zwanger raken

A

Anoniem

Guest
Hallo

ik neem voorlopig nog de pil maar ik zou graag aan kinderen willen beginnen.
Mijn vriend zegt wel dat hij er nog niet klaar voor is. Ik weet ook niet goed wat ik hiermee moet doen.
Maar wat moet ik precies doen om zwanger te raken (speciale positie gaan liggen tijdens het vrijen, ...)?
Kunnen jullie mij hierbij zo snel mogelijk helpen?

Alvast bedankt

Hoi hoi,als je vriend er nog niet klaar voor is,zou je inderdaad moeten wachten.er zijn niet echt posities om te gaan liggen,ze zeggen dat je het op je hondjes het beste kan doen,want dan gaat het zaad dieper,zelf geloof ik er niet in,na het vrijen met de benen in de lucht schijnt ook te helpen zeggen ze!!maar wil je een tip geven,ga niet stiekum stoppen met de pil,want dat zou heel gemeen zijn,hoop dat je dit niet kwaad opvat,want zo is het niet bedoelt,maar uit je verhaal op te maken,heb ik het idee dat je stiekem wilt stoppen.veel sucses

gr manuela

Meid stop beslist niet zomaar met de pil, dit kun je niet maken tegenover je vriend.
Wil je vriend nu nog geen kinderen of nooit kinderen. En probeer eens te achterhalen waarom hij dat niet wil.

Het is echt veel leuker om er samen voor te gaan. En je vriend kan zich wel eens heel erg belazerd voelen als jij zomaar zonder zijn medeweten stopt. Zijn vertrouwen in jou zal een flinke deuk oplopen.

Succes
Miep

de meiden hier boven hebben helemaal gelijk, ik zou wel tegen je vriend zeggen dat het ook niet meteen raak hoeft te zijn zoals je wel kunt lezen op deze site. probeer samen naar een data te streven wanneer je gaat stoppen met de pil, zo weet jij en hij waar jullie aan toe zijn. En sommige mannen zijn er nooit aan toe, die vinden het idee best eng. dus praten praten praten, niet pushen
succes ermee

Hoi Belinda,
Tot voor kort was mijn vriend ook niet zo happig om meten aan kindjes te gaan denken. Intussen zijn er al een aantal weken over en hebben we al veel kunnen praten wat een aantal dingen ook duidelijker heeft gemaakt.
Ik kan je dan ook alleen maar aanraden om er vaak met je vriend over te gaan praten. De raad hierboven van niet zomaar met de pil te stoppen is niet uit de lucht. Als je vriend er echt niet klaar voor is, kan je hem ook op die manier niet forceren en voor voldongen feiten zetten, omgekeerd zou je het ook niet zo appreciëren hee.
En toch kan ik je drang ook wel goed begrijpen en ook begrijpen dat dit heel belangrijk is voor jou en superfrustrerend als de wens niet van jullie beiden komt op hetzelfde moment. Misschien moeten julllie allebei wat water bij de wijn doen, een soort compromis zoeken, iets dat voor jullie beiden haalbaar is. Als jullie er over kunnen praten komen julie er vast wel uit!
Intussen zeker nog niet stoppen met de pil zonder dat hij akkoord is, of toch minstens op de hoogte! Als je graag een kindje wil, wil je het vast ook grootbrengen in een stabiele relatie en als het vetrouwen in je relatie zoek is, dan is er van die stabiele relatie ook niet/minder sprake hee
Veel succes met erover te praten!
En veel sterkte bij het wachten!

Ik moest mijn vriend ook lichtelijk overtuigen. Bleek dat hij het gewoon een eng idee vond om zo'n grote verantwoordelijkheid te dragen. Logisch natuurlijk. toen ik zei dat ik dat ook had (al draag ik dagelijks de verantwoordelijkheid voor zo'n 15 kinderen) keek ie verbaasd op. Schijnbaar had ie verwacht dat hij de enige met 'twijfels' was. Niet dat ik met twijfels zit, ik weet al vanaf zo lang ik me kan herinneren dat ik jong moeder wil worden (mocht dat geluk me gegunt zijn). Maar natuurlijk kun je je nooit voorstellen hoe het precies zal zijn. Ik heb idd ook gezegd dat het maar zo erg lang kan duren voor ik zwanger zou zijn en daar was ie het mee eens. Ik heb overigens ook gezegd dat volgens mij geen enkele man er 100% klaar voor is, net als de vrouw, maar dat je in het ouderschap moet groeien. Het bealngrijkste is of je het wilt of niet. En hij wilde wel... Opgelost. Nu, twee maanden later, is ie nog ongeduldiger dan ik hihi.

Echter, had ie het niet gewild, dan had ik zeker nooit gestopt.

groetjes,
Wendy

Hallo,

bedankt allemaal voor jullie goede
en wijselijk raad. Maar het probleem is ook dat hij er totaal niet over wilt praten.
Ik was vorige keer overtijd met mijn maandstonden. Ik dacht dat het zover was. Toen ik het hem vertelde, zei hij koudweg 2 dingen: we laten het dadelijk weghalen en ik haal de
volgende week niet meer. Zijn leven zou helemaal weggegooid zijn zei hij.
Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als die dag. Maar dat scheelde hem blijkbaar niet veel want hij heeft er alleen de dag erna nog naar gevraagd of ik mijn maandstonden al had. En toen ik zei dat ik die had (wat ook zo was), heb ik hem nog nooit zo blij gezien. Maar hij besefte echt niet, en nu nog niet, hoeveel pijn hij mij daarmee gedaan heeft.
Waarom is alles waar ik van droom toch zo moeilijk en lastig?

Groetjes,
Belinda

Ik denk dat je je vriend duidelijk moet maken dat het ernst voor jou is en dat je niet zomaar een bevlieging hebt. Maak hem duidelijk dat je er écht over wilt praten. Van praten word je niet zwanger. Hoogstwaarschijnlijk vind ie het gewoon heel erg eng allemaal. Ik zou zelf in jouw geval gevraagd hebben of hij ooit wél kinderen wilt of dat ie ze uberhaupt helemaal niet wilt de komende 10 jaar (ofzo). Ik denk dat je jezelf dan ook af moet vragen of je met het antwoord kunt leven. Dit zou ik zelf doen, je moet uteraard zelf weten wat jij ermee doet. (Ik ben zelf iemand die absoluut niet tegen onduidelijke of afwijkende antwoorden kan hihi)

Succes!

Terug
Bovenaan