zwanger meteen na je laatste ongi dag?!?! huh?

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben sinds deze week behoorlijk aan het lezen geslagen op dit forum!
Mijn man en ik willen ook  ZOOO graag proberen een kindje te krijgen! we gaan nu poging 2 (pas) in!!

Nu heb ik al een paar keer gelezen dat er meiden zijn die stellig beweren zwanger te zijn geworden nadat ze meteen na hun laatste ongi dat hadden geklust. maarrr....
is dit eingelijk wel mogelijk  moet je niet eerst een nieuw rijp eitje hebben? enneh..... hoe weet je dat je door die keer geklust te hebben dat DAT de keer is dat het kraak was?? (hebben jullie dan de hele maand geen sex meer gehad??)
is je eisprong niet altijd halverwege je cyclus?.

oh, mijn cylus is overigens 33 dgn en 32 dgn, (nog maar 2 x ongi geweest na het stoppen van de pil) nu heb ik ook gehoord dat als je een lange cyclus hebt (meer dan 28 dagen dat je vaak geen goede (rijpe)  eitjes hebt) klopt dit?

wat een vragen he!!!  
hoplelijk kunnen jullie mij helpen!

xxx Snoopy  

He snoopy

ik sluit me helemaal bij je vraag aan!! Ik ben benieuwd naar de antwoorden!

xx Puckylief

Het ligt eraan hoe lang je ongesteld. Stel je bent 7 a 8 dagen ongesteld, je klus de dag erna dus op dag 8 of 9, dan kan in hele goede omstandigheden en bij goed zaad het zaad een paar dagen overleven.

Een eicel heeft minimaal 10 dagen nodig om te rijpen, geteld vanaf het moment dat je ongesteld wordt.

Nou reken maar dan kan het dus net.

Even naar je andere vraag. De gemiddelde cyclus van de vrouw is 28 dagen, bij sommige vrowuen is dat langer, bij sommige vrouwen is dat korter. Als jij een cyclus van ca. 32 dagen hebt dan hoef je je het geen zorgen te maken over of de eicellen wel goed zijn. Ook 32 dagen wordt gezien als een normale cyclus.

Pas als je cyclus veel langer is, of korter dan 21 dagen dan zou je aan problemen in die richting kunnen denken.

Miep

hoi
heb op internet veel gelezen om dat het niet zo wil lukken wat ik het meeste terug zie komen is dat je de zaad produktie van je man op gang moet houden door  :
in de 1rst week twee zaadlozingen  .
                2de week  2 a 3 keer te vrijen.
                  3de week 4 a 5 keer of iets meer maaaaaar  wel op teveel op een dag .
                    4de week 3 a 4 keer.
                       5de week 2 a 3 keer als je een langere ciclus hebt.  
zo moet je het zaad  vraag op gang houden.(deze in formatie staat in ik wil zwanger worden van ingegorg deana).
je ph waarde van je vagina moet ook goed zijn .wil de sperma lang leven en dan kan het gebeuren  dat je net na je onge vrijt en dat je aan telt.
de meeste vrouwen schrijven op wanneer ze geklust hebben.
tip gebruik de juiste glijmiddel als je die gebruikt de meeste hebben de verkeerde ph waarde (deze is te vinden op internet en dan te bestellbij de aphotheek).

groetjes iris                ( zal even op zoeken)

