Zwanger met een maatje meer.

Hallo dames,

Wie van jullie heeft ervaring met een zwangerschap en een maatje meer.
Waar liep je wel en niet tegen aan, wanneer ging je je zwangere buik zien.
Hoe ga je zo gezond mogelijk door de zwangerschap.
Of is dit je eerste kindje en vind je het ook net zo spannend!

Ik ben volgens berekeningen nu 8+1 , maandag de eerste afspraak bij de verloskundige.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat spannend allemaal.
Ik weet niet wat je een maatje meer noemt, maar ik had een bmi van 32 voordat ik zwanger was. Woog 90 kilo 1.68 cm.
Ik liep eigenlijk helemaal nergens tegenaan in mijn zwangerschap. Ik vond mijn buik juist heel mooi toen ik zwanger was, iedereen mocht hem zien! Normaal liever niet haha.
Ik heb alleen een suikertest moeten doen ivm mijn bmi. Toen moest ik naar het ziekenhuis en moest ik een (vies) drankje drinken en daarna moest ik 2 uur wachten en werd er bloedgeprikt. Dat was eigenlijk het enige. Mijn verloskundige heeft nooit gesproken over mijn overgewicht. Ik was 10 kilo aangekomen toen ik ging bevallen (met 37+6 weken) en na de bevalling waren daar 3 kilo van over. Ik heb eigenlijk helemaal niet op mijn eten gelet. Ik wilde het wel, maar ik had echt cravings naar hartige dingen en vette hap. ?
 
Hey! Ik was ook te zwaar toen ik zwanger werd. 108 kilo en ik ben 1.80. Uiteindelijk 13 kilo aangekomen na een zwangerschap van ruim 41 weken. Ook ik heb nergens problemen mee gehad. En ook ik heb de suikertest moeten doen en die was prima! Het enige dat ik wel lastig vond was passende broeken vinden. Dus ik droeg veel jurkjes en rokken ☺️

Lekker gezond blijven eten en veel water drinken! Dat advies kreeg ik van de diëtist. En na de bevalling en borstvoeding pas weer bezig zijn met mijn gewicht ☺️
 
Hoi hoi,

gefeliciteerd met je zwangerschap?
met me eerste was ik 105kg en 173cm. Ik ben toen naar een diëtiste gegaan die heeft me begeleid met gezond eten. Absoluut geen dieet hoor. 
bij 24 weken een glucose test gedaan. Die was gelukkig ook prima. 
Totaal 8kg aangekomen in de zwangerschap. zwangerschapsbroeken van de H&m maat 44 paste ik net, gelukkig was het zomer en kon ik aan het einde jurkjes aan. Ik vond het heerlijk dat me buik gezien mocht worden ?


nu zwanger van de 2e. Ik start weer met 105kg. En zal weer zo suiker test moeten vanwege me hoge bmi.
mij let nu goed op dat ik gezond eet en veel water drink ?
 
 
Hoihoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had bij allebei m'n zwangerschappen ernstig overgewicht, een bmi van boven de 40. Het enige 'probleem' was dat ik niet thuis mocht bevallen en sowieso onder controle kwam bij de gynaecoloog. Ik heb dit niet als vervelend ervaren. Het suikerdrankje vond ik vooral veel, super zoete meuk in een flesje hoestdrank op je nuchtere maag. Bah. Het voordeel vond ik de meerdere echo's ?
Ik heb bij bonprix 2 zwangerschapsleggings gekocht en verder paste m'n eigen jurken nog prima! Vanaf een week of 22 denk ik dat je het echt wel ging zien..
Ben tijdens allebei m'n zwangerschappen minimaal aangekomen en eindigde lichter dan voor m'n zwangerschap. Had m'n hele zwangerschap veel minder eetlust maar heb niet dingen laten staan waar ik zin in had.
Geniet van je zwangerschap!
Liefs!
 
Voor broeken ben ik uitgekomen bij Kiabi en ulla popken. Bovenkleding kocht ik vooral bij bonprix.
Ik ben ondertussen zwanger van de derde en nu met 37 weken 126 kilo op 1,75m. Door mijn bmi is het advies om medium risk in het ziekenhuis te bevallen. Maar wel met eigen verloskundige. Een suikerdrankje heb ik nooit gehad. Wel meerdere keren een dagcurve geprikt omdat onze baby zo groot is.
Ook heb ik extra groeiechos gehad omdat hij zo groot is. Maar ik maak nou eenmaal geen kleine babys. Onze oudsten waren allebei 3,8 kilo. Zijn groei komt niet door mijn suikerinname.

Gefeliciteerd en veel geluk!
 
Bedankt allemaal al voor jullie reacties.
Het geeft begrip en geruststelling.

Met mijn 100kg en 1.66 zit ik op een bmi van ongeveer 35
Dus de dingen die jullie benoemen kan ik denk ik wel gaan verwachten.

Ik ben voor en tijdens de eerste 4 weken ruim 10kg nog afgevallen , waardoor ik na 3 jaar natuurlijk zwanger ben geraakt (met pcos).

Het is bovenal spannend, is er een hartje maandag en al die zorgen.
Geloof wel dat iedere zwangere dit gevoel heeft, daar probeer ik het maar mee te relativeren. ?

Bedankt!
En kan zeker ook wat met jullie ervaringen en tips!

Momenteel ervaar ik wel meer last met mijn broeken nu ik op de 8/9 weken zit, als het gaat knellen ga ik ook eens op zoek naar passende broeken, ik ben namelijk geen jurken type.
 
Mocht iemand het leuk vinden hier is mijn vinted pagina. Komende week zet ik er nog meer positiekleding op!

https://www.vinted.fr/member/58251476-mvgemert93
 
Terug
Bovenaan