Zwanger: misselijk, moe en slap; en werk dan?!

<p>Hallo dames,</p><p>ik ben ca 7 weken zwanger en sinds een week echt beroerd. De standaard klachten als misselijk, weinig voedsel kunnen verdragen, enkele keer spugen, buikpijn, maagzuur, en zo zo moe. </p><p>Ik voel me simpelweg belabberd en zou niet goed weten hoe ik zo zou moeten werken. Ik sleep mezelf van bank naar bed en weer terug... ben nu dus ziekgemeld maar hoe lang kan dit of mag dit? Ik lees alleen maar verhalen van mensen die ‘gewoon doorwerken’,  waardoor ik al gauw denk dat ik me dan toch aanstel?</p><p>Maar het voelt zo verschrikkelijk allemaal, dit had ik echt niet verwacht. Het hele vreugdelijke nieuws dat ik zwanger ben, waar ik oprecht blij mee ben, daar kan ik nu niet eens echt van genieten doordat ik me zo shit voel...</p><p>zijn er ook mensen die dit herkennen? En hoe doen jullie dat met werk?</p><p>groetjtes, Loeki </p>
 
Ha Loeki,
ik herken het wel een beetje wat je omschrijft. Ben ook mega moe en de hele dag door misselijk. 
Maar ik merk ook dat ik me slechter voel als ik een dag op de bank lig ipv dat ik aan het werk ben. Niet dat ik dan fluitend en huppeld op mijn werk zit. Maar de afleiding en beweging zorgen er toch voor dat ik me beter voel. Ik ben aan het einde van de dag nog steeds afgepeigerde en lig om 21:30 in bed. Maar ben de dag dan redelijk goed doorgekomen. 
Als ik te lang blijf liggen en helemaal niets doe word ik juist misselijk enzo. Dus misschien toch proberen iets te doen. Wellicht niet lange dagen werken, maar bv wandelend een boodschap doen ofzo. 
Sterkte!!
 
He loekie, Helaas heel herkenbaar. Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en vanaf week 6 zo beroerd. Veel spugen en de hele dag misselijk. Alle middeltjes die evt zouden kunnen helpen geprobeerd, maar helpt helaas niets. Via de huisarts emasafene gekregen en later metoclopramide maar ook dit werkt nauwelijks. Ik ben ermee gestopt. Afwachten tot het minder word of overgaat..dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan als een dag al voelt als een week. Wat werk betreft, ik heb mij ziek moeten melden. Ik werk in de zorg en door al die luchtjes en geuren hing ik iedere keer boven het toilet. Gelukkig veel begrip van mijn leidinggevenden..dat is heel fijn. Ik hoop dat we ons beter gaan voelen na de "magische 12 weken" Jij ook veel sterkte!
 
Beste,
Ik ben nu 12 weken zwanger. En ben vanaf week 6 moe misselijk en futloos. Heb me in de ergste periode ook een dag ziek gemeld.
Maar ben het eens dat een dag niets doen het erger maakt dan een beetje afleiding op het werk.
Ik ben vanaf het begin heel eerlijk geweest naar mijn werkgever. Meteen gezegd. (Ook omdat ik voordat ik wist dat ik zwanger was had gevraagd om vast contract) twee weken later kwamen ze met vast contract en toen wist ik net dat ik zwanger was. Heb gelijk open kaart gespeeld. Dan hebben ze ook begrip voor jouw situatie.
Ik ben supradin (ofzoiets) gaan nemen voor zwangere vrouwen daarmee was ik gelijk minder moe... Misselijk heb ik pillentjes gekregen van de huisarts. En die slepen mij nu door de zwangerschapskwalen.
Hoop dat jij je snel beter voelt!
 
Beste,
Ik ben nu 12 weken zwanger. En ben vanaf week 6 moe misselijk en futloos. Heb me in de ergste periode ook een dag ziek gemeld.
Maar ben het eens dat een dag niets doen het erger maakt dan een beetje afleiding op het werk.
Ik ben vanaf het begin heel eerlijk geweest naar mijn werkgever. Meteen gezegd. (Ook omdat ik voordat ik wist dat ik zwanger was had gevraagd om vast contract) twee weken later kwamen ze met vast contract en toen wist ik net dat ik zwanger was. Heb gelijk open kaart gespeeld. Dan hebben ze ook begrip voor jouw situatie.
Ik ben supradin (ofzoiets) gaan nemen voor zwangere vrouwen daarmee was ik gelijk minder moe... Misselijk heb ik pillentjes gekregen van de huisarts. En die slepen mij nu door de zwangerschapskwalen.
Hoop dat jij je snel beter voelt!
 
Hoi Loeki,
Je meldt je gewoon ziek zolang het nodig is. Ik ben weken ziekgemeld geweest. Kon op sommige dagen niet eens op de rand van mijn bed zitten. Heel vervelend voor je werk, maar nog het meest voor jou zelf. Wat niet gaat, gaat gewoon niet.
Veel sterkte! 
 
Hallo Loekie,
De eerste weken ben ik ook ontzettend moe, misselijk etc. geweest, werken lukte gewoon niet hoe graag ik het ook wilde.. 
Een dag naar het werk gaan zorgde bij mij niet voor afleiding, mijn hoofd werd er overvol van en had geen idee wat ik precies aan het doen was. Zodra ik thuis kwam kon ik alleen maar op de bank liggen.. Heb dit met mijn leidinggevende besproken en mezelf voor 50% ziek gemeld, de dagen dat ik moest werken deed ik het vanuit huis. Gelukkig kon dit zodat ik tussendoor even kon slapen.
Ben nu 19w5d zwanger en heb gelukkig weer energie, ben niet meer misselijk en heb weer zin om te gaan werken. 
Je stelt je echt niet aan! Iedere vrouw reageert anders op een zwangerschap en de moeheid hoort echt bij de beginnende zwangerschap, misschien niet het leukste kwaaltje maar je kindje wil graag groeien :) 
Zelf vond ik het ook moeilijk om te genieten de eerste weken omdat ik me zo beroerd voelde maar nu ik me zoveel beter voel en het kindje voel bewegen geniet ik er dubbel van! 
Hoop dat je je snel beter gaat voelen en neem de rust die je nodig hebt! 
 
Hier ook. Wist al dat ik zwanger was voor ik een test had gedaan. Met soms veel moeite gewerkt maar met 7,5 week echo met kloppend hartje dus ook met 8 weken gezegt iig tegen mijn directe collega's en baas. En maar goed ook want vanaf 8 weken kon ik door hormonen niet meer in diepe slaap komen. Dus maakte snachts 10 slaapjes van ongeveer 10 minuten. Heel irritant en vermoeiend. 
 
Terug
Bovenaan