zwanger na miskraam

Hoi Chahida,

Ik denk wel dat je gelijk hebt hoor, dat alles misschien al wel vaststaat.
Maar ik hoop wel dat vaststaat dat ik nog een kindje mag krijgen.
Mijn eerste kindje was veel te vroeg geboren. Hij woog nog geen kilo.
Gelukkig is hij wel helemaal gezond.

Ik hoop voor jou dat je ook een keer zwanger raakt en alles goed gaat.

Liefs,

Yana

Hoi Yana,

Ik herken je gevoel wel hoor.

Ik heb ook een zoontje van ruim anderhalf (november 2004). Hij heeft ook in een couveuse gelegen.
Ikzelf heb begin dit jaar een hele vroege miskraam gehad (net positief getest) en 23 mei jl. met 8 weken nadat we net het hartje gezien hadden op de (inwendige) echo weer eentje. Ik ben anderhalve week geleden weer voor het eerst ongesteld geworden en ben alleen nog maar bezig met opnieuw zwanger willen worden.

Ook wij willen heel graag een tweede kindje en iedereen heeft wel iets op of aan te merken (ach, je hebt al een kind etc......) maar dat maakt het niet minder moeilijk om dat machteloze gevoel na een miskraam te verzachten!

Het enige wat ons dan een beetje op de been houdt is natuurlijk ons eigen kind en de wetenschap dat je zwanger kan worden (en een zwangerschap kan voldragen).

Maar het is en blijft een moeilijk proces waar we schijnbaar toch weer doorheen moeten......

Heel veel sterkte meid!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne,

Ik was er zelf vrij koel onder moet ik zeggen toen ik een miskraam had,
maar dat komt natuurlijk omdat ik direct al wist dat het niet goed was.
Ik heb ook geen hartje ofzo zien   kloppen.

Dat maakt het voor jou natuurlijk extra moeilijk. Je hebt gezien dat het
leefde.

En tuurlijk is het voor iemand die nog helemaal geen kinderen heeft anders dan
als je al een kindje hebt.
En ik snap de mensen ook wel die sowieso moeite hebben met zwanger worden
dat ze dan van mij denken 'wat zeur je nou'. En dat neem ik ze ook niet kwalijk hoor!

En ik ben een keer zwanger geweest dus weet ik dat ik zwanger kan worden,
nou, daar twijfel ik dus dan zelf nog wel eens aan.
Straks hebben ze met die keizersnede iets beschadigd of met de curretage,
je weet het niet. Hopelijk niet.

Jij ook veel succes.

Groetjes, Yana

Nou dat denk ik dus ook wel eens.
Ik heb nl. een manuele placenta verwijdering gehad na mijn bevalling omdat de placenta niet los kwam. Dit moest onder algehele narcose plaatsvinden dus ik was er niet bewust bij (maar goed ook als je hoort hoe dat gaat....).

En ik heb dus ook aan de gyneacoloog gevraagd of deze operatie in mijn baarmoeder de boel beschadigd zou kunnen hebben.
Maar hij zegt van niet......

Groetjes,
Rosanne

Nou, dan moet je daar ook maar vanuit gaan denk ik
Ik heb er verder nooit naar gevraagd. Maargoed, je haalt je vanalles in je hooft toch?
haha

Groetjes,
Yana

Terug
Bovenaan