Zwanger van de 3e

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Hester en zwanger van ons derde kind. We hebben al twee dochters van 3 en 4 jaar. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen met moeders die ook van de 3e of meer zwanger zijn.

Bijvoorbeeld: hoe ga jij het doen als je je kind naar school moet brengen - Op de fiets lukt niet (ik heb geen bakfiets helaas, wel een tweezitter achter). En laat je je baby thuis slapen - zoals ik laatst hoorde schijnen veel moeders dat te doen....

En hoe vind jij het om straks weer met een kleintje te lopen?

Groetjes,
Hester

Hallo Hester,

Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij. Ik heb ook twee dochters van 3 en 4. Ik ben momenteel 35 weken zwanger van nummer 3. We weten dat we deze keer een zoontje krijgen.  Natuurlijk was een meid ook heel leuk maar het is toch nog iets specialer en weer anders nu we weten dat het een jongentje wordt. We hebben totaal niks geen jongensspullen dus we weten nu in ieder geval wat te vragen bij verjaardagen en bij de geboorte straks.

Er zijn er maar 2 die weten dat we een zoon krijgen en dat zijn mijn zusje en hele goede vriendin.

Ik ben zelf sinds ik wist dat ik zwanger was van de derde gestopt met werken. (was voorheen autorijinstructrise) Op zich wel een beroep wat goed te plannen was maar ik wilde het liefste wel bij mijn kinderen zijn. Ik kijk over een paar jaar wel weer of ik er anders over denk.

Wij zijn in het bezit van 2 auto's dus dat is wel een voordeel om de kinderen straks naar school te brengen. We wonen 1 km van school vandaan dus ik kan ze ook met de fiets brengen. Daarom heb ik laatst een fietskar gekocht. Dan zet ik de baby daar in en de middelste kan er naast of nog voor op de fiets. (ze is niet zo groot) De oudste willen we voor die tijd nog leren fietsen maar mocht dat niet lukken dan zetten we haar achterop de fiets.

We hebben thuis 5 slaapkamers dus ze komen allemaal apart te liggen.

Het was voor ons echt een bewuste keuze ons derde kindje.

Ik ben 26 maar niet lang meer. 3 Juli wordt ik 27.

Ik kijk heel erg uit naar de komst van de jongste. Als je nog vragen hebt gooi maar los... Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Hoever ben je trouwens?

Groetjes Nova

Hoi Hester,

Ik ben 26 jaar en ook zwanger van de derde. We hebben twwe prachtige dochters van 6 en 3 jaar oud.
Ik ben (net als jij) uitgerekend op 26 augustus. Zag je ook bij het aug. forum.

Onze oudste kan al zelf fietsen, maar is ook al een stukje ouder dan die van jouw. De school zit 1 km verderop, dus bij mooi weer wil ik gaan lopen met de kinderwagen. En bij slecht weer toch maar met de auto.
Ik laat in ieder geval de baby niet alleen thuis. Bij de school zijn er wel moeders die dat doen, ook wel als ze boodschappen gaan doen, maar ik houdt daar absoluut niet van. Kijk, je baby kan wel doorslapen in die tijd, maar stel dat er met jou wat gebeurt (bijv. een aanrijding) dan weet niemand dat je thuis nog een ukkie hebt liggen. Misschien ben ik wel overbezorgd hierin, maar ik houd er gewoon niet van.

We hebben 4 slaapkamers, dus de kids hebben wel allemaal een eigen kamertje. Wij hebben ook bewust voor een 3e gekozen.
We weten niet wat het wordt. Iedereen vraagt: dan wil je nu zeker een jongen? Maar dat vind ik onzin! Een derde meid is voor ons net zo welkom. Als ik persé een jongen wil, was ik er niet eens aan begonnen, want er is natuurlijk 50% kans.

Leven jouw meiden ook zo mee? Die van ons vinden het superleuk, maken nu al ruzie wie straks de kinderwagen mag duwen! Hihi, ik zie die van 3 al lopen achter zo'n hoge wagen! Ze laten ook vol trots de babykamer aan iedereen zien, echt heel lief!

