zwanger van de derde en alleen maar gezeur van andere mensen.

hallo,
ik moet toch even wat kwijt.
ik ben echt enorm verdrietig op het moment.
natuurlijk zijn we hardstikke blij   met de komst van ons kindje.
we hebben er echt goed en lang over nagedacht.
nu is het zover en wij zijn echt helemaal gelukkig.
alleen nou komt het probleem,bijna iedereen tegen wie ik het zeg vinden het maar raar.
en ze zeggen is het nou zo nodig een derde kindje,je hebt toch twee gezonde kinderen.
mijn ouders vonden twee wel genoeg,mijn schoonouders gaan gewoon twee weken op vakantie als ik uitgeteld ben.ik vind dat zo raar .
of stel ik mijn eigen nou zo aan.
er zijn wel mensen blij hoor zoals vriendinnen en zo.maar je ouders .......tja
ze kunnen gewoon niet blij zijn lijkt wel.
en dan mijn werk,daar weten ze het nog niet en die gaan het waarschijnlijk ook niet leuk vinden.
het doet me echt zeer.
hebben ,meer mensen hier ervaring mee?
ik hoor het graag.

Wat vervelend, zulke reakties.
Ik snap al die mensen niet helemaal, het is toch jouw keuze, al wil je er 10, daar heeft geen mens zich toch mee te bemoeien??
Maar het feit blijft dat het voor jou heel vervelend is, je wilt graag enthousiaste reakties.
Ik weet dat mijn zus ook veel van zulke reakties kreeg, en dan ook nog, je hebt toch al een zoon en dochter.
Ja, en wat dan nog ze wilde er gewoon graag nog eentje (en daarna ook nog eentje)
Ik kan je niet veel advies geven, alleen maar zeggen, geniet van jullie grote wonder, het is niet iedereen gegeven.

Hoi jojo,

Wat een nare en rare reacties! Ik ben ook zwanger van de derde. Mijn fam vind het fantastisch. Wat erg voor je, ik zou ook in en in verdrietig zijn. Wel een botte opmerking over dat je toch al 2 kinderen hebt. Alsof dit kindje niet welkom is he.

Meid zoek steun bij je man en als het er ooit van komt, zeg ze maar eens hoe je je voelt want het is jullie keus en wel een levend wezentje waarover er zo gedacht wordt. Ik wens je veel sterkte en wijsheid en probeer toch maar te genieten ondanks de negatieve instelling om je heen. Ze draaien hopelijk gauw bij!

Groetjes en liefs
Petra

he,wat lullig voor je.de meeste mensen roepen maar wat,zonder er overna te denken.ik vind het altijd zo vreselijk flauw,mensen moeten altijd wat stoms zeggen.als je 2 jongens hebt;o,je wilt zeker een meid?als je een jongen en een meisje hebt;meer soorten zijn er niet hoor.zulke kortzichtige mensen verdienen geen energie.
maar als je eigen familie niet blij voor je kan zijn omdat ze zelf 2 wel genoeg vinden vind ik echt triest.misschien wil jij er wel graag 6.leuk toch?ik zou zeggen:laat alle mensen die niet blij voor je zijn maar lekker links liggen en geniet met de mensen die wel blij voor je zijn.
wij vinden het in ieder geval wel heel leuk voor je.
groetjes karin

Hoi jojo,

Ten eerste Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vindt het super voor jullie een derde kindje!
En echt belachelijk dat de ouders zo reageren, heel apart, er is toch niks mooiers om een kindje te krijgen ook al is het de 1e  , 2e, 3e, 4e, 5e ect.
Dat moeten jullie toch zelf weten.
Laat je schoonouders maar lekker op vakantie gaan.
En als het kindje er is, zijn de ouders van jullie er vast ook helemaal gelukkig mee.
Dus ik zal mij er niet druk om maken als ik jou was en geniet lekker van je zwangerschap!
Maar kan mij jou verdriet wel voorstellen! Succes ermee!

Gr .Charlotte_26

hoi,
bedankt voor je lieve reakties,terwijl ik dit lees moet ik er gewoon van janken...
hormonen denk ik.
het doet me goed dat er ook nog mensen zijn die het wel leuk vinden.
maar meestal als de kleine er is ,dan is alles weer koek en ei denk ik.
dat vind ik dan  zo gemeen.en ja ik heb twee jongens en dan krijg je algauw, nu voor een meisje?
nogmaals dank voor jullie lieve en fijne reakties.
ik ben blij dat er een forum is dat je ook eens je hart kan luchten.
liefs jojo

Allereerst Gefeliciteerd,

Wel een beetje rare reacties. Als jullie een derde kindje willen dan is het toch aan jullie. Ik vind dat andere niet het recht hebben er over te spreken. Vroeger waren grote gezinnen de normaalste zaak van de wereld, maar als je tegenwoordg meer dan 2 kinderen ter wereld zet vinden ze het raar.

Hoeveelste kind het ook is het is en blijft een wereldwonder. Geniet lekker van je zwangerschap en laat iedereen maar lekker lullen(hoe moeilijk af en toe ook)

gr Linda mama van Charlotte(30-07-05)

He wat naar zeg. Heb je zo'n band met ze dat je ze kunt zeggen hoe je je hierbij voelt? Zou ik gewoon doen hoor! Dan ben jij het tenminste maar kwijt.
Ik ben nu zwanger van de 2e, de eerste is bijna 1 en dus ben ik weer snel zwanger geraakt. Wij vinden het geweldig, zeker omdat Daan zo lang (3 jaar) op zich heeft laten wachten, dan is dit toch een wonder of niet.  Maar ik weet nu al zeker dat er mensen zijn die er commentaar op gaan hebben, niet in de familie denk ik maar op het werk hoorde ik vorige week al mensen grapjes maken om iemand anders in dezelfde situatie. Om eerlijk te zijn stoort me dat bepaald niet. Mensen die niets beters te doen hebben dan te oordelen om een ander zijn mijn irritatie niet waard. Maar ja, dat zeg je makkelijker over collega's dan over familie dus nogmaals, gooi het eruit.

Terug
Bovenaan