Zwanger van de 2e; 19 maanden leeftijdsverschil. Praktische tips?

hoi hoi

ik heb twee tieners en daar zit idd 18mnd tussen
toen had je nog geen duowagen maar een zitje op de wagen ....pfff wat lang geleden
maar met hun liep alles wel ze sliepen bijde heel makkelijk dus kon ik ook lekker uit rusten
de oudste deed heel snel al dingen zelf   had ik haar al bewust een beetje aan geleerd
op een speelse manier en eigelijk liep alles wel ant ze waren vrij rustig en makkelijk

nu heb ik weer twee kleintjes daar zit maar 14mnd tussen de kleinste is nu 8 wk
nu heb ik een duo wagen achter elkaar want naast elkaar heb je vaak ruimte gebrek in winkels.
tja de oudste van de twee slaapt overdag heel weinig dus ik kom niet aan mn rust en de kleinste slaapt nog niet door en is wakker als de oudste slaapt .......om het ff makkelijk te maken voor mama
eigelijk loop ik nu tegen de voedings tijden soms op en zal de oudste vaak ff moeten wachten
maar je bent de heledag bezig met eten geven en luiers verschonen
maar ik denk altijd maar het is zo snel weer voorbij
verder loopt het wel
de oudste heeft moeten wennen aan het huiltje s'nachts dat gaat nu prima  
tja je hebt ogen in je voor en achterhoofd zitten   maar het maakt oowel gezellig hoor
de oudste is helemaal gek van haar broertje en helpt ook veel met kleertjes pakken en luiers weggooien   en dat soort kleine klusjes en ze is er nog trots op ook

ik wens je veel sterkte met de zwangerschap en als je me wat wilt vragen mag je me ook op msn toevoegen   nurseeus@hotmail.com
  gr eugenie

Hoi Myrna,

mijn oudste dochter Isis (!) die is nu 19 maanden (toevallig zeg!). Ik ben over 6 weken uitgerekend van de 2e. Wij hebben nu een nieuwe kinderwagen gekocht, gewoon een enkele en Isis rijd dan mee op de kiddy board. Ik weet ook nog niet hoe dit zal gaan, maar we zien het allemaal wel. Ik heb zoiets van: de eerste tijd kan de kleinste nog in een draagzak in Isis in de buggy, en daarna ben je toch al weer 3 maanden verder en staat Isis een stuk steviger hoop ik.

Verder hebben wij ook een complete kinderkamer erbij gekocht (gewoon via marktplaats) omdat wij haar ook te jong vinden voor in een groot bed. Maar in een gewoon groot bed kan best hoor, een vriendin van mij heeft dit ook gedaan met zo'n rekje ervoor.

Succes ermee en veel plezier de komende tijd!
Groetjes, Paulien

@ sdwaal
een vriendin van mij heeft ook zo'n zitje.
ik weet niet hoe die officieel genoemd wordt.
volgens mij heeft zij het zitje bij prenetal vandaan.
maar zeker weten doe ik het niet.

ik ben nog maar net zwanger van de derde, heel pril nog maar.
 anders had ik haar gelijk even gebeld om het te vragen.
maar haar kennende heeft ze gelijk door dat ik weer zwanger ben.
en wij willen het nog eventjes voor ons zelf houden.

Beetje late reactie, sorry...  Heb een tijdje erg weinig tijd gehad voor internet...

Bedankt voor jullie reacties dames, en natuurlijk allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Ik ben inmiddels (mede dankzij jullie) wat wijzer geworden:

Wij gaan sowieso Isis verhuizen (qua kamer dan...), want dat komt gewoon het beste uit qua indeling van ons huis. Wij gaan zelf ook van slaapkamer verhuizen. Wel wil ik zorgen dat Isis minstens 1 à 1 1/2 maand vóórdat de baby komt op haar nieuwe kamer ligt, zodat niet alles ineens komt. Ik heb inmiddels besloten voor de baby ook een ledikantje te kopen, ik vind Isis écht nog te klein voor een groot (of junior) bed dus daar wachten we nog een tijdje mee.

Ook denk ik dat ik voor een dubbele wagen ga, maar die ga ik denk ik via Marktplaats kopen. Er staan er genoeg op! Ik wil er eentje waar ze achter elkaar zitten, ik vind die brede wagens zo lomp... Een kennisje van me heeft een dubbele wagen (achter elkaar) dus daar ga ik een keertje een "testrit" mee maken, haha. Soraya, ik heb ook mijn oog op een Topmark wagen laten vallen.

Verder begint de rust in mijn hoofd weder te keren, gelukkig. Ik ben gewoon heel blij met dit tweede wondertje, en naast héél druk gaat het ongetwijfeld ook héél geweldig worden.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!! En Paulien, wat grappig dat jouw dochter ook Isis heet. Tja, ik vind het nog steeds de allermooiste naam ter wereld! Ben nu druk aan het denken voor een tweede; de meisjesnaam gat wel lukken maar een jongensnaam wordt (net als de vorige keer) een drama vrees ik...

Groetjes,
Myrna mv Isis en ...?

Terug
Bovenaan