Zwanger na miskraam?

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hi allemaal,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Helaas hebben wij op 31 oktober ,de dag nadat we een kloppend hartje hebben gezien, een miskraam gehad. Ik was 7-8 weken zwanger. De miskraam is zelf op gang gekomen en bij de controle echo was m’n baarmoeder weer helemaal schoon. Ze zag dat m’n cyclus alweer op gang was. We hebben het gelukkig een plaatsje kunnen geven en willen graag weer opnieuw zwanger raken. Nou heb ik vorige week donderdag (29-11) een positieve ovulatietest gehad. We hebben die ochtend seks gehad. De volgende dag gaf de ovulatie test geen smiley meer aan.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik had een paar dagen na de eisprong meteen veel last van m’n buik en regelmatig steken. Sinds afgelopen week denk ik soms ook m’n borsten te voelen. Nu lijkt dat weer minder. Nu heb ik sinds gisteren een klein beetje donker oud bloedverlies. Heel minimaal. M’n buik voelt ook een beetje gek aan, ik voel een soort druk. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Nu is mijn vraag, zou dit een innesteling kunnen zijn? Ik heb sterk het gevoel dat het wel is raak zou kunnen zijn maar ik durf er niet op te hopen. Zo snel alweer.. Zou heel bijzonder zijn. Zijn er hier dames die dit ook hebben meegemaakt? </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Alvast bedankt voor jullie reactie!</p>
 
Ik heb dit ook meegemaakt. Het schijnt zo te zijn dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent. Of het waar is, weet ik niet, maar het wordt wel gezegd. 
Ik had bij 5 weken een miskraam, na twee dagen bloeden stopte het. Week later negatief getest. Weer een week later weer een eisprong gehad. En twee weken daarna, op NOD positief getest. Ik voelde het ook al. Maar je wilt jezelf niet gek maken, dus druk je het weg. Ik had grotere borsten, last van darmen en idd drukkend gevoel onderbuik. Nu 8 weken zwanger en eerste echo gehad. Hopelijk blijft ie zitten en issie gezond. 
Ik ben benieuwd of het weer raak is voor je! 
 
Oh wat fijn om te horen! Hoop dat het bij jou ook allemaal goed mag gaan nu :)
Ja precies, je wilt jezelf niet gek maken. Je durft er bijna niet op te hopen ookal heb je een sterk gevoel. Dat last hebben van je darmen heb ik ook heel erg.. Ik hoop dat ik over een week ook positieve test in m'n handen mag hebben! 
 
Ik ben in februari dit jaar, na lang proberen, voor de eerste keer zwanger geweest en dit is toen helaas ook op een miskraam uitgelopen met ongeveer 5/6 weken. Begon met oud bloedverlies en lichte kramp en werd uiteindelijk onmenselijk veel bloedverlies voor 3/4 dagen. Controle gehad en ook mijn baarmoeder was schoon en de nieuwe cyclus alweer op gang. Wij hadden ook gehoord dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam dus probeerden meteen weer verder, ondanks dat ik vaker het gevoel heb gehad dat ik weer zwanger was, duurde het nog 6 maanden en ben ik inmiddels 17 weken zwanger. 
Je hoofd kan je helemaal gek maken als je er te veel mee bezig bent waardoor je allemaal symptomen kunt gaan voelen en zien. Ovulatietests heb ik zelf maar een paar keer gebruikt omdat ik er doodongelukkig van werd dat ik helemaal geen ovulatie had kunnen vinden, of wel had gehad maar het niet “gelukt” was en ik gewoon weer ongesteld werd.
Probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Ik weet als één van de besten dat dat heel moeilijk is, maar het is echt waar. Juist op het moment dat ik me erbij had neergelegd en dacht: laat ik nu nog maar van mijn vrijheid genieten en lekker spontaan avondjes weggaan met zn tweetjes en samen op vakantie gaan, was het toch weer raak, en goed dit keer gelukkig! 
Ik hoop voor jou dat het niet je hoofd is die je gek maakt natuurlijk en je echt zwanger bent, en anders een tip die ik van mijn huisarts kreeg (wij waren al langer dan een jaar bezig): Boek een vakantie, dan heb je iets anders om naartoe te leven en is het opeens raak. De week voordat wij op vakantie gingen, had ik dan ook een positieve test in handen.
 
 
Hoi! Ten eerste wat verdrietig dat je een miskraam mee moet maken!
ik heb afgelopen februari ook een miskraam gehad bij 7/8 weken. 1 ongesteldheid later was ik alweer zwanger.. ben nu 40+2.. aan het wachten tot de kleine zich aandient dus?
ik zou me er inderdaad niet teveel op focussen want je lichaam kan zichzelf goed voor de gek houden, maar het kan ook zeker raak zijn! Ik hoop het voor je?
 
Hier wel weer een positief verhaal. Eind okt een miskraam gehad. Bloedverlies van 10 dagen waar ik geen last van heb gehad. Daarna op 1 nov negatief getest. 17 nov weer een positieve test. Geen idee dus hoe lang ik nu zwanger ben. Volgende week vrijdag een echo
 
Sterkte! 
Ik was na mijn 1ste miskraam binnen 2 weken opnieuw zwanger maar ook dat werd een miskraam.
Tot nu toe niet opnieuw zwanger helaas. Maar idd dus vruchtbaarder
 
@mamatob Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn. En als het nu niet lukt is dat ook geen ramp. Dan gaan we gewoon weer op naar de volgende ronde. Sta er gelukkig positief in. Heb me er ook op ingesteld dat het 'm niet gaat worden, kan het alleen maar mee vallen :)
 
Terug
Bovenaan