Zwanger van 2e en alleen negatieve opmerkingen

<p>Hallo,</p><p>Hadden jullie dit ook?</p><p>Het gaat van gefeliciteerd naar wat voor rot leven ik ga krijgen. Als ik iedereen moet geloven kan ik straks niks meer. Het gaat over even winkelen tot aan op vakantie gaan bijvoorbeeld. Ik ben nu 2,5 maanden en heb al last van stemmingwisselingen en wordt hier erg onzeker van. Dan ga ik ook denken, wat doe ik mezelf aan. Het gaat nu zo lekker makkelijk met 1...</p>
 
Nou zeg lijkt me echt niet leuk om zulke opmerkingen te krijgen. Heb ik gelukkig nooit gehad, wel eens opmerkingen als: 'Dat wordt straks wel even pittig voor je', maar niet erger dan dat.

Ik heb 2 dochters van 4.5 en 2.5 en nu zwanger van de 3e. Straks hebben we 3 kinderen onder de 5 jaar.
En ach, het valt allemaal echt wel mee. Ja, de babytijd is weer even pittig en beperkt je wat, maar na 1-1.5 jaar is dat alweer voorbij, gaat het kindje lopen en nog maar 1x slapen op de dag en is alles alweer zoveel makkelijker.
We zijn vorig jaar op vakantie geweest met het vliegtuig naar Portugal met een kind van 3.5 en 1.5, en dat ging echt prima. Dus ook 'verre' reizen zijn prima te doen als je het mij vraagt. Ook gewoon het dagelijks leven is goed te doen hoor met 2 kinderen. Ja, soms heb je een rot dag en huilen ze allebei en ben je super gefrustreerd maarja, dat heb je met 1 kind ook wel eens toch?

En 2 kinderen is zoveel leuker dan 1, echt! Ik vind 2 kinderen echt een verrijking en het leven met 1 kind zou ik maar saai vinden. Hopelijk denk ik er straks met 3 nog hetzelfde over haha. Laat je niet gek maken en geniet van je zwangerschap en je 2 mooie kinderen straks!
 
Wat ontzettend rot dat je zulke opmerkingen krijgt! Ik vraag me dan echt af waar mensen zich mee bemoeien.

Ik heb 2 nichtjes die 1,5 jaar met elkaar schelen. En juist samen zijn ze zo leuk! Lekker spelen (en natuurlijk ook weleens ruzie maken) samen. Maar juist heb je minder ‘omkijken’ naar ze, omdat ze zich samen vermaken.

Als ik 1 nichtje alleen heb ben ik echt veel drukker met haar haha! Dus laat je niet gek maken. Ik denk dat 2 kinderen juist heel leuk is :)
 
Ok, wat hebben jullie dan lieve mensen om jullie heen. Hier is iedereen zo negatief alsof ik ga breken met 2. Terwijl ik me juist verheug. Ik verwacht volgend jaar ook geen vrij en rustig leven. Maar dat heb ik er voor over. Ik was alweer voorzichtig aan het kijken naar een bijbaan maar dat kan ik prima nog een jaar uitstellen. Mijn man verdient genoeg.
 
Nouu wat een negativiteit om je heen, wat rot voor je. Ik ben ook zwanger van de 2e, 12 weken nu, en vind het zelf best wel spannend soms maarrrr hoor om me heen vooral: De overgang van 0 naar 1 is veel groter dan van 1 naar 2, en: wat tof dat je oudste straks een broertje of zusje heeft. :) Talloze mensen kunnen grotere gezinnen aan, 2 gaat ons heus lukken zonder je leven kwijt te zijn hoor! liefs
 
Ik denk dat het komt omdat mensen graag klagen over hoe druk het leven met kinderen is. Ik irriteer me er zelf ook wel eens aan. Alsof je nu lid gaat worden van een exclusieve club van mensen die geen leven meer hebben. Natuurlijk is het leven met kleine kinderen pittig. Maar het heeft ook zoveel mooie kanten. Ik ga bijna bevallen van de tweede en kijk er enorm naar uit. Mijn dochter is nog geen twee, maar ze is nu al zo met de baby bezig. Echt leuk om te zien. Het zal vast pittig worden weer. Maar ze gaan het samen ook zo leuk krijgen. En mijn oudste is nu toch echt geen baby meer te noemen. Dat gaat zo snel. Ik heb het er inderdaad voor over om het allemaal nog eens mee te maken. Weer een mensje leren kennen ?
Ik heb niet alleen maar negativiteit om me heen hoor, de mensen die dichter bij staan weten hoe moeilijk ik zwanger raak en hoe gewenst dit is, dus die waren erg blij voor ons. Maar er zaten wel pareltjes tussen ja. Mijn baas bijvoorbeeld: dit is toch wel echt de laatste he? Of een collega van mijn man: nou die meiden van mij vechten alleen maar, succes ermee straks! Ik laat dat soort opmerkingen lekker langs me heen glijden. 
Focus op jouw wens in het leven, hoe mooi het is dat het uitkomt. En wat er komen gaat, dat komt, en daar deal je mee omdat het ook erg mooi gaat zijn toch? Laat die negatievelingen maar lekker. 
 
Nou zeg, zelfs als je zelf een tweede niet ziet zitten, kun je ook gewoon blij zijn voor een ander! Wat vervelend dat mensen zo reageren! En ook niet hun zaak om voor jou te beoordelen. En wat je zelf ook zegt: het is geen vrij en rustig leven met twee kinderen. Maar dat vond ik het met één kind ook niet. En inmiddels zwanger van de derde, dus het komt best goed! De eerste twee spelen inmiddels heerlijk met elkaar en hebben zo veel minder aandacht van ons nodig. Er ontstaat dan juist weer meer ruimte!
 
Terug
Bovenaan