zwanger na curretage?

Hallo meiden,

Wat fijn om jullie reacties te lezen en om het gevoel te hebben niet de enige te zijn die dit meemaakt, echt super om hier je verhaal te kunnen delen.
Vandaag heb ik echt een vreselijke verdrietige dag. Zag gisteren een programma op tv waarbij een echo bij een zwangere vrouw werd gemaakt en toen kwamen de traantjes weer. Ik vind het ook zo moeilijk om op straat zwangere vrouwen te zien. Nog maar een paar weken geleden hoorde ik daar ook bij en nu denk ik soms "waarom zij wel?", vreselijk vind ik het dat ik dat soort jaloerse gedachten heb maar het zal allemaal wel bij de verwerking horen.
Ik heb ook gehoord en gelezen dat veel vrouwen direct na een miskraam weer zwanger worden omdat er nog zoveel hormonen in het lichaam aanwezig zijn, dat geeft weer hoop.
Ik merk dat mijn lichaam al weer in de 'oude' staat terug komt, geen gespannen borsten meer enzo.
Voor de zekerheid ga ik toch maar weer met foliumzuur beginnen, je weet maar nooit.

groetjes,
Jess

Nou, dat laatste herken ik wel hoor! Ik weet pas een paar weken dat 't niet goed is met mijn zwangerschap en ik heb de 'werkelijke' miskraam nog niet gehad, maar ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten voordat ik weer zwanger ben. We hebben ons de afgelopen tijd helemaal ingeleefd in het opnieuw krijgen van een babytje en ik wil niets liever dan die wens vervuld te zien worden!! Onze gynaecoloog heeft daar  'groen licht' voor  gegeven. Volgens hem hoef je na een curretage niet perse 1 cyclus te wachten. Dat is alleen handig als je gaat kijken wanneer je uitgerekend bent, maar een echo is ook een prima methode om de zwangerschapsduur te bepalen. (En dan kan je mooi  meteen even kijken hoe het met de kleine is!!) Wij gaan dus niet wachten, denk ik!!!
Wel verwarrend trouwens,  al die gevoelens die door elkaar lopen! Het verlangen naar een babytje, het verdriet om het verlies van dit kindje, de blijdschap om ons dochtertje die met haar 13 maanden steeds schattiger wordt..... Zo leef je wel op en top!

Groetjes van Sisi.

quote: harma25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-09-2005 00:24:10'));

Hoi   Harma en de andere meiden,

Deze week ben ik bij de gyn geweest, 2 weken na de curettage.
Bij de inwendige echo bleek dat er al weer een eicel aan het rijpen is. Dat betekent dat de vorige zwangerschap en bijbehorende hormonen helemaal uit mijn lijf is, anders zou er niet een nieuwe cyclus opstarten. De gyn adviseerde om in de dagen van de eisprong gewoon weer te vrijen, het is niet nodig eerst een hele cyclus af te wachten, tenslotte wil ik en iedereen die dit heeft meegemaakt denk ik weer zo snel mogelijk zwanger worden. Helaas meldde de gyn wel dat het een fabeltje is dat je meer kans hebt na een miskraam. De kansen zijn hetzelfde als daarvoor.
Ik ben in ieder geval blij dat er zo snel al weer een nieuw eitje in de wacht staat.
Aan de slag maar weer............we gaan er weer voor.

liefs,
Jess

quote: sisi reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-10-2005 21:59:39'));

Nou, dat laatste herken ik wel hoor! Ik weet pas een paar weken dat 't niet goed is met mijn zwangerschap en ik heb de 'werkelijke' miskraam nog niet gehad, maar ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten voordat ik weer zwanger ben. We hebben ons de afgelopen tijd helemaal ingeleefd in het opnieuw krijgen van een babytje en ik wil niets liever dan die wens vervuld te zien worden!! Onze gynaecoloog heeft daar  'groen licht' voor  gegeven. Volgens hem hoef je na een curretage niet perse 1 cyclus te wachten. Dat is alleen handig als je gaat kijken wanneer je uitgerekend bent, maar een echo is ook een prima methode om de zwangerschapsduur te bepalen. (En dan kan je mooi  meteen even kijken hoe het met de kleine is!!) Wij gaan dus niet wachten, denk ik!!!
Wel verwarrend trouwens,  al die gevoelens die door elkaar lopen! Het verlangen naar een babytje, het verdriet om het verlies van dit kindje, de blijdschap om ons dochtertje die met haar 13 maanden steeds schattiger wordt..... Zo leef je wel op en top!

Groetjes van Sisi.

Hoi Sisi,

Wat vreselijk voor je, al die gemengde gevoelens.
Wel goed hoor, dat je door de ellende ook de mooie dingen kunt blijven zien zoals je dochtertje.
Ik heb deze week van de gyn weer groen licht gekregen om het opnieuw te proberen, ik hoef geen hele cyclus te wachten want op de echo was alweer een follikel te zien. Waarschijnlijk heb ik over een paar dagen alweer een eisprong dus we gaan het weer proberen.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat we allebei niet lang hoeven wachten om weer opnieuw zwanger te worden.
Wie weet wat de herfst nog brengt.

liefs,
Jess  

Heel bekend allemaal. Ik heb in juli voor de 2e keer een miskraam gehad. Met 7 weken een goede echo gehad (mag eerder op controle, omdat ik voor de geboorte van mijn zoontje ook al een miskraam heb gehad; lege vruchtzak), maar met 11 weken bleek dat het vruchtje al met 9 weken gestopt was met leven. Mijn lichaam stoot het alleen niet zelf af. Ik heb het eerst moeten proberen door het medicijn/pilletje Cryotec in te brengen. Ik zag als een berg op tegen de pijn en de krampen, maar daar gelukkig geen last van gehad (wel flauwgevallen door het vele bloedverlies). Achteraf bleek dat niet alles weg was, dus alsnog gecurreteerd.

Wat ik persoonlijk heel goed vindt werken is  de PERSONA computer. Deze geeft aan wanneer je eisprong eraan komt (dus je kunt zeer effectief vrijen zeg maar). De computer geeft dit ook heel duidelijk aan door een symbool en ook op je teststaafje kun je het zien (2 dikke strepen). Vooral bij mij wel handig, want ik heb een vrij late eisprong. De computer op zich is heel erg prijzig, maar voor ongeveer 35 euro kun je ze op internet kopen (marktplaats). Vooral als je weet wanneer je eisprong ongeveer plaatsvindt, kun je in principe alleen deze dagen testen en dus niet alle 8 de staafjes gebruiken (wordt het ook niet zo duur). Het is voor mij weer spannend. Ik moet een dezer dagen ongesteld worden, maar ik heb zo'n gevoel..... Hopelijk laat mijn gevoel me niet in de steek.

Ik was 12 weken zwanger.
ben ik weer voor ego naar ziekenhuis geweest hoor ik dat hartje was gestopt. Ben afgelopen vrijdag 1maart gecurreteerd. Heb vandaag vol sex gehad is het lans dat ik zwanger raak. Wamt heb veel verdriet en wil graag kind. Heb ik kans om zwanger te raken

Ik heb in januari een missed abortion gehad met 8+4. Kwamen we pas bij de 12 weken echo achter. Eerst cytotec geprobeerd, maar dit werkte niet goed. Er bleef weefsel achter. Op 4 februari heb ik een curretage gehad en 26 februari werd ik ongesteld. Daarna direct weer zwanger en nu ongeveer 7 weken op weg. Dinsdag hebben we de eerste echo. Fingers crossed 

Terug
Bovenaan