Zwanger na 2 miskramen

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en wil graag even me verhaal kwijt. Sinds vorig jaar april zijn wij bezig met een kinderwens. Het was toen al snel raak, 2e maand, we zaten toen helemaal op een roze wolk! Helaas werd dit bij 5,5 week, na een aantal dagen een klein beetje bloedverlies en onzekerheid, een miskraam. Wat een schrik was dat, en wat had ik hier niet over nagedacht.. Maar gelukkig had ik snel weer mijn cyclus, al na 29 dagen. Na 4 maanden weer een positieve test in handen..  Dit voelde zeker niet meer zo onbezonnen als de eerste keer.. Maar ach het kan iedereen gebeuren probeerde ik te bedenken, en er weer helemaal voor te gaan. Maar helaas, na een paar dagen, bij 4,5 week verloor ik alweer een beetje bloed.. De grond zakte onder me voeten weg. Dat zette na een paar dagen al snel door, lichamelijk niet veel erger dan een zware menstruatie, maar wat was ik verdrietig! Gelukkig kunnen mijn vriend en ik er heel goed over praten, en zijn we alleen maar sterker naar elkaar gegroeid.

Na 5 maanden, hebben we nu wederom een positieve test in handen!! En oh, wat voelt dit anders dan de andere twee keren. Maar oh, wat is er ook een onzekerheid die zo bang is dat ik weer bloed ga zien.. Ik heb nu geen menstratiekrampen gevoeld zoals bij de 2 eerdere keren, ik heb geen hoofdpijn tot nu toe zoals bij de andere 2 keren, ik voel steken in me borsten zoals ik nooit gevoeld heb... Vandaag een afspraak bij verloskundige gekregen voor de eerste echo: nog 3 weken wachten... (mag gelukkig al met 7 weken vanwege de miskramen). Dit gaan 3 hele lange weken worden... Alhoewel er voor mij al een hele stap is gezet als we een week verder zijn, zonder dat er bloed bij komt kijken.

Zijn er hier vrouwen die zich hierin herkennen?

hey Anne

Ik heb ook net heel spannende periode achter me, nu 11 weken zwanger (3 goede echo's gehad).

We zijn al ruim 2 jaar bezig met onze kinderwens,  in deze periode 2 miskramen gehad.

Ja dus ik herken je verhaal heel erg.

En wens je veel succes voor komende weken, welke datum heb je de echo?

Groetjes Thamara

He Thamara,

Dan maken we inderdaad een beetje hetzelfde mee, alleen is jullie kinderwens al langer bestaand. Ik vond nu 5 maanden elke keer negatieve testen al elke keer weer een teleurstelling.. Maar wat fijn om te horen dat jullie al 3 goede echo's hebben gehad! Dat zal voor jullie ook een aantal onzekere weken zijn geweest. Kun je er nu wel van genieten? En is het jullie eerste kindje?

Wij hebben 15 maart de eerste echo. Dus precies over 3 weken vanaf vandaag.

Ja, ons eerste kindje,  bij jullie ook?

Die eerste weken hebben echt zo lang geduurd,  maar voelde nu al wel anders probeerde me zelf veel moet in te praten,  zei tegen me zelf deze keer gaat het goed. Hoe gaat het met jou?  Voel je het ook anders dan de vorige keren?

Tip,  zoek veel afleiding, dat heeft me erg geholpen.

<p style="text-align: right;"></p>

Hallo Dames,

Ik ben helaas nog niet zwanger. Maar ik heb ook 2 miskramen gehad.

Ik ben blij te lezen dat jullie zwanger zijn. Dit geeft mij weer vertrouwen en moed. Wij zijn meer als een jaar bezig.

Ik hoop dat je een goede echo krijgt Anne!

Tamara de cruciale periode is bijna voorbij!  Probeer daarna te gaan genieten!

Tamara, het is inderdaad ons eerste kindje. Mijn vriend heeft wel al een dochtertje, mijn bonus dochter die net 5 is geworden. Zij heeft aangevoeld dat we zwanger zijn, dat was echt heel apart. Vorig jaar, toen we net wisten dat we  de 1e keer zwanger waren, had ze uit het niets mij met een baby op me arm getekend met stoepkrijt. Toen het even later mis was gegaan, toen zelfs mijn vriend dat nog niet echt wist (ik kwam net thuis van me werk waar ik erg was gaan bloeden) begon ze over een dode baby in de buik.. Ik schoot toen helemaal vol. In al die tussen liggende maanden, heeft ze het er nooit meer over gehad. En 1,5 week geleden (ze is oa om het weekend bij ons) zei ze ineens dat ik een baby in de buik heb, en ze heeft het hele weekend er van alles over gezegd. Ze was aan het knutselen voor 'haar zusje', ik moest goed slapen, ik mocht niet vallen voor de baby, enz. We hebben nooit een woord over onze kinderwens gezegd tegen haar. En nu weer, blijkt het helemaal te kloppen. Freaky he!? Ik ben toch wel verstandelijk ingesteld wat dat betreft, maar hier moet toch wel iets zijn denk ik dan...

Ik probeer mezelf ook goede moed in te praten. Het voelt ook zeker helemaal anders dan de andere keren, dat geeft mij toch wel een geruster gevoel. Maar de angst zit er zeker in!

@R1988: je moet ook moed blijven houden, en vertrouwen blijven houden. Het feit dat je al 2x zwanger bent geweest heeft mij er doorheen gesleept tot nu toe. Maar het is een grote onzekerheid elke maand. Gaan jullie ook voor een eerste kindje?

Hey

R1988, hou zeker moed, als het ons lukt.. Gaat ook jou jaar worden.

Wat mij heeft geholpen is heel goed luisteren signalen van me lichaam deze heb ik ook maanden lang opgeschreven(in app daarvoor) . Uit eindelijk voelde ik me eisprong aan, door koude voeten,  had een erg onregelmatige cyclus,  ook door de miskramen,  bij jou wel alles regelmatig? Misschien heb je wat aan mij tip. Succes

Anne, wow wat bijzonder verhaal echt mooi, wat leuk zeg zo'n bonus dochter.  Als het anders voelt deze keer er gewoon op vertrouwen,  ik had zelf dat gevoel erg sterk.  Maar toch blijft het spannend, voor mij vooral bij opstaan uit bed,  en vlak voor de echo's,  1 ste miskraam kwamen we achter bij echo. (8 weken) 2 de na de nacht. Dus vandaar.

Dinsdag krijg ik me termijn echo erg spannend hoor.  Vandaag naar 9 maandenbeurs.

( voor als je meer contact wil zullen we telefoon nummers uit wisselen? misschien makkelijker en fijner)

Ps hoe oud zijn jullie en uit welke omgeving?

Ik ben bijna 28 jaar en kom uit regio Rotterdam.

Hoi Thamara,

Lijkt me leuk om meer contact te hebben hierover. Heb je een mail adres? Dan stuur ik daar even me telefoonnummer heen.

Ben benieuwd hoe je termijn echo is gegaan vandaag?

Groetjes

Terug
Bovenaan