Zwanger van de derde

Wat stoer dat jullie besloten hebben ervoor te gaan! Ik denk dat we ons allemaal onzeker voelen hierover hoor, 3 kinderen in 4 a 4.5 jaar tijd is gewoon super intens! Ik vraag me ook wel eens af waar we aan begonnen zijn, maar er is geen weg meer terug ;) En als de baby er eenmaal is, zal het ongetwijfeld vaak heeeeel pittig zijn, want ik heb nu met 2 al m'n handen vol.. maar ook dat komt ongetwijfeld weer goed.

Ook ik denk: m'n oudste gaat nu al naar school en de tweede is nu 2.5 jaar. Ik heb straks zo'n 16 maanden 2 kinderen thuis en dan gaat de tweede ook naar school en heb ik alleen de baby (dan dreumes) nog maar thuis. Uiteindelijk is dat wel te overzien ofzo.

Maar wat andere moeders zeggen over continu druk zijn, doodmoe zijn en een heel pittige 3e zwangerschap is zeker herkenbaar. Bij de 1e en 2e zwangerschap vond ik alles heel soepel gaan, nu voel ik me lichamelijk echt een wrak. Overdag rusten is volledig voorbij, het is keihard doorbikkelen. Ik wilde heel erg genieten van deze 3e (laatste) zwangerschap, maar vind dat heel moeilijk. De baby in m'n buik krijgt te weinig aandacht voor m'n gevoel.

Veel sterkte en succes, hopelijk kun je aan het idee wennen en echt, het komt goed. Uiteindelijk is het super leuk als 3 kindjes zo dicht op elkaar zitten, maar je moet even die tropenjaren overleven. Gelukkig zitten er meer moeders in hetzelfde schuitje!
 
Hoi hoi,
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap! 
Ik ben momenteel ook zwanger van de derde, morgen 36 weken. Mijn oudste is 3,5 en de jongste 1,5. Momenteel zijn we ook nog eens allemaal ziek én hebben we er nog een grote hond bij ?
Af en toe is het bij mij ook blinde paniek, vooral nu ik ziek ben, lig ik om de haverklap te janken dat ik het niet aan kan. Maar ik weet ook dat het allemaal goed komt, mijn partner helpt veel en ook opa en oma helpen waar het kan. 
De eerste jaren zullen echt wel pittige tijden kennen, maar wat een mooie krijg je er ook voor terug. Als ik nu al zie hoe de 2 oudsten samen optrekken ❤️
 
Hoi, misschien dat iemand dit nog leest... Vroeg me af hoe de mensen met drie kleine kinderen het doen met de kinderen meenemen... We hebben nu een wagen met een plankje en dat gaat goed. Met de derde erbij weet ik het even niet. De oudste is dan bijna 4 en de jongste dan 1,5 ongeveer. Duowagen of gewoon op het plankje en de oudste zelf lopen? Tips zijn welkom!
 
Terug
Bovenaan