zwanger, straks kraambezoek wel veel vrienden, bijna geen familie

Hoi,

Tja nieuw leven zorgt er toch altijd weer voor dat je ander over dingen na gaat denken.
Misschien heb je het er normaal niet zo moeilijk mee dat jullie een kleine familie hebben omdat de vriendengroep een hoop compenseert, maar nu ga je erover nadenken en dan kan het ineens heel anders voelen.

Maar is dat misschien niet ook een beetje omdat je het gevoel hebt dat familie eerst op bezoek hoort te komen en daarna pas vrienden? Is het gevoel daardoor niet een beetje versterkt? Ik ken namelijk zat mensen die liever eerst hun vrienden zien dan hun familie, simpelweg omdat ze hun vrienden zelf uitgekozen hebben en hun familie niet.

Mijn man en ik zijn echte familiemensen. Wij komen beiden uit een hele grote familie. Bij de geboorte van onze eerste werd ik 2 uur na mijn bevalling al door mijn hele familie gebeld. Nu waren de omstandigheden ook wel bijzonder hoor. Mijn oma was 2 dagen voor mijn bevalling overleden dus iedereen was zo blij met dit nieuwe leven, en ik was zo ontzettend ziek tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling was ik kiplekker dus iedereen belde meteen.

Het bezoek kwam echter later op gang doordat er een crematie geregeld moest worden. En de familie van mijn man, die hebben we op ouders, broers en zussen na gewoon niet gezien of gehoord. Zo zie je maar dat een grote familie ook niet alles zegt.

Geniet lekker van je vrienden om je heen en wees niet bang dat je ze claimt. Je hebt in de eerste tijd zoveel afleiding door je baby dat je zelf misschien minder de behoefte hebt om mensen heel veel en vaak te zien, en zij willen misschien juist dolgraag komen om jullie kleine te bewonderen.

Je zult zien dat het straks allemaal vanzelf loopt.

Kus Syl

He Linda,

wat ontzettend rot voor je... Maar wij hebben eigenlijk hetzelfde.. Nouja, mijn man heeft zo'n ontzettend grote familie dat ie ze helemaal niet ziet.. af en toe met een verjaardag van iemand in de familie, waar wij ook nooit naar toe gaan.. en mijn familie is ook erg klein... Mijn ouders zijn gescheiden en hebben allebei een hele kleine familie.. en mijn vader woont in Israel... dus die zie ik ook niet elke dag...

Vrienden hebben wij ook niet ze veel.. Dus tja.. Maar ja, wat iemand anders hiervoor ook al zei, concentreer je lekker op jullie gezinnetje... er is niets mooiers dan jullie liefdes baby bij je te hebben... en ik denkdat als je eenmaal  bevallen bent, het niet eens zo gek zou zijn om een lekker rustige kraamtijd te hebben... als je vrienden of je moeder dan langskomen, ben je niet helemaal uitgeput van al die andere visiste die spontaan lang zouden willen komen! Kun je lekker met de mensen die het dichst bij je staan genieten van je baby!!!

Veel sterkte!

Groetjes,

Sharon

Ps, ik hoop niet dat je dit opvangt als een "stel je niet aan" berichtje, want zo is ie helemaal niet bedoeld!

