Zwanger na miskraam

<p>Dag meiden,</p><p>Begin november vorig jaar heb ik een vroege miskraam gehad na vijf weken. Het gekke was destijds, dat ik al een paar dagen na de eisprong klachten kreeg, zoals steekjes bij mijn eierstokken, opgezette buik en gevoelige borsten. Wij hebben er bewust voor gekozen om mijn lichaam even rustig te laten herstellen en dit zou nu weer de eerste ronde zijn. Afgelopen dinsdag hoogstwaarschijnlijk eisprong gehad (die voel ik altijd, cyclus zo’n 28/29 dagen) </p><p>Nu ervaar ik dus weer sinds gisteravond die steken links en rechtsonderin, buik beetje opgezet en ongemak bij mijn borsten. Mijn vriend zei vorige keer ook dat ik mezelf zwanger praatte, terwijl ik dat ook was en nu moet ie er maar beetje om lachen :p </p><p> </p><p>Nu is mijn vraag aan julie, hebben of kennen jullie mensen die al relatief vroeg na de eisprong symptomen hadden? De een zegt is onzin, ander zegt dat t wel kan. Ik moet wel zeggen dat ik een erg nuchter persoon ben hoor, praat mezelf denk ik geen dingen aan. NOD is over 10 dagen.</p><p>Dank alvast! :)</p>
 
Hoi!
Wat naar dat je het ook mee hebt moeten maken, en ik vind het wel goed om te lezen dat je er ook voor gekozen hebt om je lichaam even de tijd te gunnen. Ik wist bij de eerste x niet doormiddel van symptonen dat het raak was. Misschien omdat ik ook nooit gedacht had dat het in 1 x kon. Helaas eindigde dit ook in een miskraam en heb ik ook mijn lichaam even de tijd gegund om zelf weer te menstrueren en om zeker van te zijn dat mijn baarmoeder schoon was. De keer dat we er echt weer voor gingen was ik bijna heilig van overtuigd dat het raak was. Mijn borsten deden zeer, ik was moe etc etc. Alleen toen werd ik ongesteld... de teleurstelling kwam kei hard binnen.  Omdat ik het zo graag wilde werd ik gewoon in de zeik genomen door mijn eigen lichaam. Vanaf dat moment dacht ik ook weetje we proberen het pas net weer, ik stop met die testen en we laten de natuur zijn werk doen. Ik wilde namelijk niet weer teleurgesteld worden. En toen was het de keer erna wel weer raak, heel veel geluk dat besefte ik me wel. Ik voelde toen ook wederom niet echr iets raars.  Ik dacht namelijk dat ik me lamlendig voelde door de jetlag. 
Het is zo lastig om iets kunnen herkennen waar je zo op hoopt omdat elke x anders is. Helaas moet je altijd geduld hebben tot de nod voorbij is om het zeker te weten. 
Heel veel succes! En t komt vast goed :)
 
Hoi! 
Leuke vragen zijn dit altijd. Mensen die het niet herkennen beweren dus ook dat het onmogelijk is. En dan is er een klein clubje die uit ervaring weet dat het wel kan. Zelf hoor ik in de laatste categorie.. 
Ik ben op dit moment 22 wk zwanger van ons eerste kindje. Dit is mijn 2e zwangerschap. De eerste keer helaas ook uitgelopen op een miskraam. Maar bij beide keren wist ik al ruim voordat ik kon testen dat het raak was. Mijn hele “ik” was direct anders. 
En natuurlijk is er altijd de kans dat je ee zo erg mee bezig bent in je hoofd dat je je allerlei dingen inbeeld. Maar ik weet zeker dat wanneer je je eigen lichaam een beetje kent dat je al vrij snel kan merken dat er iets gaande is... 
Succes met wachten! ?
 
Hee!
 
