Zwanger na stoppen pil

Hoelang heeft het bij jullie mogen duren voordat je zwanger was na het stoppen van de pil? En wat waren jullie klachten na het stoppen?
Is het mogelijk gelijk zwanger te raken?

Hoi Kiek, het is zeker mogelijk om snel na het stoppen zwanger te worden. Heb zo'n 9 jaar de pil geslikt en was 2 maanden na het stoppen al zwanger. Heb eigenlijk niet echt veel gemerkt van het stoppen, was eigenlijk een verlichting dat die rotzooi eindelijk uit mijn lijf was. Het enige wat ik had was een hevigere menstruatie, voor de rest eigenlijk niks geks.

@Gerda Kok
Wat fijn dat je helemaal niets hebt gemerkt, ik heb echt allerlei gekke verschijnselen namelijk een week na mijn eerste stopweek. Van pijnlijk tepels tot rug en heuppijn en van een gekke soort bandenpijn (weet het niet anders te noemen) naar een mega verhoogd libido haha, heel bizar!
Wat mooi dat het zo snel gelukt is om zwanger te raken!

Hoi Kiek,
Ik heb jaren de pil geslikt, ik denk zo'n 15 jaar al met al. Binnen 4 maanden was ia zwanger van onze eerste. Ook ik heb geen klachten of wat dan ook opgemerkt. Mijn menstruatie was juist veel minder heftig. Was ik met de pil 5 dagen ongesteld, nu 3-4 dagen.

Ik heb 13 jaar de pil geslikt en was na 4 maanden zwanger. 
Na het stoppen ben ik een maand licht misselijk geweest en mijn haar werd sneller vet. Maar dit was al heel snel allemaal over.

Hoi Kiek,
Ik ben vorig jaar oktober gestopt met de pil en na 3 zeer onregelmatige cyclussen bleek ik in februari zwanger te zijn. In totaal heeft het dus ongeveer 4 maanden geduurd. Ik ben nu 34+3, dus de laatste loodjes alweer! Na het stoppen heb ik allerlei rare klachten gehad van het 'ontpillen', ik merkte echt dat mijn lichaam al die troep uit m'n lijf aan het werken was. Met name in pijnlijke botsten, variatie in afscheiding en krampen bijvoorbeeld. Verhoogd libido kwam bij mij pas echt later, maar ik heb wel uit de verhalen gemerkt dat iedereen anders reageert!
Veel plezier met zwanger worden en geef je lichaam vooral de tijd om alles weer te resetten. :) 

Terug
Bovenaan