zwanger na verlies van een kindje

Hoi allemaal,
Ik ben morgen 24 weken zwanger, ben ontzettend blij dat we dit weer mogen meemaken. Ons verhaal is dat we vorig jaar ons kindje hebben verloren. Bart is geboren met 28 weken en 5 dagen. Bart was gezond, maar na 2 weken op de ic te hebben gelegen werd hij ziek.....heel ziek. Hij kreeg 2 infecties die moeilijk onder de knie zijn te krijgen. Vreselijk je kindje zo te moeten vechten. We hebben Bart mogen krijgen door 7 vruchtbaarheidsbehandelingen en 9 lange jaren wachten. En wat waren we gelukkig dat we dan ook eindelijk zwanger waren. We zijn 10 september 2010 getrouwd en nog geen 2 weken later waren we een papa en mama.
Het was een hele bijzondere tijd. Bart heeft 9 weken mogen leven. Hij heeft zo hard gevochten voor een leven hier bij ons. Zijn kamertje was klaar, maar daar heeft hij nooit levend mogen liggen. Nu ik weer zwanger ben van een cryo, uit hetzelfde "nestje"als ons zoontje is, is het zo bijzonder. Ben wel erg angstig dat het ons nog eens zal gebeuren, maar ook zo blij dat het ons nog weer gelukt is zwanger te worden. Ik probeer te genieten van de zwangerschap.......maar soms is het zo verschrikkelijk moeilijk. Ik mis mijn lieverd nog elke dag, er is geen dag dat ik niet aan hem denk......Hij was zo mooi, zo lief, maar hij heeft zoveel moeten doorstaan in zijn jonge leventje. het was zo oneerlijk. We krijgen goede begeleiding van onze gyneacoloog, geen vraag is te gek, krijg alle medewerking van het werk. Zit nu ook in de ziektewet na aansporing van mijn gyneacoloog. Het is goed zo, geloof ik.........maar soms kan het me niet snel genoeg gaan en ik eindelijk mag gaan bevallen op de uiterekende datum van 20 december. Meiden die hetzelfde meemaken als wij.....houd moed, onze overleden kindjes hebben het verdiend dat wij als ouders doorgaan met ons leven, want omdat wij doorgaan met ademen, met leven krijgen zij de rust die ze zo verdienen......
groetjes
 
Brr. krijg de rillingen als ik je verhaal zo lees. Wel goed hoe je er mee om kunt gaan zeg! Ik hoop dat deze kleine wat langer in je buik blijft zitten. Dan hebben ze iets meer weerstand. Geniet van het zwangerzijn en toch heel veel sterkte toegewenst.
 
he meis o wat erg zeg, pff krijg ook kippenvel van, vind heel knap dat jullie zo sterk in jullie schoenen staan en dit aandurven na zo'n korte tijd ,

Ik wens je heel veel sterkte ermee en s6 en blij dat de omgeving mee willen werken,

Ik hoop dat je als nog tot het eind kan gaan genieten en zekers dit kindje langer blijft in je buik.

liefs
 
hallo wilma,

gefeliciteerd als eerste met dit 2e wonder!!! Net als jij hoop ik ook in december opnieuw mama te worden nadat we vorig jaar ons dochterje hebben verloren na een zwangerschap van 22 weken. Ik schrijf al enige tijd mee met de decembermama's en hier heb ik mijn verhaal ook opgeschreven toen ik een beetje kon gaan geloven dat het met deze zwangerschap de goede kant op ging. Ik herken het gevoel van twijfel/onzekerheid etc. de ene dag voel je je supersterk en de volgende twijfel je aan alles. Mijn man durft nu na ruim 26 weken nog niet blij te zijn, hij wil ons kindje eerst wel eens zien en horen. En ook dan weten we dat er geen garantie's zijn. Het is maar goed dat je niet alles van te voren weet want dan zou je aan bepaalde dingen niet eens meer beginnen!!
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, heb vertrouwen, houdt moed een dikke knuffel
Froukje
 
joh wat een heftig verhaal ik kan me voorstellen dat deze zwangerschap dubbel is zelf heb ik een miskraam gehad 1 met de 16 weken en de ander met 6 weken de 1e is ook gewoon geboren het is byna 5 jaar gleden maar denk er nog byna elke dag aan we hebben nu een zoontje van ruim 3 jaar en ik ben nu ruim 34 weken zwanger van een dochtertje zyn niet 1 van de jongste meer zyn er erg dankbaar voor maar ik blyf het spannend vinden of het goed blyft gaan ik zal aan jullie denken en hoop van harte dat dit goed mag blyven gaan
 
zoo... heftig hoor om dit zo te lezen... krijg er kippenvel van... vooral de laatste zin is erg mooi!

Wij zijn net voor het eerst van ons eerste kindje zwanger, allemaal nog erg onwerkelijk... ik hoop echt dat het allemaal goed gaat... bij iedereen!!

Liefs Kim
 
Meid wat heftig! Ook hier kippevel! Wat zal het moeilijk zijn om te ontspannen en te geloven dat het goedkomt, ookal ben je nog zo dankbaar...
Ben heel blij voor jullie dat het nog een keer is gelukt en ik hoop dat de tijd voorbij vliegt en jullie je wondertje kunnen knuffelen. Het zal zijn of haar broertje nooit kunnen vervangen, hij zal er altijd bij blijven horen.

Wij hebben geen levend kindje verloren, maar kennen de strijd van het zwanger worden wel en hebben veel mk gehad. Het lukt mij niet om 'onbezorgd' zwanger te zijn, dus kan me voorstellen dat dat voor jullie helemaal erg moeilijk is...

Sterkte en pas goed op jezelf!
 
hier zo'n beetje hetzelfde meegemaakt...ben mijn zoontje verloren na 30 weken zwangerschap en ook het zwanger worden ging niet echt makkelijk.

wonder boven wonder nu bijna 33 weken zwanger van ons 2e wondertje...in een keer zwanger geraakt!

ik kan me helemaal aansluiten bij de laatste zinnen van je tekst.

groetjes Iris

p.s iedereen een goede zwangerschap gewenst en geniet ervan!
 
Terug
Bovenaan