Zwanger van de 3e

Hallo allemaal!
Ik ben nu 6 weken zwanger van ons derde kindje. Half januari ben ik uitgerekend.
We hebben al 2 meiden van 2,5 en 15 maand. Als ons derde kindje geboren wordt, zijn ze dus  net 3 en nog geen 2.
We hebben er bewust voor gekozen (voor zover je kunt kiezen natuurlijk) om de kinderen zo snel achter elkaar te krijgen. Maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het is om drie kids zo snel achter elkaar te krijgen. Gaat het echt zo druk worden, of rolt een derde kindje gewoon mee in gezin? Dat hoor ik namelijk ook veel en daar ga ik voor het gemak dan maar van uit ;)
Groetjes Annemarie

Zo dan, dat is indd snel op elkaar!
hihi jij liever dan ik.

Ik ben ook in verwachting van onze 3e maar de oudste word in juli alweer 6 en de jongste in juli 3 dus zit overal zo'n 3 jaar tussen.

Ik kan je dus niet vertellen hoe druk je het gaat krijgen maar kan me er wel een voorstelling van maken hahaha

Ik ben blij met de tijd die er bij ons tussen zit, dat geeft vind ik ook wat meer rust omdat de oudste al veel zelf kan, qua aankleden, buiten spelen, vriendjes opzoeken..

3 kindjes onder de 3 jaar....ikzelf moet er niet aan denken.

Leuk hoor zo dicht op elkaar. Ik ben nu ook 6 weken zwanger en deze spruit geboren wordt is mijn oudste 3,5 en de jongste net 2. Had deze 3e wel een half jaar eerder gewild maar het lukte even niet. En achteraf is het ook beter. Maar dat wisten we toen niet.
Groetjes Tara

hai

Ik heb ben nu zwanger van de 4e ze zijn nu 7,3,2 en nu dus 26
weken zwanger.

Ik vond het best in het begin zwaar toen ze allebei de fles hadden de  middelste elke avondnog, en was ook nog niet zindelijk. half jaar erna wel.

Nu is de jongste in maart 2 geworden en helmaal zindelijk dag en nacht en dat scheeld straks iedergeval met verschonen en toch stukje zelfstandiger.
ik vind het leuk hoe ze met elkaar spelen maar maken ook veel ruzie.

ach ja het heeft ze voor en ze tegen maar ik geniet er nog elke dag van.

groetjes 4 kidz

Hoi,
Wij krijgen ook ons derde kindje als onze oudste nét drie is. De oudste is in juli 2006 geboren, de jongste in februari 2008 en nu ben ik 28 weken zwanger, uitgeteld in augustus 2009.
Tja, 3 kindjes in drie jaar.... best zwaar, als ik iedereen om me heen mag geloven haha. En dat is het soms ook wel natuurlijk, maar ik pak het gewoon zoals het komt. Wat niet wil zeggen dat ik  nooit nadenk over hoe het straks zal zijn met 3 kleine kinderen...   Zwaar, zal zeker wel, maar ik denk dat ik (wij) er ook heel erg van zullen genieten! We hebben het geluk dat het zo snel steeds lukte... weet je ook nooit van tevoren natuurlijk.
En er zijn geen ideale leeftijden waarop het het beste uitkomt.... overal zijn voors en tegens voor te bedenken. Een voordeel kán zijn dat ze ook redelijk tegelijk uit die eerste fase zijn, van 's nachts wakker zijn en veel slapen. Ik zou zeggen, geniet lekker van je uitbreidende gezin! Voor je het weet is het al zover!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en 28 weken zwanger van de derde!

Op de eerste plaats allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Ik ben zelf mama van 3 kindjes, jongen van 4, jongen van bijna 3 en een meisje van 8 weken. En ik kan dus vertellen hoe het daadwerkelijk is als je er 3 hebt.

Het is superdruk, maar ook supergezellig! Het wordt gewoon een tropenjaar zoals mijn man altijd zegt. En daarna wordt het echt makkelijker.
De oudste gaat al naar school, dus het is veel halen en brengen met de andere kinderen mee. Dus best een gesleep. Maar daar groei je vanzelf in en is het ook weer dagelijkse routine.
Ik kan alleen maar zeggen dat het fantastisch is om 3 kinderen te hebben. Een hele rijkdom, een hele verantwoordelijkheid, maar wel echt genieten van het mooie gezinnetje.

Succes deze zwangerschap allemaal

mama van marijn

Fijn om positieve reacties te horen. Vind het idd super dat we straks 3 kindjes mogen hebben. Ik heb er altijd meer dan 2 gewild, terwijl mijn man eerst twijfelde of we nog voor een derde zouden gaan. Maar stiekem vind ik het soms ook wel eng als ik eraan denk hoe het straks allemaal zal gaan.
Maar gelukkig  zijn we  vrij makkelijk en vooral flexibel. Denk dat dat ook wel  handig is met 3 jonge kinderen :)
En gelukkig hebben we al twee heerlijke meiden die erg makkelijk zijn.
De oudste heeft me al verteld dat ik een baby in de buik heb, zonder dat we het verteld hebben. Vraag me af of ze het al aanvoelen!
Ik weet wel da ze heel erg genieten van hun babynichtje. De jongste geeft haar het liefst constant kusjes. Hopen dat ze straks ook zo op hun eigen babybroertje of -zusje (ga er eigenlijk al vanuit dat het een meisje is) reageren!
Maar hoe het ook lopen gaat, ik heb me voorgenomen er in ieder geval met volle teugen van te gaan (blijven)  genieten!!  
Groetjes van Annemarie, mv Manoek (oktober 2006) en Ize (maart 208)

Terug
Bovenaan