met zwanger raken? Dan is dat deel misschien niet je vraag maar alleen wat je met je moeder kunt omdat ze zo negatief is. In dat geval zou ik evengoed met haar in gesprek gaan, ook dingen die je liever niet hoort in overweging nemen of ze een punt heeft en zo niet voor jezelf kiezen. Het is niet makkelijk zonder steun van je moeder en het zou heel dijn zijn dir samen op een positieve manier te delen maar na zoveel jaren verander je je moeder niet meer. 

Goed lezen mensen.  Ze vraagt niet advies over het wel of niet houden van het kindje. Maar advies over de toestand met haar moeder. Hoe ze hier mee om kan gaan enz.  
Sorry ik heb geen advies voor je. Wil wel zeggen dat ik het allemaal erg moedig vindt. Ook heel goed dat je je relatie beeindigd hebt. Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Probeer er in elk geval van te genieten. 

Mijn moeder stond ook niet achter mijn zwangerschap. Nu de kleine er is vindt ze het nog steeds dom dat ik zwanger ben geworden. Maar ze zegt hij is er nu eenmaal en hij kan er niks aan doen en hij is wel mijn kleinzoon. 
Ik vind het zelf wel zwaar omdat mijn moeder me niet onvoorwaardelijk steunt, maar het is mijn eigen keuze. Ik heb het haar ook pas bewust na de eerste echo verteld omdat ik wist hoe ze zou reageren. 
Ik hoop dat je er samen met je moeder uitkomt. Dat zou in deze situatie wel fijn zijn. 

[quote quote=10343356]Erg heftig verhaal een hedtige situatie. Zoals ik het lees heb je je keus al gemaakt maar aangezien je dit toch op dit forum plaatst is er misschien toch nog twijfel? Als je je kindje echt wilt houden kan niemand daar natuurlijk iets aan doen. Wel lijkt het me altijd, bij iedereen, goed om de “keuze” voor een kind bewust af te wegen. En misschien in deze lastige situatie nog meer. Inderdaad in de eerste plaats de vraag of de ex-man die je overige kinderen heeft misbruikt tevens de vader van het vruchtje in je buik is? En hoe je dit voor je ziet, iemand die dronken aan je stuur trekt tijdens het rijden. En de vraag of je woon en financiele situatie stabiel zijn? Wanneer een relatie stukloopt zijn dat vaak zaken die ook (even) uit balans raken. En ook wel erg belangrijk in deze situatie.. je kinderen wonen op woongroepen. Heb je nog wel de voogdij of zijn het gedwongen plaatsingen? Want de vraag is dan helaas ook of je kindje na zijn/ haar geboorte bij je mag blijven wonen, dit is niet altijd vanzelfsprekend wanneer je kinderen niet meer thuiswonen. En de reactie van je moeder is uiteraard niet leuk. Maar misschien kun je eens met haar praten, waarom ze zo negatief is over je zwangerschap. Misschien zijn er zaken die zij ziet omdat ze de zaken wat objectiever bekijkt? Of waar ze je mee kan helpen als ze dat zou willen.[/quote]
Mijn ex man is gelukkig niet de verwekker van deze baby. Dat is mijn ex vriend die aan het stuur trok. Hij is ook 40 maar gedraagt zich als een kind en doet alles wat zijn ouders.wouden zeggen ?

Mijn kinderen zijn vrijwillig in de woongroepen. Ik heb alle rechten gelukkig en ook regelmatig heel goed contact.
Ik heb een mooie ruime woning en ik heb een vaste baan. Dus dat zit wel goed.
Sorry als ik vragen niet beantwoord heb. Dan gewoon nog een keer vragen

[quote quote=10343359]Pff jeetje zeg! Denk dat jij het beste je vraag kan beantwoorden. Kan je het kindje een warme veilige basis bieden? Is je leven (financieel) stabiel? Misschien kan je nog eens met je moeder praten? Waar maakt ze zich zorgen over? Misschien kan je die zorgen wegnemen of hulp krijgen in sommige dingen waardoor de omgeving (en jij misschiej ook) meer vertrouwen krijgt met je zwangerschap. succes![/quote]
Ja ik kan de kleine alles bieden. Met mijn moeder praten heeft geen zin. Morgen ga ik naar een info punt om te kijken hoe en wat.  Misschien moet ik eerst bellen

[quote quote=10343362]Misschien las ik de vraag verkeerd, want zie in een eerder topic dan je wel bewust bezig was met zwanger raken? Dan is dat deel misschien niet je vraag maar alleen wat je met je moeder kunt omdat ze zo negatief is. In dat geval zou ik evengoed met haar in gesprek gaan, ook dingen die je liever niet hoort in overweging nemen of ze een punt heeft en zo niet voor jezelf kiezen. Het is niet makkelijk zonder steun van je moeder en het zou heel dijn zijn dir samen op een positieve manier te delen maar na zoveel jaren verander je je moeder niet meer.[/quote]

Klopt was er idd mee bezig maar de laatste maanden niet meer.

[quote quote=10343365]Goed lezen mensen. Ze vraagt niet advies over het wel of niet houden van het kindje. Maar advies over de toestand met haar moeder. Hoe ze hier mee om kan gaan enz. Sorry ik heb geen advies voor je. Wil wel zeggen dat ik het allemaal erg moedig vindt. Ook heel goed dat je je relatie beeindigd hebt. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Probeer er in elk geval van te genieten.[/quote]
Dank je wel. Nee kies voor mijn kindje.

Terug
Bovenaan