Zwanger van 2e en alleen negatieve opmerkingen

Nu je het zegt. Mensen klagen idd graag over hoe zwaar het leven is met 2 of meer. Misschien zijn ze bang dat ik er nu achter kom dat het helemaal niet waar is haha. Dat het gewoon een stelletje aanstellers zijn die doen alsof ze het oow zo druk hebben om aandacht. Dit is mijn 2e en ik weet ook heus wel dat de eerste maanden super zwaar is. Maar zodra de voeding van om de 3 uur over is voelde ik opeens een soort rustfase.
Het kan zijn dat mijn schoonzus zich meer elite voelde dan mij omdat zij 2 heeft. En dus veel drukker en moeilijker dan mijn simpele leven met 1. Ze zegt vaak genoeg, lekker makkelijk met 1. Of ja, die keuze heb ik niet met 2 etc
Ik snap van mezelf ook eigenlijk niet waarom ik mij zo druk maak over al die negatieve onzin. Maar als het je naasten zijn steekt het toch wel.
 
Ah, wat een negatieve opmerkingen! Ik heb zelf nog geen kinderen, maar we hopen we dat het voor ons is weggelegd. Ik ben wel jaren nanny geweest en al onze vrienden en familie hebben 2 of meer kids. Ongeacht hun leeftijd. Je hoort me niet zeggen dat nooit eens pittig is, of je er even doorheen zit van vermoeidheid. Ik hoor echt wel eens dat het zwaar is en als nanny (en ik weet het zijn niet mijn kids, maar wel 6 dagen van 11 uur) dacht ik ook wel eens; pfoe.. als ik dit later zelf ga doen is dat best veel ? Maar alle leuke en bijzondere momenten zijn het meer dan waard! En twee kids vermaken elkaar ook! Het komt echt wel goed!
 
Wat rot om te horen! Zeker gezien je al zwanger bent. Alsof je die afweging niet hebt gemaakt. Heel bijzonder. Ze kunnen ook blij voor je zijn en je steunen. Heb je meer aan dan al die doemdenkerij.

Ik herken je situatie helaas wel een beetje. En ik ben niet eens zwanger van een tweede. Ik heb het de afgelopen paar jaar wel eens voorzichtig genoemd dat ik graag een tweede zou willen. Man, wat een shitload aan negativisme. Alsof het allemaal alleen maar zwaar en moeilijk is geweest en je het niet doordacht hebt.

Laat je niet van de wijs brengen! Ja, er zullen vast zware en moeilijke perioden zijn. Maar juist ook hele mooie en fijne. Als je weer zo'n kleintje ziet groeien. En de oudste in de rol van grote broer of zus. Prachtig toch?
 
Terug
Bovenaan