Hoi Linda,
Het is misschien een dooddoener waar je niks aan hebt maar bij mij heeft hij wel geholpen:focus je op datgene wat je wel  hebt en staar je niet blind op wat je niet hebt.Het maakt je alleen maar ongelukkig.Je hebt veel lieve vrienden om je heen en maar een kleine familie nou en?De familie die er over is daar heb je dan ook echt wat aan.Ik heb in mijn omgeving heel vaak mensen met grote families gezien en daar kan het soms echt haat en nijd onder elkaar zijn of zelfs helemaal geen contact.Je hebt je familie niet voor het uitkiezen dat zie je heel vaak maar weer dat ook in deze uitspraak een grote kern van waarheid zit.Het contact met mijn familie(ouders)is al mijn leven lang en met name de laatste paar jaar erg slecht.Maar met de familie van mijn man daarentegen kan ik het weer heel goed vinden,ik ben verhuisd van het zuiden (mijn ouders wonen daar nog)naar het midden van het land en ben hier door mijn mans familie geweldig opgevangen.Tuurlijk ik heb wel momenten gehad dat ik verdrietig was om de zeer slechte band die ik met mijn ouders heb maar ik heb me er nu overheen gezet.Ik ben nu gelukkig en laar dat mij door niemand afpakken.En de bovenstaande zin heeft mij daar erg bij geholpen en ook de steun van mijn man en zijn familie.
Als laatste raad:buig negatieve gevoelens om naar positieve.Is moeilijk maar als het je lukt zit je al een stuk beter in je vel weet ik uit ervaring
Focus je straks op het babytje:nieuw leven!Dat is toch mooi!
Het is een begin van een nieuwe familie
Sterkte!
groetjes!!

Hoi,

Ik ben 34 jaar, zwanger van de derde en ook wij hebben niet echt een grote familie en vriendenkring. Mijn moeder is overleden en van mijn man zijn vader; verder zijn wij in de afgelopen jaren het contact met zijn zussen verloren dus het kringetje wordt ook alsmaar kleiner. Het viel me wel op dat toen ik bevallen was van mijn oudste dat er een paar ooms en tantes van  mijn moeders' kant  op kraamvisite kwamen omdat we dus wel altijd kaartjes hebben gestuurd maar bij de tweede hebben we die al niet meer gezien dus ik ga er vanuit dat ze nu helemaal niet  meer komen want ik stuur ze ook geen kaartje meer. Ik had die eerste keer nog de hoop dat de familiebanden misschien weer wat versterkt zouden worden, maar helaas.  Ik vind het nu  ook niet erg meer om een rustige kraamtijd te hebben en daarna weer snel de draad op te pakken van het gewone dagelijkse leven.  

Ik denk  dat  je je  gewoon  lekker op je vrienden moet concentreren en die heb je gelukkig!  

Maar het piekeren over dit soort dingen tijdens de zwangerschap hoort erbij, je  gaat ineens over allerlei dingen nadenken waar je normaal niet zo erg bij stilstaat.  Het lijkt wel of alles allemaal volgens een bepaald plaatje eruit moet zien als je al die tijdschriften leest maar zo is het vaak gewoon niet.

Een fijne zwangerschap en kraamtijd toegewenst!

Groetjes,
Maron                                

Hai Linda,

Ik zit ook een beetje in hetzelfde schuitje. Mijn ouders leven niet meer en heel weinig familie van mijn kant (nog kontakt met 1 tante en 2 zussen) Aan mijn vriend zijn kant ook weinig familiebanden. Daarnaast zijn wij allbei nogal einzelgangers, genoeg vrienden en vriendinnen maar niet een hele grote vriendenkring. Vinden wij prima. Ik heb met een aantal vriendinnen intens contact en dat vind ik heel belangrijk . Maar nu begin ik ook wat zorgen te maken omdat ik niet wil dat mijn kind sociaal gezien wat gaat missen. Ik heb helemaal geen vriendinnen met kinderen..(terwijl de meesten ruim 35+ zijn) en geen familie waar kleine kinderen aanwezig zijn. Dus voor mijzelf wel besloten dat ik wel probeer meer kontakten te leggen zodat mijn kind ook meer verschillende mensen ontmoet met diverse achtergronden die zijn of haar leven wat kunnen verrijken en daardoor ook wat meer in kontakt kan komen met andere kinderen . Maar goed ik denk zodra ik op zwangerschapsyoga ga e.d. de kontakten vanzelf wel komen. Raar he dat nu je zwanger bent bepaalde zaken als familie nu opeens een veel belangrijkere rol gaat spelen (althans bij mij) . Ik merk dat ik het wel heel moeilijk vind dat als de kleine er is dat ik alleen foto's en een graf kan laten zien van zijn opa en oma.

groeten
maria

Terug
Bovenaan