Zwanger van de eerste, aantal vraagjes over wat te regelen?

Hoi Dames, Ik heb vrijdag positief getest, een licht streepje,
maar streepje is streepje. dus zwanger.
Dit word de eerste, ben nu 4 weken en 2 dagen.

Nu is mijn vraag, wat moet je allemaal gaan regelen als je zwanger bent?
Weet eigenlijk niet goed wat ik allemaal moet gaan doen?
Ja, zo snel mogelijk vk bellen?
Maar wat voor zaken moeten er nog allemaal geregeld worden?

En, weet iemand hoe gastouders juist werken, waar je ze kan vinden? ik werk namelijk met erg onregelmatige uren, nou ja, erg vroeg.
Dus dan is een kvd nog dicht.

Hopelijk hebben jullie antwoorden op mijn vragen.
Alvast bedankt.

Liefs Bloemetje.

Hoi Bloemetje!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij een eerste kun je meestal al vrij vroeg een afspraak maken bij de verloskundige omdat je dan meer uitleg krijgt over wat je bv niet mag eten en wat je beter niet kunt doen zoals kattenbak schoonmaken.
Verder heb je nog 8 maanden de tijd om alles te regelen! Ik snap dat je alles graag geregeld wilt hebben.
ik heb zelf geen ervaring met een gastouderbureau, maar ik heb van vriendinnen gehoord dat zij bemiddelen tussen jou en de gastouders. Als je aangeeft onregelmatig te werken dan gaan zij op zoek naar ouders die dit willen opvangen. Gewoon een keertje bellen om een afspraak te maken, dan hoor je van hun hoe het verder gaat.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes Lucielle

hoi,

dank je.
Ook dank je voor je uitleg, haha, er komt zoveel op me af nu, hoe doe ik dit, hoe doe ik dat. haha, zo onwerkelijk nog allemaal.
Ik bel morgen verloskundige, en hoop dat we snel kunnen komen.
zou wel prettig zijn.

Wanneer kan je best bellen voor gastouderbureau?

Liefs.

Hoi Bloemetje,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Naast de emotionele kant moet je inderdaad ook veel praktische dingen regelen, lastig he?
Ik ben ook aan het nadenken over gastouder-opvang, omdat ik een kinderdagverblijf wel erg duur vind. Ik heb al wat info opgezocht op internet en zodra ik een positieve echo heb gehad ga ik me verder orienteren.
Er komt veel op je af, naast kinderopvang moet je ook al snel kraamzorg regelen. Waar letten jullie op bij het kiezen van kraamzorg?
Wie maakt zich nog meer wel eens zorgen over alle kosten die het krijgen van een kind en het hebben van een gezin met zich meebrengt? Hebben jullie misschien ideeen om kosten te besparen of op andere manieren goedkoop dat te bereiken wat je hebben wilt?
Groetjes,
Ka Rosie

Hoi bloemetje,
Met een gastouder heb ik geen ervaring, wij brengen onze kinderen naar een kdv. En verder komt er natuurlijk veel op je af maar ik zou je adviseren om vooral nog even af te wachten. Je hebt nog tijd genoeg om alles te regelen.
@ Ka Rosie, ook ik maak me wel eens zorgen over de kosten die de kinderen met zich meebrengen. Wij verwachten nu ons vierde kindje. Nu hoeven we natuurlijk niets meer aan te schaffen. Maar ons grootste 'probleem'  wordt hoe we met z'n allen in onze auto gaan passen. Maar goed, dat  zien we nog wel. Verder hebben we bijvoorbeeld de commode zelf gemaakt, het wiegje komt uit onze familie (heb ik zelf in gelegen). Andere spullen hebben we  of via via gekregen of via marktplaats gekocht.   Zo hoeft het echt niet zo duur te zijn. Verder moet je heel naukeurig bekijken of je alles wat 'in de boekjes' staat echt nodig hebt.
Groet, Chrisja

Hoi,

Dank jullie.
Ja, goede vraag zag ik komen, waar let je op bij uitzoeken kraamzorg?
en wat als je in ziekenhuis moet bevallen? of wil, heb je er dan ook recht op?
ik neem betablokkers voor mijn hart(hartkloppingen), maar zijn niet schadelijk voor zwangerschap(heb andere gekregen).
Dus misschien kans dat ik in ziekenhuis moet bevallen(als het allemaal goed gaat)

Ik vraag me soms ook wel af hoe je het allemaal moet doen, heb nu tijdelijk contract. en hoop dat ik daar wel kan blijven, baas is erg tevreden over me, en leidinggevende iwil me niet kwijt. dus hoop dat dat allemaal goed zit(hadden het ook niet zo snel verwacht)
Maar betreft kamertje enzo, hier gaat het ook via marktplaats worden denk ik. Of via familie. Het hoeft niet allemaal nieuw te zijn om mooi te zijn.
Ook bij hema hebben ze goedkope spulletjes zoals kleertjes, flesjes en die dingen. hoeft dus ook niet duur te zijn voor mij.

Ja, ga wel wachten tot eerste echo.

Heb nog vraagje, heb nu een pup van 2 maanden. Denken jullie dat dit problemen kan geven bij een baby over 8 maanden? het is een labrador pup.

Liefs

je moet je VK opbellen voor een intake, kraamzorg regel je voor je 12e week , qua KDV / gastouders weet ik het niet ik zorg zelf voor mijn kindje overdag (op mijn werk) dus weer 1 ding minder wat ik hoef te regelen..

QUa medicijnen moet je ook even aan je VK vragen dna moet je eventueel door naar de gyn..

Hoihoi allemaal,
Er zijn inderdaad genoeg mogelijkheden om op een goedkope manier aan je baby-uitzet te komen. Ik heb voor mezelf dit weekend een lijst gemaakt met de grootste uitgaven en wat ik daar maximaal aan wil besteden. Ik had van mijn vorige zwangerschap nog boeken liggen met babyspullen, daar heb ik uitgezocht wat mijn voorkeur heeft en de prijzen daarbij genoteerd. Wij krijgen de kinder/wandelwagen van mijn ouders en ook van mijn schoonouders mogen we iets nuttigs uitzoeken. Dat scheelt een boel geld. Wat ook scheelt is dat mijn vriend erg handig hij, hij wil zelf de meubeltjes gaan maken. We hebben al een oude kast, die we helemaal hebben opgeknapt en een schommelstoel die we binnenkort mooi gaan maken. We willen nu nog een hangkast, een bedje en een commode. De box gaan we via marktplaats kopen en zelf opknappen naar onze smaak. Ik moet zeggen, ik vind het onzettend leuk om zelf actief bezig te zijn met de baby-uitzet. Als je alles in een winkel koopt ben je duurder uit meestal, en moet je nog zo lang wachten voor je eindelijk het resultaat ziet van wat je hebt gekocht. Door zelf te knutselen kun je er, als je wilt iedere   dag mee bezig zijn!
Groetjes,
Ka Rosie

Terug
Bovenaan