zwanger van de derde en alleen maar gezeur van andere mensen.

hoi,
bedankt voor jullie lieve reakties.
het gaat wel weer beter,heb me erbij neergelegd.
schijt aan iedereen
probeer er nu van te genieten,het is immers mijn laatste zwangerschap.
liefs jojo

Hoi Jojo,

Wat rot zeg! Zeker van je ouders verwacht je dat ze blij zullen zijn. Waarschijnlijk draaien ze wel bij als ze aan het idee zijn gewend. Jullie hebben er goed over nagedacht en willen een derde kindje. Dat is toch het aller belangrijkst! Laat de rest maar lekker in de stront zakken als ze niet blij voor jullie kunnen zijn!

Ga er van genieten meid! Er is weer zo'n mooi wondertje op komst!

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi,hoi

Ben een tijdje hier geweest, maar ben weer terug van weg geweest.Zag jouw berichtje en dacht ik moet reageren, zo herkenbaar.
In onze omgeving ook dezelfde soort reacties....de ergste vond ik wel toen ik in april een miskraam had, en mijn schoonstiefmoeder (zelf nooit kinderen gehad) zei, is maar goed dat het mis ging, je kunt er nog niet eens 2 opvoeden.
Inderdaad de standaard opmerkingen, je hebt al 2 gezonde kids en van ieder geslacht 1, je hebt zware zwangerschappen gehad, je vraagt er om als het nu mis gaat. Blabla.
Merk ook dat ik voorzichtiger ben in het vertellen.
Stom eigenlijk.....inderdaad is het jullie en ook de onze eigen keuze, en laat de rest maar denken wat ie wel.Hoe moeilijk het ook is....Moet zeggen dat het me steeds beter afgaat.

Ik bemerk dat ik soms ga twijfelen over sommige dingen hoe aan te pakken met 3, bv borstvoeding, dat bij de andere 2 slecht liep. Als ik met andere bekenden spreek, die inmiddels ook moeder zijn bespreek, is het al gauw voor jou is alles al bekend wat je hebt er al 2. Ja en dus? Mag ik geen onzekerheden hebben?

Wens je succes en geniet van deze "laatste" keer.

Liefs Yes976

Hoi!

Ik wil ook even reageren!
wat vervelend zeg! Het zijn ook mensen dichtbij, dat doet ook nog meer pijn.
Dit is voor mij wel nieuw, ik had de indruk dat 3 nog wel geaccepteerd is (erg eigenlijk he!
Tegenwoordig hou je het bij 2 als je een jongen en een meisje hebt en als je 2 jongens of meisjes  hebt dan snappen ze wel dat je voor een derde zou gaan. Toen ik zwanger was van de 3e kreeg ik alleen maar leuke reacties. Ik merk nu wel ik zwanger ben van de 4e ik het best spannend vind hoe mensen gaan reageren.

Sterkt en geniet van je zwangerschap!

Maggie

hallo,
fijn hoor,dat er mensen reageren die zich herkennen in mijn situatie.
het gaat nu veel beter met me,ik ben  nu 8 1/2 week zwanger en voel me beter als een paar weken geleden.
ik heb het ook al tegen iedereen gezegd,op mijn werk enzo.
je kunt het maar gehad hebben he.
ik probeer mijn eigen niet meer zo druk te maken over wat anderen zeggen.
maar ooh wat voelde ik me rot.
hier in mijn omgeving is het schijnbaar niet normaal dat je er drie wil.
en bij mij is de jongste vier dus ze verwachten ook niks meer.
het mooiste is ,we hebben er ook echt goed over nagedacht.
maar daar geef ik lekker niks om hoor.
 meiden geniet van jullie zwangerschap.
en alles komt goed.
3 januari moet ik voor eerst naar de vk.
ik ben benieuwd
groetjes een druktemaker

Iedereen een heel gelukkig nieuw jaar! Dat we allemaal maar (weer) een gezond baby'tje mogen krijgen!!!

Wij hebben  gisteravond verteld dat we de 3e verwachten. Gelukkig was de familie super enthousiast. Nu hebben mijn schoonouders ook vier kinderen. Dus ik had niet anders verwacht. Ben benieuwd hoe 'andere mensen' gaan reageren. We gaan het beleven. Gisteren bij de VK geweest. Ben nu net 35 en de testen werden nog net niet door m'n strot geduwd. Op het laatst was het dan toch nog gefeliciteerd maar het leuke gevoel was er een beetje vanaf. Boekjes mee met kansberekeningen per leeftijdsgroep. Niet om vrolijk van te worden. Als je gaat voor de combinatietest dan moet je bij een verhoorgde kans op Down ook een vruchtwaterpunctie laten doen. Ja, want anders heeft die test geen nu, zei ze. Dan maak je je misschien voor niks ongerust. Heb hier gemengde gevoelens over. Volgende week dinsdag een termijnecho om de exacte duur van de zwangerschap te bepalen. Zal dan ongeveer 9 wkn zijn. Ben benieuwd.   Groetjes en nog een fijne dag!

Monique

Terug
Bovenaan