Zwanger of miskraam

Een miskraam heeft veel impact vooral emotioneel je hebt echt tijd nodig om te rouwen om het verlies van je droom, je kindje te verwerken want ook al zeggen mensen het is nog “niets” en wees blij anders had je gehandicapt kindje gekregen het was jullie kindje en zo gewenst. Ik heb dit inderdaad meegemaakt...
maar..... probeer hoop te houden hoe moeilijk dat nu is want je word heen en weer geslingerd qua gevoel, maar wie weet is het later ingenesteld en kloppen de data niet, dus probeer moed te houden en bel die verloskundige zodra je denkt dit is niet te doen. 
 
Trouwens mijn cyclus is best onregelmatig en ik had getest op dag 30 (15/1/17) gewoon op de gok. Toen was er een hele lichte streep een week later (22/1/18) weer getest en toen was de streep heel duidelijk. Zal dit ook nog iets uitmaken kwa termijn ? 
 
Hoi Samantha,
Ik heb hetzelfde probleem, ook op de echo was niks te zien (ze schatte me op 4/5 weken zwanger) gerekend vanaf de laatste menstruatie. Echter heb ik wel (best veel) bloedverlies, maar zonder stolsels of klonten, zonder buikpijn en andere krampen. Ik test nog steeds positief, maar vandaag is de teststreep helaas aanzienlijk lichter dus ik stel me in op helaas toch een miskraam. Ik heb volgende week ook pas weer een echo, ga ik ook heen maar ik ben er bang voor. Slopend hè die onzekerheid? 
 
Ja dat afwachten is echt verschrikkelijk. Ik heb tot nu toe nog 0 bloedverlies, helaas heb ik al 8 maanden bijna dagelijks wat buikpijn in mijn bovenbuik door mijn darmen maar niet in mijn onderbuik. Volgens mijn vk zou de buikpijn die je van een miskraam krijgt echt wel te herkennen zijn door de krampen maar dat heb ik dus niet. Als ik nog zwanger zou zijn zou ik denk ik ook pas rond de 5 weken zijn al hadden we gerekend dat ik nu 8 had moeten zijn maar goed we wachten af. Ik doe geen test meer, heb nog een beetje positieve hoop maar we proberen ook realistisch te blijven dat het mis kan zijn. Ik moet de 21 weer komen en jij? 
 
Morgen is het dan eindelijk zo ver!! De echo met het verlossende woord... ik ben gespannen, vind het eng maar heb er ook zin in om eindelijk uit de onzekerheid te zijn. Nog steeds 0 bloedverlies, geen buikpijn, in de ochtend wat misselijk en heel moe. Mijn hoop is nog sterk aanwezig, de hoop dat ik toch korter was als dat we dachten. Eindelijk zijn de 2 weken onzekerheid en afwachten om... bog een nachtje slapen en morgen zal alles anders zijn. Of we zijn gelukkig zwanger van ons 3e kindje of helaas heeft deze zwangerschap het niet mogen halen. 
 
Terug
Bovenaan