Zwanger of niet... cb digital vs KV

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier en vroeg me af of mensen hetzelfde mee hebben gemaakt als ik..

In mei gestopt met de pil, ongesteld op 17 mei, 20 juni en 20 juli. Cycli van 34 en 30 dagen dus. We willen dolgraag een kindje dus flink aan de bak geweest begin augustus.

Nu testte ik 20 aug, afgelopen zondag met cb digital negatief.
Vanochtend kv (2 voor 5 euro) een heeeel licht streepje.
Zit nu in de 33e dag van mijn cyclus, geen ongesteldheid, afgelopen week wat vage buikpijn, beetje gerommel etc. Nog geen spoor van menstruatie.

Wie o wie kan hier iets zinnigs over zeggen.. ;)

 
ik teste de 1e x pas 9 dagen over tijd een dikke vette streep en nu met 4 dagen... dus zou over 2 dagen nog eens testen! ook met de kv
 
Hoi Anouk,
Het kan zijn dat voor CB het nog iets te vroeg is om positief te testen. Deze hebben volgens mij iets meer hCG nodig. Als KV een licht streepje geeft, dan zou het natuurlijk gewoon goed kunnen dat je zwanger bent! Ik weet dat het lastig is, maar ik zou zelf bijvoorbeeld tot het weekend wachten en dan nogmaals met CB testen als er nog steeds geen menstruatie is doorgebroken. Iedere 48 uur verhoogt het hCG in je lijf, dus iedere dag testen zorgt waarschijnlijk alleen maar voor stress en onzekerheid en zorgt er niet altijd voor dat het streepje duidelijker wordt (48 uur...).
En probeer niet te veel op de symptomen te letten. ;) Toen ik net zwanger bleek te zijn, was ik al ruim een week overtijd (onregelmatige cyclus, dus had geen idee dat het raak was) en achteraf gezien kon ik wel wat symptomen rijmen. Maar zo veel verschilden ze niet van de weken waarin ik mijn menstruatie anders had verwacht. Iedere zwangerschap is anders, en per dag of per week kunnen je symptomen verschillen! 
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik snap dat je heel graag wilt en dat het nu even heel erg spannend is. Maar wat ik heb geleerd van verhalen van anderen en mijn eigen ervaring is dat er eerder nuchter in staan dan er heel gestresst mee omgaan, vaak beter werkt. En bedenk: die KV had waarschijnlijk niet voor niets een tweede streepje!!! ;) Groetjes
 
Gewoon over een aantal dagen opnieuw testen. Die van de Kruidvat werken over het algemeen prima :)
Heb zelf ook een keer een héél licht streepje gehad, wsl net na mijn NOD, 2 dagen later getest met CB digital, hartstikke negatief. 2 dagen later weer een KV test en die was hartstikke positief... Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom mensen altijd zo lyrisch zijn over CB, maar dat is meer mijn ding xD
 
Kv gaf bij mij na 2 dagen het lichtste streepje ter wereld maar 2 dagen later was hij al wat donkerder en na een week heel donker hihi cb herkende het pas na een week ? ben zelf ook dus ook niet zo gek van cb
 
CB moet de hcg gewoon hoog zijn. Kv word ook wel als 'vroege test' gezien omdat daar bij lage hcg al iets te zien is. Betekend trouwens niet dat die betrouwbaarder is.
 
Dank lieve dames voor de reacties!
Ik ga komende dagen gewoon nog wat testjes doen en heel hard hopen dat de menstruatie uitblijft...
Nog niet te vroeg juichen, maar wat zou het bijzonder gaaf zijn als het deze 1e ronde al gelukt is... 
 
Ik wist ook gewoon zeker dat ik zwanger was' inmiddels 5e zwangerschap dus herkenbare symptomen.
ik heb 10 verschillende testen gedaan en alleen die van de jumbo gaf positief' de rest negatief' inmiddels 3 weken geleden.
Voor de gein vorige week weer 3 testjes gedaan omdat ik het nog niet kon geloven' weer 2 negatief' en jumbo huismerk weer positief.
De streepjes zijn erg licht moet ik zeggen' maar gister bij de gynaecoloog geweest en alles is prima' en het hartje klopt ook gewoon.
Ik heb gewoon een wat lager hcg gehalte' en dat had ik ook bij de vorige 4 zwangerschappen' heb eigenlijk bij mijn 3e zwangerschap nog nooit positief getest.
Maar ze zijn alle 4 kerngezond.
 
Terug
Bovenaan