zwanger na miskraam

Hallo meiden,

Ik vroeg me af of jullie mij misschien over het volgende kunnen informeren.

Was vorige week nog op dit forum actief maar heb helaas met 5,5 week zwanger toch een miskraam gekregen. Ben inmiddels weer een beetje over de shock heen, en wil eigenlijk zo snel mogelijk weer aan de slag. Ik had hiervoor een vrij onregelmatige cyclus en die werd eindelijk weer stabiel en toen werd ik zwanger hoop dus dat de cyclus straks dus weer regelmatig terugkomt. Ik vraag me alleen af of ik meteen weer kan starten met proberen, of dat ik beter 1 maand kan wachten. Heeft iemand ervaring ermee hoe je cyclus terugkomt na een miskraam en hoe snel je weer mag starten? En verder vraag ik me af of je huisarts ook standaard checkt of alles weg is of dat je daar naar moet vragen.

Hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik dit hier vraag, maar is fijn om antwoord te krijgen van iemand met dezelfde ervaring die nu weer zwanger is. Alvast bedankt voor jullie moeite en geniet van de zwangerschap!!!!


groetjes, Anna V.
 
haai Anna

sneu en verdrietig voor jullie dat er een miskraam heeft plaatsgevonden.
Heb zelf al 2 miskramen gehad en ben nu zwanger, tenminste dat zegt de test. donderdag mag ik naar het zkh voor een echo. geloof dr niet zo in, maar das mijn onzkerheid ben ik bang.

Ja volgens mij moet je huisarts je doorverwijzen naar een gyn om een echo te laten maken om te kijken of de baarmoeder leeg is of niet. zo niet dan vind er curetage plaats meen ik.

Verder kan je ook gewooon doorgaan hoor. wat klinkt dat stom...gewoon doorgaan....als of dat iets is wat je bij de slager koopt. tenminste een kennis van mij was na de miskraam meten weer zwanger, en kreeg een gezonde zoon!

Dus hoop dat je hier wat mee kan.

succes!!
groeten karin
 
Ik heb na mijn miskraam ook een echo gekregen of alles schoon was.
Toen heb ik 1 menstruatie afgewacht en de maand erop was ik weer zwanger.
Ik wens je veel sterkte en succes ....
 
Bedankt voor jullie reacties, zal zeker een echo gaan aanvragen. Karin gefeliciteerd, probeer er een beetje van te genieten, deze x gaat het vast goed!!!

groetjes, Anna V.
 
Hallo Ana,

Ik heb geen echo gekregen. Niet alle huisartsen willen standaard doorverwijzen.

Verder kreeg ik na 6 weken de eerstvolgende menstruatie.

Mijn huisarts heeft mij verteld dat als je lichaam er nog niet klaar voor is, je niet zwanger wordt. Dus met andere woorden, je lichaam weet zelf of het al kan of niet.

Sterkte verder en veel succes
 
Na mijn miskraam was ik meteen weer zwanger. De eisprong vond plaats op ongeveer 5 weken na de miskraam. Alleen deze zwangerschap is ook geeindigd in een miskraam. Mijn vk vertelde mij dat de baarmoeder nog niet is voorbereid op een nieuwe zwangerschap en dat het beter was geweest dat ik tenminste 1 menstruatie had afgewacht. Na de tweede heb ik toch een paar maanden gewacht om mijn lichaam weer tot rust te laten komen. inmiddels ben ik 3 maanden zwanger.
 
Ik heb geen echo gekregen , maar moest zelf in de gaten houden dat ik geen koorts kreeg. Zij adviseerde dat ik meteen mocht proberen, maar heb zelf een menstruatie afgewacht. Ik ben na 4 maanden weer zwanger geworden en ben nu 23 weken.
Sterkte
mariekexx
 
Ik heb na een zwangerschap van 10 weken te horen gekregen dat mijn kindje niet meer leefde.Ik wilde dat mijn lichaam alles oplostte en daarom heb ik gewacht met een curettage. Na 5 weken ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat ik meer dan 2,5 liter bloed had verloren. Na de curettage heb ik nog 1 menstruatie moeten afwachten (mijn cyclus was meteen weer regelmatig) en na 4 maanden was ik weer zwanger!! Ben nu precies 12 weken zwanger en heb vandaag mijn derde echo in het ziekenhuis. Dit keer ging ook niet alles van een leien dakje, want het was een tweeling, waarvan er 1 in het vroege stadium is doodgegaan.Als vandaag alles goed is ga ik verder op controle bij de verloskundige.
De vroege echo's zijn heel spannend, maar halen ook een beetje de onzekerheid weg.
Hoop dat je snel weer in blijde verwachting mag zijn! succes!
 
Terug
Bovenaan