zwanger op de boerderij

hey allemaal!!

Bedankt voor jullie reaktie!!   Ik had het laatst ook al aan mijn gyneacoloog gevraagd maar die kon mer er niets over vertellen!! ik vond dat wel een beetje raar en jammer en heb dat ook gezegd. Ze zei dat het niet zo veel voorkwam dat er vrouwen zwanger zijn en op de boerderij werken!!!
 wel een beetje raar vind ik vooral als je bedenkt dat ik in het noorden woon ( op het platte lan) met veel boerderijen natuurlijk......... Maar goed heb de veearst maar op gebeld! hihihi Die vertelde mij gelijk van dat ik idd niet in aanraking mocht komen met aflammerende schapen en natte lammeren. Kijken mag wel maar aanraken mag niet. Alles wat met het vruchtwater in contact is geweest kan besmet zijn. Kans was wel klein maar je kon beter het zekere voor het onzekere nemen! dus dat wordt idd geen lammeren verlossen voor mij!

Naar de kionderboerderij kan je gewoon gaan hoor al sje zwanger bent! Je moet alleen dus geen natte lammetjes aaien ( nat van het vruchtwater natuurlijk) en je moet uitkijken met de ontlasting van de varkentjes..... dus gewoon een goede hygiene op na houden.

Tis idd ook zo dat als mijn man een schaap heeft verlost dat hij als hij er geen goede hygiene op nahoud mij als nog zou kunnen besmetten!. Dus altijd er na goed handen wassen en natuurlijk een overal aan met het verlossen..

Nogmaals bedankt voor jullie reaktie en altijd weer leuk om andere ervaringen te horen van vrouwen van de boerderij!!! gezellig!!

Ik woon dan zelf niet op de boerderij maar mijn schoonouders wonen daar nog. Dus heel veel help ik ook niet mee. Af en toe help ik wel mee als mijn man een 'dienst' moet draaien help ik mee koeien opsluiten melken koeien bij ons zijn over het algemeen aardig rustig en koeien die trappen die melk ik niet!

groetjes Petra

Hey,
Ja wat ik ook hier in onze noordelijke omgeving zo vreemd vind, is dat ze eigenlijk geen ervaring hebben met vrouwen van een boerderij.
Ik heb de meeste info zelf opgezocht en dan weer meegenomen bij een controle. Dan konden ze het weer ff bestuderen en er een mening op los laten.

Waar ik ook erg voor ben gewaarschuwd is goed handen wassen en ook geen kleding aanraken welke zijn gedragen tijdens de lammerij.
Dus manlief moet zelf maar de overalls gaan wassen de aankomende weken. Tis aftellen voor ons. Maar gelukkig weet ie hoe de wasmachine werkt.

De groetjes eerst maar weer
Mirjam

dag allemaal...

Ik weet het nu allemaal wat ik wel en niet kan doen op de boerderij maar het komt niet ten uitvoer.. op de een of andere manier begrijpt mijn mannetje niet dat het niet goed is! ik kan het hem niet duidelijk maken en hij vindt dat ik er maar panisch over doe. Daarom ook is het wel erg handig dat de gyneacoloog er niet van op de hoogte is Maar ja erg vervelend dus zodoende loop ik wel ewoon tussen de varkens en de schapen want ik heb geen zin in ruzie nu... ik hoop maar dat het goed is..

Hey,
Tja ik ben ook helemaal niet blij met deze situatie. Vind het om eerlijk te zijn echt vreselijk. Maar we hebben er wel duidelijk  voor gekozen om het zo aan te pakken. Het hoeft helemaal niet verkeerd te gaan. Maar als het wel het geval is, dan zal ik me dat mezelf nooit kunnen vergeven.
Zaterdag bijvoorbeeld. Had bij ons een schaap gelammerd in het schapenhok. Normaal pak ik de lammetjes en moeders wandelt vrolijk achter me aan naar haar kraamhokje. Nu kon ik die lammetjes niet eens vastpakken omdat ze nat waren. Nou werkelijk de tranen liepen mij over de wangen. Ik vind het dus echt vreselijk.
Wel loop ik dagelijks een paar keer door de schapen heen om te kijken of er ook een schaap aan het lammeren is. Maar ik probeer ze niet aan te raken dan.
Moet deze situatie nog 8 a 9 weken zo aanzien. Hoop dat de volgende weken beter gaan de deze afgelopen week. Want dan worden het nog hele lange weken.
Maarja moet het er maar ff voorover hebben.
Groetjes

Terug
Bovenaan