Zwanger na miskraam, gaat dit wel goed komen?

Na een miskraam in November 2017 ben ik nu weer bijna 7 weken zwanger. Precies zoals bij de miskraam kreeg ik nu weer 2 weken na de positieve test een bloeding. Helemaal in de stress en super verdrietig natuurlijk. Gelukkig is het bloeden snel gestopt en heb ik sindsdien alleen lichtbruine afscheiding. Het zit me toch niet lekker, ik ben bang dat het weer mis zal gaan en het nu wachten is op het moment van doorzetten..... De dag na de bloeding hadden we afgesproken met kennissen, dit heb ik uit voorzorg afgezegd omdat ik niet zou weten hoe het zou gaan lopen. Gelukkig dat ik het had afgezegd want ze zouden gaan vertellen dat ze weer in verwachting zijn. Super fijn voor hun natuurlijk maar als ik dat had gehoord, een dag na de bloeding dan was ik spontaan gaan janken vrees ik. Zij weten niet van onze lange en moeilijke voortraject of de miskraam af. Volgende week vrijdag pas een eerste afspraak bij de VK, ik heb vandaag gevraagd of ik dan toch al een vroege echo kan krijgen in de hoop dat ik wat geruster zal zijn.

Hoi! Wat naar maar zo herkenbaar. Zelf heb ik een miskraam met 6/7 weken gehad. Gelijk daarna weer zwanger geworden. De week na de test ook weer spontaan bloedingen op de meest ongunstige momenten. Waarbij ik natuurlijk gelijk in huilen uitbarsten; niet weer!
Wij zouden toen ook nog op vakantie gaan. Met enig aandringen heb ik toen met 6 weken een echo gehad. En gelukkig zagen we daar een hartje kloppen. Met 9 weken weer een echo en 12 weken ook. De vk begreep me volkomen en al was het niet nodig geweest die echo's  hebben me rustig gehouden. Stress is zo slecht! 
Bloedingen kunnen in het eerste trimester voorkomen. Meestal stoppen ze na de 12e week vanzelf. Dit was bij mij ook het geval en we hebben een kern gezonde jongen gekregen

Bedankt! Wel een geruststelling om te horen eigenlijk... Hopelijk volgende week vrijdag een echo met 8 weken, de tijd is nog nooit zo langzaam gegaan als de afgelopen weken. :( 

Ik ben voir het eerst zwanger, geen miskramen gehad, wel een bloeding. 
Was ook erg bang dat het fout zat, de bloeding hield aan, en ik had behoorlijke krampen. Ik belde de VK en die zei dat het vooral afwachten is, maar ze zou voor de zekerheid wel een extra echo inplannen om een miskraam uit te kunnen sluiten of te bevestigen.. 
Vol met zenuwen kwamen we voor de echo, en wat bleek? Mijn baarmoedermond staat wat naar buiten en door mijn verkoudheid/bepaalde bewegingen schuurde dit tegen elkaar.. Daar kwam de bloeding vandaan, met het vruchtje niets aan de hand! 
Hrt hoeft dus niet altijd slecht te zijn, probeer je rustig te houden.

Ik begrijp t helemaal.
Ook met 5 weken de vorige keer een miskraam gehad en nu weer 6 weken zwanger. Ik deed eerst iedere dag een test om te kijken of t streepje minder werd,maar ben er nu achter dat bij sommige vrouwen tot 9 weken na de miskraam de rest nog steeds positief kan zijn. Dus nu was ik gisteren heel erg moe en misselijk en vandaag dus helemaal niet en nu ben ik me helemaal druk aan het maken of dit ook weer mis zal gaan omdat ik vandaag niks voel. We stressen onszelf zo onnodig maar we kunnen niet anders. Het is echt verdrietig! De echo heb ik pas op 15 maart..  Dus ik weet het ook niet meer zucht. gelukkig nog geen bloeding.
Maar mijn vorige gezonde zwangerschap van mijn dochtertje heb ik ook met 5 weken een bloeding gehad die erger was dan mijn ongesteldheid en mijn dochtertje is super gezond Godzijdank dus wonderen zijn de wereld nog niet uit. !!

Ook een miskraam gehad bij 6 weken. Na een maand of 4 was ik weer zwanger, maar heel de zwangerschap best wel angst gehad dat het mis zou gaan. Mijn kindje was ook heel rustig in mijn buik en zeker de laatste weken heb ik meerdere ctg’s gehad. Inmiddels is mijn zoontje alweer 7 maanden.
Ik weet hoe moeilijk het is, maar probeer er ook van te genieten. Het gaat vaker goed dan fout. En als het kindje niet goed is, dan liever in het begin van de zwangerschap dat het lichaam het afbreekt dan dat je zelf een beslissing moet nemen. Maar dat is voor mij nu makkelijk praten en heel rationeel gezegd.
Veel succes met je zwangerschap! Hopelijk gaat het dit keer wel goed. 

Bedankt voor jullie reacties, doet me goed! Heb gisteren de vk aan de telefoon gehad, ze hebben alleen aanstaande maandag plek voor een echo en anders pas als ik 11 weken zwanger ben. Heb besloten maandag niet te gaan en te wachten tot de 11 weken. Heb ook verhalen gehoord van mensen die een vroege echo kregen en daarna alsnog een miskraam kregen dan ben je eerst dolgelukkig omdat het goed gaat en dan zak je die diepe put in als het fout gaat. Als het dan toch fout moet gaan dan liever nog voordat ik een echo heb gezien en het hartje heb gehoord. Tot nu toe blijft het bij bruine afscheiding. Ik heb nogsteeds zere borsten en eetlust voor 4 dus volgens mij zit alles nog oké. 

Beertje, wat sneu voor jullie!! Het krijgen van een miskraam heeft op mij best veel impact gehad, ik was heel verdrietig. Hoe moeilijk het ook is, blijf positief. Het bloeden duurde bij mij een week en exact 3 maanden na de miskraam had ik weer een positieve test. Gezien ons moeilijke voortraject was ik erg trots dat we geheel zonder hulp van medicatie en het ziekenhuis weer zwanger waren geworden. 

Terug
Bovenaan