Zwanger op latere leeftijd

<p style="text-align: right;">Zijn er ook moeders die na hun 38e of later nog zwanger zijn geweest of nu zwanger zijn.</p>
<p style="text-align: right;">Hebben jullie nog extra testen laten doen of juist niet.</p>
<p style="text-align: right;"></p>

Ik ben 37 en bijna 13 weken zwanger. Wij hebben wel de combinatietest gedaan en zijn nu in afwachting van de uitslag.

Ben jij inmiddels wel zwanger?

Ja ik ben 23 januari uitgerekend

Heb geen combinatietest gedaan.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik 36 en heb ook geen combinatietest gedaan en heb een gezonde dochter gekregen

Vandaar dat ik nu ook geen combinatietest heb laten doen

Hi, hier nog een oudere zwangere. Ik heb de NIPT gedaan en een extra medische echo met 13 weken. Die extra echo is een test bij onze verloskundige praktijk voor oudere zwangere die gelijk een NIPT doen (zonder eerst combinatie test). Ze willen weten of zo'n extra echo nog andere dingen opspoort die je mist doordat je geen combinatietest echo hebt. Dus meerdere extra tests gedaan ;-)

Waarom ben je daar  nu nog in geïnteresseerd als je 38 weken zwanger bent? Er valt nu niet zoveel meer te testen en eventuele afwijkingen hadden ze op de 20 weken echo gezien.

Ja de echo' s die ik heb laten maken waren goed..

Maar ja ik had  inderdaad al besloten om geen extra testen te laten doen omdat ik het bij de vorige ook niet had gedaan.
<p style="text-align: left;">Weet eigenlijk niet waarom ik nu ineens geïnteresseerd ben in die extra testen.</p>
<p style="text-align: left;">Zal wel door de hormonen komen en zenuwen dat de bevalling dichterbij komt

Hoi,

ik ben 39 jaar en 37 weken zwanger van de 2e. Bij de eerste was ik 36 jaar.

Omdat beide kindjes mbv icsi verwekt zijn hebben wij bij allebij een  combinatietest laten doen én een extra uitgebreide 20 wkn echo in het ziekenhuis. Combinatietest was bij allebij prima: 1:5000 voor alle 3 de afwijkingen en 20 wkn echo ook super.

Ik weet precies wat je bedoelt met zenuwen voor de bevalling!!! Mijn eerste bevalling was erg pittig en ik zie er nu ook best tegen op.

Heel veel sterkte met de laatste lootjes en succes met bevallen!!

Liefs, M.

Hoi hoi.

ben 38 jaar en op dit moment 5 weken zwanger van ons eerste kindje.
Twijfel heel erg over alle testen die je zou kunnen doen. Wacht nu effe de echo over 2 weken af. Heb vorig jaar een BBZ gehad en wil nu eerst weten of alles nu wel op de juiste plaats zit. Nu allemaal erg spannend nog.

Groetjes Wietske

Terug
Bovenaan