Hier ook een miskraam eind oktober 2018. Daarna lange tijd daarmee gelopen en konden pas eind december weer proberen. Tot nu toe niks. Heb echt het idee dat het once in a lifetime was en dat het nooit niet meer gaat lukken. We blijven proberen en hier ook NOD over 10 dagen ongeveer. Blijft elke keer spannend. 
 
Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik heb het op emotioneel vlak vrij makkelijk en snel geaccepteerd, we waren ook net in twee ronde om ‘t te proberen. Lichamelijk heb ik echt een maand last gehad van “ontzwangeren” hoe stom ‘t ook klinkt! Bloedverlies, enorme hoofdpijn en zere buik. Vandaar ook de keuze om even weer normale cyclus te krijgen, die heb ik nu dus ook! 
 
Ja wachten duurt lang dan hè! Inderdaad xJuni, ik wist ook eigenlijk vrij snel aan mijn lichaam dat ik zwanger was, vier dagen voor NOD ook al positief getest destijds.
Je moet wel moed houden Mienma, het hoeft maar weer een keer raak te zijn!! X
 
Klopt! 
Hebben jullie ook dingen die anders zijn sinds de miskraam? Ik heb nooit echt last gehad van pijnlijke borsten na de ovulatie maar sinds ik weer een cyclus heb gebeurd dit elke keer weer. Zit nu twee dagen na eisprong en pijn dat ze doen! Vorige keer dacht ik natuurlijk dat het met zwanger zijn te maken had maar ik begin nu een patroon te zien. Jullie andere dingen die veranderd zijn? 
 
Uhm nee niet echt, behalve dat mijn menstruaties wel heftiger zijn! Dat viel mij gelijk op. Afgelopen keer was mijn derde na de miskraam en had het idee dat ik mij continue moest verschonen en dat had ik voor die tijd stuk minder. Hoever was jij voordat je de miskraam kreeg? Heb je er veel lastvan gehad? Want ben er nu wel achter dat t lichamelijk best pittig is! Moet eerlijk zeggen dat t eerst ver van mijn bed show is geweest en dat als ik hoorde dat iemand miskraam had binnen 5/6 weken ik dacht, ‘ach das nog zo kort’, maar je hebt al veel hormonen in je lichaam dan ?
 
Ik was 10,5 week en jij? De periode waarin ik een miskraam had was 6 week terwijl ze in het ziekenhuis zeiden dat het gemiddelde twee week was. Wat was dat een verschrikkelijke periode en dan is 6 week heel heel heel lang. 
 
Ik kan mij zo vinden in wat jij zegt over ver van mijn bed show. Wist natuurlijk wel dat het bestond maar er worden zoveel mensen zwanger waarbij het goed gaat. De miskramen hoor je vaak niet of je hoort dat ze binnen 2 maand erna weer zwanger zijn. Wat komt er veel bij kijken als je een miskraam hebt. Ik dacht altijd te naïef dat bij een miskraam het er meteen uit komt (was bij mij niet zo), dat het wel pijn doet maar niet ondraaglijk (was bij mij dus wel zo) en dat je 4 week daarna gewoon weer ongesteld wordt en door kan. 
 
Wat is mijn prachtige beeld van zwangerschap etc veranderd. We zijn nu sinds proberen incl miskraam 10 maand bezig maar kan niet zeggen dat het de mooiste periode is van mijn leven. Had het wat romantischer willen hebben denk ik ;). Gewoon binnen 3 maand zwanger zijn en als je niks raars doet geen miskraam krijgen. Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook vrouwen bij wie het helemaal niet lukt en dat moet ik blijven beseffen.
 
Ik zit nog heel erg in de wereld van onrecht. Mensen die ongezond leven, het niet willen of bij wie het meteen lukt. Waarom daar wel he...
 
Toch wil ik niet alleen negatief zijn. Het is een keer gelukt maar helaas niet lang en zolang je er positief tegenaan kijkt gaat het gewoon ook een keer weer lukken! 
 
Terug
Bovenaan