zwanger na miskraam

Wat afschuwelijk voor je, en natuurlijk mag je met je vragen komen. We kunnen elkaar hier toch proberen te helpen??

Ik heb 3x een miskraam gehad. Na de laatste (begin oktober) werd ik direct weer zwanger, en dat ben ik nu nog steeds (bijna 25 weken).
Ik heb 1x een echo gehad of alles wel weg was, dat was na deze miskraam.
Na de andere 2 niet. Dit omdat het bloeden na 1 a 2 weken stopte. Zou het langer aanhouden, dan moest ik voor verder onderzoek naar de gynaecoloog.

Sommige artsen raden aan om in ieder geval weer 1 menstruatie af te wachten. Dit is bij mij nu dus niet gebeurd, maar alles gaat gelukkig goed. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat we ook niet echt gepland hadden om meteen na de miskraam weer zwanger te worden. We hadden het er nog helemaal niet over gehad, en van 1x was ik opeens zwanger. Ik was er zelf wel van overdonderd....maar ben uiteraard nu heel gelukkig dat ik zwanger ben en tot nu toe blijf.
 
Ik heb een miskraam gehad op 1 januari. Lekker begin van het nieuwe jaar dus. Daarna ben ik nog een keer ongesteld geworden. Nu ben ik inmiddels weer vrolijk zwanger. Hoop dat alles nu goed gaat!!!!

Ik hoorde van allerlei kanten dat je minstens 1 menstruatie af moet wachten,zodat je zeker weet dat je lichaam weer 'schoon' is. Ik ben nog wel een keer bij de huisarts geweest na mijn miskraam, omdat ik niet helemaal gerust was. Na een beetje voelen op mijn buik zei hij dat mijn baarmoeder mond prima aanvoelde. Heb dus ook geen echo meer gehad.

Ik ben alleen nu wel een beetje huiverig met het verklaren van mijn zangerschap tegenover de rest van de wereld. Mijn man wil het aan iedereen vertellen, maar de vorige keer wisten alleen onze ouders het en toen heeft zijn schoonvader het na de miskraam aan al zijn broers doorgebeld. Dus wil ik liever even wachten tot na de eerste echo...

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt....
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb afgelopen zondag en maandag behoorlijke krampen gehad en veel bloedverlies, maar nu is alles weer een beetje aan het stabiliseren en voel ik me alweer beter. Blij te horen dat jullie allemaal weer zwanger zijn en dat het goed gaat. Hoop dat het bij mij ook weer snel raak is, maar wacht geduldig tot mijn lichaam er weer klaar voor is. Ga in de tussentijd maar weer genieten van al het eten wat nu nog kan en gauw mijn huisje afschilderen.

Groetjes, Anna V.
 
Ola Anna,

Ik had een miskraam met 8 weken, en zat meteen weer in mijn oude cyclus d.w.z. 4 weken na de mk werd ik weer ongesteld. Weer een maand verder was ik zwanger. Ben inmiddels in week 15.
je moet doen wat je zelf het fijnste vind. Als je meteen weer wilt proberen, dan moet je dat gewoon doen. Ik raad je wel aan om niet de denken dat het meteen gaat lukken want dan lukt het juist niet. Een vriendin van me heeft een mk gehad en die dacht van: ow, ik ben toch zo weer zwanger. Niet dus, bij haar heeft het een jaar geduurd. Wij daarentegen hadden zoiets van het duurt wel een poos voordat het lukt, maar toen waren we binnen 2 maanden zwanger.
veel suc6 meissie
 
Terug
Bovenaan