zwanger na keizersnede

Hoi Bridget,

Ook ik ken die 'angst' maar ik denk dat dat ook wel heel normaal is. 1 ding weet ik wel, als er ook maar iets is waarvan ik tijdens de bevalling denk dat het beter kan (voor mij en de baby) dat ik erop sta. En dat geldt dus ook voor weer een keizersnede.
Bij mijn eerste wilde ze namelijk de bevalling doortrekken naar de volgende dag (met wee opwekkers want eigen weeen kreeg ik niet). Nou ik was zo vermoeid en omdat ik rond 36 weken thuis wel weeen heb gehad maar niet doorzette, was dit een alarmbelletje voor mij.
Niks geen dagje doortrekken terwijl ik na een hele dag (rug)weeen amper 3 cm ontsluiting had en mijn baarmoedermond netaan verstreken was. Dus ik zei dat ik een keizersnede wilde hebben. Ons mannetje had het namelijk benauwd gekregen na al die stomme opwekweeen.
Arts respecteerde dit en vond het zelf ook een goed plan.
Wat bleek! Ons mannetje had er met geen mogelijkheid doorgekund ! Moet je nagaan wat voor trammelant je op de hals had gehaald als je je mond niet had opgetrokken! Ik ben daar best wel van geschrokken omdat je al gauw denkt dat de artsen het allemaal wel weten en de verpleegkundigen....

Nou vertrouw op je eigen gevoel en je lichaam, dat zegt meer dan wie dan ook.

Voor de goede orde ik ben wel voor een natuurlijke bevalling hoor, maar dan wel volledig natuurlijk. Zo hoort het namelijk te gaan.

Groetjes en geniet van je zwangerschap!
An

Hi Bridget,

Ik ben zwanger van ons eerste kindje maar heb dat ook, de pijn bij het niesen.
Denk dus niet daht het met je keizersnede te maken heeft. Anders even navraag doen bij de vk of de gyn als je twijfels hebt?

Groetjes Janneke

ik was ff met jullie mee aan het lezen.
ik heb in 13 maanden 2 keizersnedes gehad. 26 juli 2007  is mijn dochter na 18 uur weeen en 30 min persen toch met een ks gehaald. na 3 dagen mocht ik naar huis omdat ik heel snel herstelde. en 29 augustus 2008 ben ik van mijn 2e dochter bevallen met 37 weken(geplande ks) en weer zo snel naar huis en hersteld.En het litteken was zo stevig dat de dokters echt achter over leunden  bij het trekken  om de wond open te krijgen.

groetjes Nancy (mama van Fenna en Yara)

Terug
Bovenaan