zwanger na IUI

Hallo
Ik lees al een tijdje mee op  het forum en wil  nu mijn verhaal graag vertellen om anderen moed in te spreken.
Bijna  2 jaren geleden heb ik na een zwangerschap van 9 weken een miskraam gekregen. Na  anderhalfjaar tevergeefs proberen heb ik om een verwijzing gevraagd naar  fertiliteitspoli.
Bij de fertiliteitspoli hebben ze de standaardonderzoeken gedaan en bij mij was alles in orde. Helaas was het zaad van mij man niet van goede kwaliteit (1e keer 2 millioen/ 2e keer 6 millioen). Volgens de fertiliteitsarts was het toch mogelijk om zonder ingrijpen van hun zwanger te worden. Mijn man zei dat we niet meer wilde wachten en vroeg wat voor mogelijkheden er waren. We konden gelijk beginnen met IUI. Ik zat toevallig op dag 13 van mijn cyclus dus we konden nog die zelfde maand beginnen. Mijn ovulatieperiode viel die maand  in het weekend en  helaas werkt de fertiliteitsafdeling bij ons in het ziekenhuis niet in het weekend.
Op naar de volgende ronde.
Deze ronde  heb ik dus mijn 1e IUI gehad op 12/4 en ik mocht 28/4 testen.
Ik hield het niet meer vol vooral, omdat mijn temperatuur al vanaf  dag 1 na de inseminatie heel erg hoog is (37,20 gemiddeld) . Normaal is het rond 36,65 voor en 36,95 na mijn eisprong.
Dus heb ik vanochtend een clearbleu test gedaan en .....  ja hoor, een  duidelijke plus.

hallo Meurie,

Welkom allereerst, ik ken je inderdaad nog niet geloof ik.

Wat een geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd meid!

Voor mij bij wie IUI voor de deur staat te wachten is dit zeker geweldig nieuws. Ik lees juist vaak dat het niet of nauwelijks lukt met IUI.
Er zijn er ook een aantal in mijn omgeving die 6 keer IUI hebben gehad zonder enig resultaat.

In het ziekenhuis zeiden ze ook dat ik maar 11 % kans had op slagen (niet erg veel vind ik dus)
maar dit zijn dus hele goede berichten zo iets te horen

Geweldig zeg!

En viel de IUI en met name het spuiten (heb je ook hormonen gespoten?) mee?

Hoor wel.

Nogmaals van harte gefeliciteerd, geniet er samen met volle teugen van!

Groeten,

CYnthia

gefeliciteerd dame, geweldig nieuws!!! Is inderdaad wel fijn om wat extra moed in te spreken. Bij mij is het ook 1,5 jaar geleden dat ik een miskraam   heb gehad en verder helemaal niks ' negatiefs' gevonden. Wij gaan nu ook voor de 2e ronde van iui, wie weet.

Geniet van het mooie nieuws en heel veel geluk met z'n 3-tjes!
groetjes simone

GEFELICITEERD! Wat een opsteker! Wij gaan voor de 2e IUI en jouw verhaal geeft mij moed! Mijn man heeft 4,6 miljoen zaadjes na bewerking en 12,5 miljoen voor dus als het met 2 miljoen lukt dan moet het bij ons toch ook kunnen? Was dit trouwens voor of na bewerking?

Cynthia, je moet er wel in geloven he!! In het UMC in Utrecht is 50% binnen 5 x zwanger. De resultaten verschillen per ziekenhuis dus zoals al eerder gezegd blijf kritisch op de kwaliteit!!

We gaan er voor en hopen snel het goede voorbeeld te volgen!

lfs inge

Hoi hoi

Gefeliciteerd geweldig en dat meteen de eerste keer!! Geniet van de zwangerschap...

Wat de vraag over prikken betreft dat valt reuze mee het prikken op zich hoe je op de hormonen gaat reageren weet je niet dat verschilt zo per persoon.. Succes
(ik moet prikken voor een icsi behandeling heb prikles gehad en begin binnenkort)

groetjes rozemarijn

hoi daar ik wilde ff vertellen dat ik het super voor jullie vind dat je zwanger bent van de iui behandeling.wij staan namelijk ook op de lijst voor iui hierbij ons is er een wachtlijst voor helaas maar ja we staan erbij en we hopen dat we voor de zomer aan de beurt zijn,het geef me gelijk weer hoop door te horen dat het bij jou ook is gelukt met iui,nou van harte hoor met je zwangerschap en wij gaan er ook voor en hopen snel aan de beurt te mogen zijn,knuffies van pepe en geniet ervan,ik hou je wat ons betreft wel op de hoogte.

Wat geweldig voor jullie zeg! Van harte gefeliciteerd, geniet van alles wat komen gaat. En helemaal gaaf dat je het hier verteld omdat we zo'n positief verhaal wel weer eens kunnen gebruiken! Super. Ikzelf heb net de 2e iui gehad, vandaar. Nogmaals heel veel geluk! groetjes Noortje

Terug
Bovenaan