zwanger na miskraam en zo bang..

hallo allemaal

zal me ff voorstellen. ik ben gentry heb een zoontje van 2 en heb 15dec een miskraam gehad. nu 5wkn na mijn miskraam ben k alweer zwanger.
heel snel dat is wel heel leuk
maar ik ben zo ontzettend bang.. ik zit niet de heletijd te denken van oh ik krijg een miskraam maar elke keer als k naar de wc ga kijk ik heel goed of ik niet een druppel bloed zie ben onwijs voorzichtig met alles
heeft iemand hier ervaring  mee?

vind het zo moeilijk om blij te zijn met mijn zwangerschap..

ps   heb ook heel erg veel last van witte afscheiding.. weet iemand wat dat is?

xxx gentry

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dat is toch wat we allemaal het liefst willen na een miskraam.... zelf ben ik nog niet zo ver (zit nu 1,5 week na de curettage) maar volgens mij zou ik ook enorm bang zijn en onzeker als het moment daar is, hoe graag ik het ook wil.

Die witte afscheiding herken ik van mijn zw.schappen, dus dat lijkt me vrij normaal hoor. Tenminste... heb het me toen ook weleens afgevraagd en heb begrepen dat veel meer vrouwen hier 'last' van hebben als ze zwanger zijn, dus niks kwalijks....

Hoop dat het lukt toch langzaam te genieten en vertrouwen te krijgen in je lichaam.

groetjes,
Marije

Hoi Gentell,

Gefeliciteerd met je zw schap! Ik begrijp dat je het eng vind hoor. Die afscheiding is normaal moet je maar ns bij de zwangertopics lezen. Velen hebben er last van! Ik had dat ook. Probeer te genieten...je kunt het niet tegengaan mocht het wel mis zijn dus kan je beter genieten meid!

Liefs Petra

heej Gentry,

Ik heb 7 jaar geleden een miskraam gehad en in 2004 heb ik een dochtertje gekregen,tijdens deze zwangerschap was ik ook superbang en kon echt heel weinig van mijn zwangerschap genieten omdat ik zo bang was.
Nu heb ik afgelopen zondag een test gedaan en ben zwanger!!!
Maar ben weer zo bang en ga heel vaak naar het toilet om te kijken of alles nog goed is. Ik wordt echt gek van mezelf.
Dus ik snap je heel goed.

Gr Martine

Hoi,

Ik denk dat er weinig aan te doen is dat je zo bang bent. Ik heb eind december mijn 2e miskraam gehad en al die weken was ik bang. Ik probeerde ook zo min mogelijk met mijn zwangerschap bezig te zijn. Echt van: daar zit het, maar ik denk er nog niet aan. Het heeft in zoverre geholpen dat ik niet vanaf dag 1 zat te dromen over babietjes, maar ik ben wel iedere dag bang geweest. En inderdaad tig keer naar de wc, bij elk krampje bang. Het is ook normaal denk ik. Je kunt een miskraam toch niet vergeten, dat heeft zoveel impact op je.
Sterkte!

groetjes, keesje

eerst.. martiene gefeliciteert!

daarnaarst.. fijn om te weten dat ik niet de enige bent.. d8 dat ik de enige was en dat ik vast een erge aansteller was.
maar de mk is idd een hele erge klap in mijn gezicht geweest.. k was zelfs die gehele week daarna bang om naar de wc te gaan.. alsof het weer zou gebeuren ofzow :S
ik denk dat een mk echt iets kapot maakt bij een vrouw en ook zeker bij een man.
mijn vriend is wel  blij.. maar zegt er niet zo veel over en ik weet dat hij gewoon ontzettend bang is.. het is 1 van de grootste kindervrienden die ik ken en hij was dan ook zo gelukkig dat we een kindje zouden krijgen.. voor hem was het zijn 1e...
toen ik tegen hem zei schat dit is echt niet goed.. zag ik de angst in zijn ogen.
en toch vind ik dat de man heel gauw vergeten word met reacties van fam ofzo.
iedereen vraagt alleen aan de vrouw hoe het gaat terwijl ook die man zijn kind is verloren..
merk wel dat het ontzettend oplucht om te praten op dit forum.

Gentell

Hoi Gentell,

Hoop dat alles goed blijft gaan hoor.

Ik vergeet nooit meer het verdriet in de ogen van mijn partner toen we op de echo geen hartje meer zagen kloppen...dat moment was echt vreselijk en zijn gezicht en ogen zo verdrietig en pijnlijk! Nee wij zijn niet de enigen die lijden hieronder idd.

Liefs Petra

Mijn man had ook tranen in zijn ogen toen de echo niet goed was. ( en toch hebben we al 4 kinderen en vond hij 4 goed) Maar toen het bij de 5e misging was ook hij er kapot van en durfde eerst niet meer aan een zwangerschap te denken. Nu hopen we toch weer gauw zwanger te zijn.

En dat bang zijn en steeds bij de wc kijken had ik bij alle 4. En dat zijn gezonde kindjes. Bij de 5e had ik dat helemaal niet en toen ging het verkeerd.

Een fijne zwangerschap en ga er van genieten.

Terug
Bovenaan