zwanger na miskraam

A

Anoniem

Guest
Hallo,

In december 2004 is mijn zoontje geboren. In augustus 2005 ben ik gestopt met anticonceptie. In januari bleek ik zwanger te zijn. Ik verloor al een paar weken bloed en ging hiervoor naar de dokter, hij schreef mij hormonen voor.
Voordat ik die hormonen nam heb ik voor de zekerheid eerst een zwangerschapstest
gedaan. Die bleek positief te zijn. Maar ik was natuurlijk niet zo positief, want
goed kan het niet zijn als je bloed verliest. Het bleek inderdaad na meerdere onderzoeken en een aantal weken wachten niet goed te zijn.
Waarschijnlijk was ik in oktober al zwanger geraakt, toen ben ik 5 dagen overtijd geweest en de maand erna veel buikklachten gehad. Maar of dat echt zo is, daar zal ik
nooit achter komen.
In februari ben ik voor curretage in het ziekenhuis geweest.

Vrij snel daarna was mijn menstruatie weer op gang. Nu sinds 2 maanden weer helemaal regelmatig, maar ik ben nog niet weer zwanger. (net gisteren weer ongesteld geworden ).

Hoe lang duurde het bij jullie nadat je na een miskraam zwanger was?

Ik weet wel dat de 4 maanden die ik nu bezig ben nog niet zoveel is, dat er mensen zijn die al veel langer wachten. Maar voor mijn gevoel ben ik al sinds augustus bezig.
Ik wilde graag ongeveer 2 jaar verschil tussen de eerste en de tweede, maar dat verschil zie ik iedere maand groter worden.

Groeten,

Yana

Tja ik wil niet verevelend overkomen maar willen is er NIET bij met zwanger worden......

Je bent nog maar zo kort weer bezig na je miskraam , het duurt gemiddeld 1 jaar voor de meeste vrouwen zwanger zijn dus wacht geduldig af zou ik zeggen .

En dat leeftijds verschil moet je denk ik uit je hoofd zetten...

liefs Daan

Hoi Daan,

Ik weet heel goed dat ik niks te willen heb. Dat blijkt wel, maar je mag wel je wensen en je dromen hebben toch?
En als er uiteindelijk toch 3, 4 of misschien nog wel meer verschil tussen zou zitten, ben ik nog blij hoor.

Met de geboorte van mijn zoontje heb ik wel geleerd dat helemaal niets zo vanzelfsprekend is.

Het klopt trouwens niet dat het gemiddelde een jaar is hoor.
na 3 maanden is een vrij groot percentage al zwanger en na een jaar zit dat percentage op 90%.
Volgens mij stond dat een paar maanden geleden nog in 'Kinderen'.

Maar bedankt voor je reactie

Wachten duurt altijd lang.

Groetjes,
yana

Hoi Yana,

Ik heb vorige jaar september een miskraam gehad. Daarna wilde het ook bij mij niet lukken. Ik was al naar de huisarts geweest, maar die vond dat ik nog even moest wachten.

Nu ben ik bijna elf weken zwanger. Dus alles is mogelijk.

Groetjes Linde

Hoi, tuurlijk zou je het zo snel mogenlijk willen wie niet ..... maar de natuur laat zich niet dwingen.
Ook bij ons loopt het niet zo vlot , wij hebben al 2 kinderen maar zijn nu ruim een jaar bezig voor nummer 3 , lopen nu wel bij gyn maar vooralsnog niets bijzondrs aan de hand krijg wel wat onderzoeken voor de zekerheid want heb 6 mnd gelden een bbz gehad en moest met spoed onder het mes.

Ik wens je veel sucses natuurlijk, liefs Daan

Hoi Linde,

Kijk, zulke dingen zijn leuk om te horen  Gefeliciteerd.

Vorige maand dacht ik echt dat ik zwanger was. Ik was al meer dan een week overtijd,
voelde me ook misselijk en moe, wel test gedaan, negatief ook, en toen werd ik dus toch nog ongesteld.
Maar goed, dan is de onzekerheid van die week ook weer voorbij.

Proberen gewoon weer verder

En ik ben gewoon hartstikke blij met het mannetje die ik al heb hoor!!

yana

Jij ook heel veel succes Daan.

Ik vind het gewoon wel fijn om er even over te praten en te praten met mensen met dezelfde ervaringen.
Veel vriendinnen van mij zijn nog helemaal niet met kinderen bezig en dan ga ik er niet zo snel over praten. Begrijpen ze je toch niet echt.

He meid,

Je mag al blij zijn dat je een kind hebt waar je van kan genieten, zoals wij het altijd zeggen het is allemaal mekteb( geschreven), wie wat en hoeveel kinderen iemand gaat krijgen...
Heb gewoon sbar(geduld) en het komt goed inshallah( Als god het wil)..
Ik ben zelf al ongeveer 3j bezig om zwanger te worden, ronde 36 waar ik nu denk ik in zit kan meer of minder zijn, ene nog steeds helemaal niks..
Ik heb 1 mogelijke miskraam gehad en 1 te vroege miskraam gehad, maar heb nog steeds het volle vertrouwen en de sbar om een ooit een kindje te gaan krijgen....

Veel succes in ieder geval!!!!!

liefs Cha

Terug
Bovenaan