Oh wat ken ik je vragen goed! Ik heb 2 zoontjes die 1 jaar en 10 dagen schelen. Inmiddels zijn ze 4 en 5.
Ja, het is pittig geweest! Het zwanger zijn terwijl je eigenlijk nog aan het ontzwangeren bent en de zorg voor een baby hebt. De constante zorg voor 2 kleine kinderen, etc. Maar toch, ik zou niet anders willen.
De jongens hebben vanaf moment 1 zoveel steun aan elkaar gehad en van elkaar genoten. Ook zijn ze nu heel behulpzaam, (samen) zelfstandig, zorgzaam, kunnen (overal het algemeen) goed delen. En ik ben ervan overtuigd dat dat mede dankzij het feit is dat ze zo dicht op elkaar zitten qua leeftijd. Ze zijn echt elkaars vrienden voor het leven! En daar waar de zorg de eerste paar jaar intensiever is wordt het na 2 jaar juist makkelijker. Ze hebben altijd een kameraadje om te spelen maar ook om ruzie mee te leren maken. Samen kunnen ze de wereld aan!
Mooi dat je ook denkt aan je relatie. Bij ons heeft de vermoeidheid en zorg zeker wel zn spanningen betekent. Maar nu een aantal jaar verder zijn we juist door die periode sterker dan ooit samen en echt een team. Bij ons hielp het om te blijven praten, juist ook over andere dingen dan de kinderen. Kan je af en toe hulp vragen? Een avondje even samen weg hadden wij meer mogen doen, even meer dan papa en mama zijn. Ik vond het dan ook heel waardevol om elkaar af en toe een avondje weg te gunnen.
Ik wens je heel veel wijsheid met je keuze! Voor mij hielp het echt om te realiseren dat misschien niet alles perfect kon zijn, maar de liefde die we elkaar als gezin konden geven zo waardevol is! En de handen die ik als moeder soms te kort kwam heeft onze oudste in mijn ogen nooit gemist doordat hij de zegen van een broertje heeft. En nu kunnen we extra genieten van de momenten dat we wel 1 op 1 tijd hebben. En dat is soms alleen al even samen boodschappen doen ?