Zwanger van de 2de binnen een jaar!

<p>Hallo mama’s en papa’s, </p><p>ik ben 4maanden geleden bevallen van een prachtige zoon. En ben gister der achtergekomen weer zwanger te zijn al 5weken lang! Dat houd in dat voor dat mijn kleine man 1jaar word hij al een broertje of zusje krijgt, het zou zelfs kunnen dat op zijn verjaardag geboren gaat worden. Zijn er op dit forum meer mensen die dit hebben meegemaakt en misschien ook wel de keuze hebben gemaakt om het weg te halen? Ik vind namelijk tegenover mijn zoon niet eerlijk dat hij al zo snel zijn aandacht moet gaan verdelen en dat dan misschien zelfs op zijn 1ste verjaardag? En misschien zijn hier wel mensen die mij kunnen vertellen dat het onwijs leuk is twee zo snel achter elkaar krijgen? Ook vraag ik me af hoe is het om een tweede te hebben extra heftig of juist geen verschil want je zit er toch al in? En dan je relatie heb je ooit nog tijd samen? </p>

Ik ben 5 weken geleden bevallen van onze dochter en heb al een zoontje van 1.5 jaar. Ik moet je eerlijjk zeggen het is best pittig zo kort  op elkaar maar zou absoluut niet anders willen. Ons zoontje is een echte trotse grote broer en erg lief voor zijn zusje. 

Sorry misschien niet helemaal aardig wat ik ga zeggen, maar je weet hoe kindertjes gemaakt worden toch? Ga er vanuit dat dit geen foutje was? 
Tuurlijk zal het pittig zijn, maar ik zal er lekker van gaan genieten dat het je gegeven is om twee keer achter elkaar zo snel moeder te mogen worden. 
Ik hoop ook de tweede snel achter de eerste te krijgen, dan is het leeftijdsverschil nog niet zo groot en zit je nog een beetje in het ritme 

Helemaal niet onaardig om te zeggen ik weet zeker hoe je kindjes moet krijgen. 
Wij hebben er bij de eerste 2,5jaar over gedaan en uiteindelijk was het een groot wonder dat ging lukken. Mijn partner zijn zaad was zo goed als dood verklaard, en na nog enige onderzoeken en wijziging van van medicatie konden we ineens natuurlijk zwanger worden. Wij vrijen me condoom na de zwangerschap en 1avondje hadden we lol en zijn we hem vergeten. Ja heel dom en stom van ons. Maar nooit gedacht zo snel zwanger te zijn. 

Ik was ook 3 maanden na mijn bevalling weer in verwachting, nooit eraan gedacht om het weg te laten halen. Kindje is zooooo welkom, als we het niet hadden gewild hadden we er beter om moeten denken maar dat is hoe ik het zie. Ik ben nu 31 weken zwanger van de tweede en deze wordt inderdaad verwacht rond de eerste verjaardag van onze dochter. So be it. Wat een zegen dat ik straks moeder mag zijn van 2 kindjes en dat het er vooralsnog ook nog eens allemaal goed en gezond uit lijkt te zien. Ik zie het dus vooral positief. Mijn man en zijn zus schelen 11 maanden en die hebben altijd zo'n goede band gehad. Daarnaast, stel je haalt dit kindje weg en tegen de tijd dat jij wel graag wilt lukt het niet om zwanger te raken... Nee ik zou het niet kunnen. Succes met je keuze! 

Ik snap het wel hoor, denk dat het dan eerder de schrik is. Op het moment dat wij besloten dat we wel zouden zien wanneer we zwanger zouden raken en ik meteen zwanger bleek na ronde 1 moest ik ook ff slikken. Maar na schrik komt blijdschap :) echt komt heus goed! 

Begrijpelijke reactie, ik was na 5 maanden weer zwanger. Ik dacht ook meteen van oh nee wat oneerlijk voor de oudste meteen de aandacht moeten delen. Wij hebben het kindje wel laten komen want we willen een groter gezin en vonden het raar om dit kindje te laten weghalen maar het jaar erop er wel een te willen. Inmiddels is de 2e twee weken oud en het is pittig, maar met name voor mij. De oudste is 15 maanden en past zich prima aan. Hij zal vrij snel niet meer beter weten dan dat hij een zusje heeft. Bij oudere kinderen is dat denk ik juist veel meer, die zijn zich er veel meer van bewust dat ze eerst alle aandacht hadden. 
Het zijn tropenjaren met twee kleintjes maar ze zullen later ook veel aan elkaar hebben als ze zo weinig in leeftijd verschillen. Daar heb je als ouders straks ook profijt van.

Mama’s met tweelingen moeten direct ook al de aandacht verdelen over 2 kindjes.. en dat gaat over het algemeen ook altijd goed ? Tussen mij en broertje zit iets langer (1,5 jaar) maar ik was zo klein dat ik me niet anders kan herinneren dat hij er ook altijd gewoon was. Heb altijd veel aan hem gehad qua spelen en later gingen we vaak met elkaar en gezamelijke vriendengroep op stap. Voor onze moeder was het wel even heftig de eerste jaren 

Terug
Bovenaan