Zwanger na de pil

<p>Hallo ouders (to be) van nu.</p><p>Waarschijnlijk zijn er veel meer topics met de vraag hoelang het bij ieder heeft geduurd voordat je zwanger bent.</p><p>Toch stel ik deze vraag graag opnieuw (puur uit nieuwsgierigheid). Ik weet dat het niets zegt over mijn eigen, maar ben erg benieuwd.</p><p>Hoelang heeft het ontpillen bij jullie geduurd en hoeveel rondes duurde het voor je een positieve test in handen had?</p><p>Groetjes,</p><p>nieuwsgierigaagje</p>

Bij de eerste 4 maanden na het stoppen met de pil, bij de tweede 2 maanden na het stoppen. Bij tweede halverwege strip gestopt dus na 1,5 cyclus eigenlijk.

Bedankt voor jullie reacties!
En BeccaW, dat ging snel! Mag ik vragen hoelang je aan de pil hebt gezeten?
Ik en mijn man hebben na vele gesprekken besloten dat dit mijn laatste strip zal zijn (21 juli eraf). Nu weet ik dat ontpillen schijnbaar ook ‘lang’ kan duren, laat staan zwanger worden. Merk dat ik er in mijn hoofd nu al wel veel mee bezig ben...
Als ik zo doorreken moet je nog een aantal weken of niet? Spannend!

Ik heb nooit iets van ontpillen gemerkt. Zo’n 14 jaar aan de pil gezeten en voor ons was het meteen in ronde 1 raak. Nu nog 7 weekjes wachten op ons eerste kindje. Wij hadden er geen rekening mee gehouden dat het zo snel ging dus waren wel even verrast! 

Ik heb meer dan 12 jaar aan de anticonceptie gezeten en was binnen 2 weken zwanger. Dat had ik nooit verwacht  zo snel 

Ik heb ook 14 jaar lang de pil gebruikt.
Eind September gestopt met de pil en na 2 maanden zwanger. 
Nu waren wij er heel weinig mee bezig, meer zoiets van we zien dit jaar wel. 
Nu nog 6 weekjes en dan zijn we alweer aan de datum 

Terug
Bovenaan