Zwanger na miskraam

<p>Hallo, Ik ben nieuw hier. </p><p>Vorige maand waren wij eindelijk zwanger naar ruim 1,5 jaar. Helaas na 5,5 week een miskraam gehad.</p><p>Nu heb ik knallers van ovulatietesten de laatste 3 dagen.</p><p>En net een positieve zwangerschapstest.</p><p>Ik weet niet goed of ik nu echt zwanger kan zijn, zo snel na mijn miskraam. Ik ben ook nog niet ongesteld geweest.</p><p>Iemand die mij kan helpen?</p><p>Groetjes Angela</p><p> </p><p> </p>

Hi Angela,
ik begrijp je onzekerheid helemaal. Ik heb 21 april een miskraam gehad en ben direct erna weer zwanger geworden, (nu bijna 10 weken). Ook zonder menstruatie ertussen.
Het kan dus zeker! Ik heb een extra vroege echo gekregen bij de verloskundige om te kijken of het om een nieuwe zwangerschap ging, je zou ook bloed kunnen laten prikken bij de huisarts!
In ieder geval, voorzichtig gefeliciteerd! ??

Hier was het hetzelfde verhaal. Rond die periode vruchtje verloren met bloeding, maand later alweer positieve test en nu 23 weken ver. Het kan zeker hoor, had me zelfs ingelezen en blijkt dat je lichaam dan wat "extra vruchtbaar" is omdat de baarmoeder de routine van innestelen al een paar weken geleden heeft uitgevoerd. Heef het er mee te maken weet ik niet, maar hier alvast gelukt.
Ik denk nu ook wel niet dat je bij zo'n prille zwangerschap van 5.5 weken (pas op, ik bedoel hiermee niet dat dit mentaal minder pijn doet, integendeel) na één maand nog voldoende hcg in jouw bloed hebt om foutief zwanger aan te geven... Was bij mij de dag van de bloeding al gezakt tot 10... 

Ik heb 8 weken geleden een miskraam gehad. En heb nu helaas nog hcg in me bloed waardoor ik positief test. Volgende week krijg ik daarom een curettage omdat er nog wat weefsel achter gebleven is.

Hoi Angela, ik herken je verhaal. Spannend! Het is bij mij 4.5 week na de curretage en heb sinds vorige week donderdag licht positief getest en vanmorgen weer, maar de lijn is niet echt veel duidelijker binnen afleestijd. Na afleestijd vandaag was het streepje wel veel rozer geworden. Maar dat telt officieel niet, maar zorgt bij mij wel voor verwarring. Ik had 9 juli een negatieve test. Ik heb de huisarts een bericht gestuurd vanmiddag en wacht nu op antwoord. De verloskundige had mij uitgelegd dat in principe je de dag van de ingreep als eerste dag mag rekenen en je je menstruatie kan verwachten 4 weken erna en als de test dan positief is je dan zwanger kan zijn. Zij adviseerde mij om eind juli opnieuw te testen. En dan contact op te nemen met de verloskundige. Groetjes! 

Wat V i o zegt klopt inderdaad. Mijn verloskundige zei dit ook tegen mij (vorige week miskraam gehad met 5w6d). Ik hoop het voor je! ?

Dat kan wel. Ik weet nog dat ik in 2017 een miskraam had, en niet eens 2 maanden daarna een positieve test in handen. Was zo bang dat het niet klopte, maar het was toch echt wel waar. Hoop voor je dat je zondag nog een positieve test hebt!

Terug
Bovenaan