Liefs Annemarie

Hallo,

Ook ik ben zwanger van een 3e kindje......niet gepland maar zeer welkom. Ik ben zwanger geraakt door de pil heen.
Onze oudste Lotte is nu 2 jr en zal als de baby er is bijna 3 zijn. Jozua de  nog jongste is nu 8 maanden en zal dan ong. 14 maanden zijn. Kortom heb er straks wel drie binnen de drie jaar en het zal heel druk worden denk ik.
Lotte gaat na de vakantie 2 dagdelen naar de psz en dat is hier op 100 meter lopen afstand, dus ik zal dan wel de kindjes als ze slapen in bed laten liggen, maar altijd een briefje bij me dragen dat er op mijn woonadres 2 kindjes slapen als ik er maar 1 bij me heb.
Ik heb al wel aan het rondkijken naar een fietskar en dat lijkt met wel handig voor straks.
We hebben maar 3 slaapkamers en we hebben nu besloten dat de baby de eerste 6 maanden bij ons op kamer komt en aan de hand van het geslacht kijken we wie er bij elkaar op slaapkamer komt.
Dit was is mijn verhaal...........ps ik ben op 1 januari 2007 uitgeteld.

Groetjes van Mieke mv Lotte en Jozua
en 11,6 zwanger van een kadootje

Hallo dames,

Ik ben ook zwanger van de 3e en ik vind het geweldig hoor!

Ik heb al een wat oudere dochter dus die gaat zelf naar school en de jongste is 4 jaar dus die breng ik zelf naar school...meestal met de auto...maar als het mooi weer is toch ook wel eens met de fiets.
Straks wil ik met mooi weer met de kinderwagen gaan lopen als alles goed gaat, maar heb ook een auto tot mijn beschikking.
Ik zou NOOOOOIT mijn kindje thuis laten liggen.... je weet nooit wat er gebeurd, denk eens aan brand,ongeluk,inbraak etc etc....genoeg redenen om je kindje altijd mee te nemen dacht ik zo.

Verder hebben we een groot huis dus ruimte genoeg om alle kids een eigen slaapkamer te geven.......maar evengoed komt de baby de eerste week op onze slaapkamer te staan hoor!!!! lekker dichtbij en heerlijk knus.

Heel veel succes in jullie zwangerschap.....

Groetjes Gea

Hoi,

Ik ben ook zwanger van de derde.
Net als Annemarie zijn mijn kids 6 en 3 jaar oud, allebei meiden en de jongste wordt over een paar weekjes 4 en gaat dan dus ook naar school.

Ik hou er ook niet van om een baby alleen thuis te laten liggen en ik heb geen auto, dus wij denken aan een fietskar. Ik heb nl. nu al behoorlijk bekkenklachten, dus lopen naar school (ruim 1 km) is ws. geen optie.

Ik vind het ook erg leuk hoe de meiden er al mee bezig zijn!

Voor mij maakt het geslacht absoluut niks uit, een derde meid zal ik net zo leuk vinden!

Groetjes,
Marianne (18+3)

Hallo allemaal,
Ik ben Tamara, 26 jaar en dus ook zwanger van de derde.
Onze oudste is 7 en de jongste is 3.Alletwee jongens.Wij willen dan ook erg graag weten wat de derde wordt!!Ik ben nu nog maar 8 weekjes zwanger dus nog erg pril allemaal.
Groetjes en allemaal veel suc6 met jullie zwangerschappen.

ik ben 35 jaar en ook zwanger van de derde, ook niet gepland. Maar en of welkom? We zeiden hele tijd als ik zwanger mocht zijn is het heel erg werlkom maar nu het zover is denken wij pffffffffffffffff veel onzekerheid , vooral om de buitenwereld. Ik ken mijn vriend nu een jaar en wonen sinds oktober samen en heb twee kinderen van mijn vorige huwelijk(eerste en enige relatie)en ben 3 jaar alleen geweest. maar toen kwam ik HET tegen en dit het gewoon dit is wat iedereen dus bedoelde de hele wereld over praat en zingt etc   ja dus wat dat aangaat zijn wij heel zeker maar ik heb een kanker verleden (borstkanker) .maar ook dit hebben wij nu gechecked ook dit zit nu goed zal nu met een borst borstvoeding kunnen geven . Maar ik zit nog rond   7 weken morgen een echo dus dan weet ik het precies maar wij kunnen en durfen niemand wat te vertellen omdat wij bang zijn voor de reactie's. Hij heeft namelijk ook 3 kinderen dus helaas ziet hij die niet meer door omstandigheden .(zijn bezig met proces om de regeling in gang te krijgen)
maar ja . Inwendig ben ik heel blij maar ik voel de negatieve reactie's al van mijn familie komen terwijl ik zo graag een derde wou. en o ja min kinderen zijn 9(meisje en verheugt zich al op de baby te verzorgen)  en 8 jaar een meisje en een jongen en hij heeft 3 meisjes 8 en 6 en 3 jaar(helaas in januari voor het laatst gezien hij heeft ook een zwarte vaderdag gehad)

Terug
Bovenaan