Zwanger ondanks niet “loslaten”?!

Ik denk dat het loslaten zo’n advies is waar je niet echt verder mee kunt. Je wil iets heel graag, en jij bent toch degene die wel (of hopelijk niet) elke maand met die menstruatie wordt geconfronteerd.
Ik mag niet klagen, want ben nu 33 weken zwanger en dit was in de derde ronde raak - dus echt geluk gehad wel. Maar tóch herken ik je gevoel wel van ermee bezig zijn. De twee rondes voor het raak was was ik er ook gewoon veel mee bezig. Kijken of ik m’n vruchtbare dagen kon vinden, of we het wel op het juiste moment deden, en natuurlijk het wachten op de menstruatie. En ook wel de teleurstelling als deze toch kwam. Ik denk dus dat het 100% loslaten niet mogelijk is als vrouw. Wel is het denk ik belangrijk dat je het niet je hele leven laat beheersen. Probeer het echt oprecht leuk te houden met je vriend/man, de seks leuk te houden, en blijf ook gewoon vrienden zien en een wijntje of biertje drinken als je dat lekker vindt. 
Om dus antwoord te geven op je vraag: ja ik was er ook redelijk veel mee bezig, en ben nu wel zwanger. Wel was ik al ruim een halfjaar van m’n spiraaltje af voor we het echt gingen proberen (dus mijn lichaam was al ‘afgekickt’ mocht dat nodig zijn). 
Succes! Ik hoop dat je snel zwanger bent!

Wow heel erg bedankt voor alle reacties. Het is niet zo zeer dat ik er 24/7 meebezig ben hoor maar ben er zo klaar mee, die goed bedoelde adviezen. Mijn cyclus is niet regelmatig, dus ik gebruik ovulatietesten. Dan ben ik er dus mee bezig, ik merk dat het wachten na het testen wel erg lang duurt. Maar ik kan een best nuchter in blijven, tot ik iets voel, dan zet ik dat in de app en dat was het dan ook weer. Wel vind ik het erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en nu dan ook dat het dus wel kan ookal ben je er “veel” mee bezig. Ik was ook al gestopt met roken en niet alleen voor de kinderwens maar dit stak me wel heel erg. Je doet alles volgens het boekje goed maar word niet beloond. Of zo voelt het dan. Afgelopen maand dan een vroege miskraam met 5+2 maar toen rookte ik dus ook wel gewoon. Ik doe nu gewoon lekker wat ik wil en als het dan nu wel raak is dan stop ik weer ☺️ Schrijven lucht ook op. Nu weer rustig wachten en hopen dat het deze ronde dan raak is. 
Ik wens iedereen een goede zwangerschap of snel een knaller van een positieve test. ?

Terug
Bovenaan