Zwanger ondanks pil gebruik

Hallo Lieve meiden,
Hier een berichtje van mij. Ik wil graag mijn verhaal kwijt en in contact komen met mensen die in het zelfde 'schuitje' zitten als wij.
Ik slikte gewoon de pil, we hebben het met regelmaat over kinderen gehad en dit is een grote wens van ons. Alleen was het nog niet gepland... We zijn nog maar net verhuisd en wilden graag eerst wat sparen en dan volgend jaar maar es zien of het zou lukken...
Toen ik niet ongesteld werd heb ik daar eerst geen aandacht aan besteed, ben vorige week net veranderd van baan en had een keel ontsteking... dus ach dat zal de reden wel zijn dat ik overtijd ben... maar toch was het een dubbel gevoel... kan het niet met 1 punt benoemen maar voelde me anders als anders. Donderdag een test gedaan... uitslag moest binnen 3 minute zichtbaar zijn, negatief... maar vlak na de verlopen tijd toch een licht streepje... maarja de tijd was al om... naja dan zal het wel niet.
Heb het er toch maar met mn partner over gehad. Hij was blij verrast en maakte allerlei grapjes er over...
Samen toch maar nieuwe test gehaald voor het geval dat, en deze gister ochtend gedaan... POSITIEF!
We zijn heel blij... en zijn nu waarschijnlijk bijna 5 weekjes zwanger, Alleen vraag ik me nu af kan ik nu wel uitgaan van de eerste dag van mn laatste menstruatie aangezien dit tijdens pilgebruik was... of is dit nu anders...
Wie is er nog meer door pilgebruik heen zwanger geworden...?
Morgen vroeg bel ik mn huisarts want door de verhuizing is dat ook een nieuwe.... eerst dus maar es kennismaken en dan de verloskundige maar bellen.
Ik hoop op reacties van jullie!

Liefs! "voordeeerstekeer"
 
Ik heb er geen ervaring mee maar denk dat je gewoon uit moet gaan van de eerste dag van je menstrustatie en dan bij de termijn echo (10/12 weken) meten ze hoe oud het echt is!
Maar natuurlijk wel gefeliciteerd!! super dat jullie er samen toch heel blij mee zijn met dit kleine wondertje!
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd naar wat de huisarts/verloskundige ervan zegt. Mooi om te horen dat jullie kleintje zo welkom is ondanks dat het niet gepland is!
 
Je kan door de keelonsteking problemen hebben met het gebruik van de pil. Ik ben zelf de eerste keer zwanger geraakt door condoom en pil heen. Mijn kanjer is inmiddels 7, heeft 2 broers en hij krijgt er nog een broertje bij.

Heel veel plezier en succes
 
Bedankt voor jullie reactie!
Ik ben zelf ook heel benieuwd. Dat het door de keelontsteking komt, lijkt me onwaarschijnlijk want dat was afgelopen week, terwijlde bevruchting zoals het nu lijkt, 20 juli is geweest. Maar ik ga morgen direct een afspraak maken, zodra ik meer weet laat ik het jullie wel weten!

Liefs!
 
Als je straks naar de verloskundige gaat of voor een eerste termijnecho zullen ze vragen hoe lang je al gestopt was met de pil. Is dat niet zo, of korter dan 2 maanden dan verrekenen ze iets in de uitgerekende datum. Komt goed joh!

Gefeliciteerd en geniet ervan!
 
Heb vanmorgen een afspraak gemaakt en mag morgenvroeg naar de huisarts. Aangezien ik niet zeker weet of ik 5 of 9 week zwanger ben, krijg ik volgens de assistente al vroeg een echo om dat te verduidelijken... erg spannend dus wat de dok morgen zegt.
 
Terug
Bovenaan