Zwanger op latere leeftijd

Hier ook een moeder van bijna 39 en momenteel 10 weken zwanger van mijn 4de kindje. Wij hebben wel besloten om de Nipt test te gaan doen, dit omdat ik dat bij mijn vorige zwangerschap niet gedaan had, toen 32 jaar oud. En heb toen een zoontje gekregen met het syndroom van down. Een heerlijk mannetje hoor, maar had het graag willen weten vooraf zodat ik me er op had kunnen voorbereiden.  Daarom gaan wij dit keer wel verdere testen doen en beginnen daar volgende week mee.

Hier een moeder van 40! Nu 20 weken in verwachting. Combinatietest gedaan en toch nog NIPT omdat ik de uitslag toch twijfelachtig vond (1:414). Uitslag NIPT was goed. We hebben een gezond zoontje van 14 maanden. Maar ons eerste kindje (toen was ik 38) had een ernstige chromosoomafwijking. Er was geen plaats voor zijn longetjes om zich te ontwikkelen; hij zou geen adem kunnen halen. Hij is met 21 weken geboren. Combitest bij hem was 1:52 voor downsyndroom, NIPT was goed. De hoge score op de combitest kwam door een verdikt nekplooitje wat kan wijzen op downsyndroom, maar dus ook op iets anders. Zoals bij ons het geval was.

Nu extra echo bij 16 weken gehad en de afwijking die ons eerste kindje had is nu niet gezien. Alles ziet er goed uit.

Groetjes

Ik ben 38 en 13 weken zwanger van ons 4de kindje. Begin november ben ik uitgerekend.

Wij hebben zelf helemaal geen test gedaan. We zien bij de 20 weken echo of daar zware afwijkingen te zien zijn.

Ik ben 37 jaar en zwanger van mijn 2 kindje! Bij de eerste was ik 26 en nu ook besloten om de combinatie test te laten doen! Alles was gelukkig goed!

merk wel dat deze zwangerschap iets minder "onbezorgd" is.....

<p>Ik ben 41 en momenteel 5 weken zwanger van mijn 3de en voor mijn vriend 1ste kindje. Over 4 weken mogen we naar verloskundige en moeten we ook aangeven wat we willen... Maar zijn er nog niet uit welke test.. </p>

<p>Hoi,</p><p>Hier 40 jaar en 3e zwangerschap (30 weken). Bij eerste kindje combinatietest laten doen (uitkomst niet gunstig) en daarna NIPT (uitslag goed). Bij 20 weken echo toch slecht nieuws: niet levensvatbaar als kindje eenmaal op eigen kracht zou moeten ademen. We wisten n.a.v. combitest dat, ondanks goede NIPT, er vergrote kans was op aandoening. Bij tweede en derde zwangerschap dus comi én NIPT laten doen. Ik wil zo goed mogelijk geïnformeerd zijn om op basis daarvan keuzes te maken en/of goed voorbereid te zijn.</p><p> </p><p>groetjes</p>

Terug
Bovenaan