Hoi Snoopy,
Nou was ik dus de laatste dagen ook aan het lezen op het forum en zag ook iemand die dat beweerde. Ik zat mee te lezen op het forum omdat bij mij mijn menstruatie uitbleef. Wij hebben die cyclus dus 1 keer gevreeen, direct na mijn menstruatie (heb wel een vrij lange menstr. van 7 dagen). Ik dacht ook dat je dan onvruchtbaar was. Niet dus!!!!
Ik ben zwanger. Het kan dus echt.
Nou moet ik wel zeggen: ik heb al drie kids en wij zijn altijd heel lang bezig geweest om zwanger te raken (gemiddeld 3 jaar), maar ik werd alleen zwanger als ik er niet meer mee bezig was. Heel gek.
De eerste keer zouden we de volgende maand ivf gaan doen, dus het zelf proberen had ik opgegeven (wel vrijen maar zonder kinderdoel, ik kon immers volgens de gyn niet spontaan zwanger worden). De tweede keer zijn we ivf begonnen op de innestelingsbloeding (dacht dat het menstruatie was en op je eerste dag menstr. begin je met hormoon spuiten), bij de punctie kwamen ze er achter dat ik al zwanger was!!!!
Bij de derde dacht ik dat ik de overgang inging, want aan mijn cyclus was geen touw meer vast te knopen terwijl die altijd heel normaal was geweest (is tijdens kijkoperatie vastgesteld dat ik vroeg in overgang zou gaan). Ik dacht dus dat zwanger worden niet meer kon! En nu bij de vierde vrijden we veilig op mijn vruchtbare dagen en soms zonder in de andere dagen en zie het resultaat.
4 keer zwanger dus, maar 4 keer net als ik het opgaf of dacht dat het niet kon. Gek toch!
Ook deze vierde is trouwens heel gewenst hoor. Niet gepland, toch gekregen en er blij mee!
Ivy
Ps: heel veel succes nog.

dat van die ph waarde wist ik niet!! Maar klinkt natuurlijk wel erg logisch!!!!
Ik ben erg benieuwd wat die moet zijn en hoe je die kunt regelen!
Kanje dat bij jezelf dan testen? En wrs heeft je voeding er ook mee te maken.

Ik heb net een vaginale schimmelinfectie gehad en dat krijg je toch ook als de ph waarde niet goed is??? Ik weet dat niet zeker hoor!!

xx Puckylief

wat leuk deze reacties!
hihi merk wel dat ik gelukkig niet de enige ben die het zich af vraagt!!

Ivy ik vindt het echt tof voor je dat het alsnog op de natuurlijke manier is gelukt! en dat meteen na je laatste ongi dag! vroeger met de pil was ik altijd wel 6 dagen ongi maar nu ik ben gestop was het de laatste keer maar een krappe 4 dagen! dus ik denk dat ik wel heel veel geluk moet hebben wil het dan al lukken!! maar... zeg nooit, nooit!

moet de 22e naar de gyn vanwege hevige buikpijn tijdens mijn ongesteldheid (eerste 2 dagen) de doc dacht aan endometriose. Ben  zo nerveus , ben zo bang voor slecht nieuws...... ik kreeg wel de tip van een vriendin om te vragen of ze een folikelmeting wil doen, rond die tijd is mijn vruchtbaarste dan (denk ik) Hoop dat ze dat zomaar willen doen...

enneh.... het is wel waar dat als je je er  te veel op focust dat het dan JUIST niet wil lukken! mijn moeder heeft er 4 jaar over gedaan terwijl er geen medische redenen waren waarom het niet wilde lukken! tijdens de verbouwing was ze opeens zwanger terwijl ze er toen juist niet zo mee bezig was!... maarja als je niks liever wil dan zwanger worden dan kan je het natuurlijk niet van je af zetten! dus, het is een tip waar jullie niet echt op zitten te wachten (ik ook niet hoor!)
xxx snoopy

hey puckylief!

even over de vervelende schimmelinfectie... ik heb het ook al een paar keer gehad..
Misschien heb je wat aan de volgende tips..
-draag het liefst katoenen slipjes, en als je gaat slapen boxers ipv strings
gebruik alleen lactacyd intiemzeep
als je hele strakke broeken draagt in combinatie met synthetische slipjes dan is dat een perfecxte broeihaard voor schimmels...
- je partner moet ook zalf gebruiken als je een schimmelinfectie hebt, ander is het bij jou wel over maar geeft hij het weer terug zodra jullie vrijen.

ik geloof dat plassen na het vrijen meer is tegen een blaasontsteking dan een vaginale infectie..
en soms....tja dan is het gewoon pech! ik geloof dat als je het 1 x hebt gehad dat je er wel vatbaarder voor bent. Het heeft niks te maken met je persoonlijke hygiene hoor! vaak zijn we juist te grondig aan het ' boenen'. en verstoor je inderdaad de zuurgraad...

gelukkig ben je er weer snel vanaf na een kuurtje van de doc!

xxx Snoopy

Terug
Bovenaan