Zwanger na miskraam

Hallo Meiden,

Ik heb pas een miskraam gehad.
Hoelang duurde het bij jullie voordat je weer ongi werd en hoelang duurde het voor je weer zwanger was.

Ik heb al eens gehoord dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent [i.v.m hormonen]
Weten jullie of dit klopt?

Ik zou het erg fijn vinden als jullie reageren.
Alvast bedankt!

Liefs, Sil
 
lieve sil,
ik wil graag op je berichtje reageren, maar ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee.
ik heb overigens ook gehoord dat je na een miskraam weer snel zwanger kunt zijn, net zoals na een bavalling...maar dat is natuurlijk weer bij iedereen anders.
probeer je er niet te veel op te fixeren meid. 1 ding weet je zeker, en dat is dat je vruchtbaar bent, en dat je man vruchtbaar is. en dat is al weer een hele positieve winst toch?!
ik wens je veel succes en hoop dat je eerdaags komt melden dat je zwanger bent.
xxx sandy
 
ja klopt,ik kreeg in mei 2003 een miskraam en ben daarna gewoon weer ongi geworden en in november 2003 was ik opeens weer 11 weken zwanger,en de dokter zij het ook dat je na een miskraam heel snel weer zwanger kan raken
 
Hoi Sil,

Hè wat rot voor je! Misschien een troost: ik heb begin oktober een miskraam gehad (was toen ongeveer 8 weken zwanger). 8 November werd ik weer ongesteld en de maand erop bleek ik weer zwanger te zijn! Deze keer is alles goed gegaan. Het kindje wordt half augustus verwacht.

Ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat heel veel vrouwen eerst een miskraam krijgen en daarna de volgende zwangerschap wel volmaken. Schijnt iets te maken te hebben met de voorbereding van je lichaam.

Hoe dan ook, veel sterkte voor nu en veel klusplezier voor straks!

Liefs,

Isabella
 
Hoi, ik heb net als jouw een miskraam gehad, in februari. Ik ben 1 keer ongesteld geweest.
En inmiddels al weer 8 weken en 3 dagen zwanger, het ging heel vlug. Je schijnt inderdaad sneller zwanger te worden, ja bij mij was het in ieder geval wel zo. Ik hoop dat het voor jou net zo zal verlopen. Zorg wel dat je zelf goed rust en wat tijd neemt om de miskraam te verwerken, het is nogal wat. Veel sterkte en suces

groetjes anne
 
Hoi Sil,

3 juli 2003 miskraam, meteen weer zwanger zonder tussentijdse menstruatie.

3 september 2003 wederom miskraam, meteen weer zwanger zonder tussentijdse menstruatie.

Nu 39 weken en 5 dagen zwanger van de eerste.

Het feit dat men zegt dat je na een miskraam eerst een menstruatie af moet wachten omdat dat beter is, is nergens op gebaseerd. Men raadt dit aan omdat men dan makkelijker kan bepalen hoe ver je in een volgende zwangerschap bent en dat is de enige reden. Ik heb een gyneacoloog een keer geconfronteerd met de vraag of daar de echo-apparatuur niet voor waren uitgevonden en zij kon mij eigenlijk alleen maar gelijk geven. Medisch gezien heeft het geen enkel voordeel om een menstruatie af te wachten. In mijn ogen is het alleen verloren tijd, maar dat moet natuurlijk ieder voor zichzelf uitmaken. Als je er voor jezelf geestelijk en lichamelijk aan toe bent, moet je er gewoon voor gaan.

Wat betreft het snel zwanger worden na een miskraam zou je kunnen zeggen dat dat dus misschien komt door de hormonen die nog in je lichaam aanwezig zijn. Er zal ook best een kern van waarheid in zitten, maar er zijn ook genoeg gevallen bekend van vrouwen die er na een miskraam maanden of zelfs jaren over deden om weer een keer zwanger te raken, dus in die zin zou ik me er niet op vast pinnen. Het is wel zo dat wij het opnieuw zwanger raken niet van het toeval hebben laten afhangen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Een raad: laat het je leven niet beheersen en probeer er ondanks dat het ontzettend moeilijk is niet de hele dag mee bezig te zijn. Ik weet hoe moeilijk dat is, maar probeer toch afleiding te zoeken.

Groetjes een bijna-moeder.
 
Terug
Bovenaan